سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 11 Jun 2024
 
۴
۳

الان به آدمي مثل متوسليان و بروجردي نياز داريم

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب: 271892
چهار ماه مانده به تمام شدن کارت می‌خواهی نظام بانکی را درست کنی؟ خنده‌دار نیست؟ نانوایی با همه فشارهای تو سر خط نشد، نظام بانکداری را می‌خواهی عوض کنی؟ ما هم که مردم هستیم چنین توقعی از تو نداریم.
الان به آدمي مثل متوسليان و بروجردي نياز داريم
به گزارش جهان، حاج سعید قاسمی از فرماندهان دوران هست سال و هشت ماه دفاع مقدس در گفتگو با رجانیوز می گوید:
من چون شاگردی احمد متوسلیان را کرده‌ام می‌گویم الان به یک آدم مثل او احتیاج داریم. به آدمی مثل محمد بروجردی نیاز داریم که «أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ»(3) باشد. سیلی را به جا بزند و به جا هم بنشیند و برای انگشت قطع شده یک بچه رزمنده زار زار گریه کند. باید چنین رجلی را گیر بیاوریم که در مقابل مستکبرین داخلی و خارجی بایستد. اگر چنین آدمی بیاید، همه دنیا او را می‌پرستند. امروز محبوبیت احمدی‌نژاد در اندونزی، افریقا و... برای چیست؟ به خاطر قیافه‌اش است؟ هیکل آرنولدی دارد؟ فیلم‌های اکشن خوبی بازی کرده است؟ این محبوبیت واقعاً برای چیست؟ این محبوبیت مال کل نظام است. همان‌طور که برای هاشمی و خاتمی هم بود، ولی آن طوری که در لبنان از احمدی‌نژاد استقبال شد، از خاتمی استقبال نشد. چرا؟ مردم در خارج مثل ما زیاد احساساتی نیستند، ولی در لبنان ساعت چهار صبح بچه بغل در شارع‌المطار، جاده فرودگاه با پرچم آمده بودند استقبال احمدی‌نژاد. آیا به خاطر پولی است که آنجا تزریق کرده‌اید؟ پول را که زمان هاشمی و خاتمی هم تزریق می‌کردید و تازه بیشتر هم تزریق می‌کردید. اتفاقاً در دوره احمدی‌نژادف مواهبی که اواخر دوره خاتمی نصیب آنها می‌شد، نصیبشان نشد. پس چرا آن طور از او استقبال کردند؟ ما اینجا زد به سرمان و او را انتخاب کردیم، مردم مالزی، افریقا، اندونزی، چاوز و بقیه چرا؟ واقعاً مردم دنیا تشخیص نمی‌دهند و شعور سیاسی ندارند؟ گول‌ بازی رسانه‌ای ما را می‌خورند؟ همه دنیا شیفته زورو هستند. چرا؟ چرا همه دنیا طالب چهره زورو و یا یک سوپرمن هستند؟ چون قرار است حق ضعفا را از زورمندها بگیرد و به آنها برگرداند، دست نوازش سر یتیم‌ها بکشد، یک جورهایی قطره‌ای از دریای بزرگ امیرالمؤمنین(ع). امروز مردم چهره‌ای با این مدل شعارها می‌خواهند، آن هم شعارهای عملی و نه فقط حرف، وگرنه حرف را که ممکن بود آقای هاشمی و آقای خاتمی هم بزنند، هر چند آنها حتی در حرف هم کم گذاشتند و مرد حرفش هم نبودند. ایستادگی در مقابل زورمندان و مستکبران که حرفش را هم نمی‌زدند. حرف همین اخير آقای هاشمی است که اگر امریکایی‌ها قدم جلو گذاشتند، نباید این فرصت طلایی را از دست بدهیم.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو اظهار می دارد:
مردم دنبال چهره‌های انقلابی‌ای هستند که به پشتوانه ولایت، مافیای قدرت و ثروتی را که در سازمان‌ها و نهادهای ما ریشه دوانده‌اند، از ریشه دربیاورد؛ چیزی که شعار احمدی‌نژاد بود و گفت می‌آیم مافیای نفت را می‌پوکانم! چه شد! هی وزیر عوض کردید و مافیای نفت به فراموشی سپرده شد! یا مثلاً در روزهای آخر می‌گویی اگر به من اجازه بدهید می‌خواهم مافیای بانک و بانک خصوصی را از هم بپاشانم. چهار ماه مانده به تمام شدن کارت می‌خواهی نظام بانکی را درست کنی؟ خنده‌دار نیست؟ نانوایی با همه فشارهای تو سر خط نشد، نظام بانکداری را می‌خواهی عوض کنی؟ ما هم که مردم هستیم چنین توقعی از تو نداریم. از رئیس‌جمهور آتی هم انتظار نداریم همه مسائل را حل کند. یک رئیس‌جمهوری چهار سال سر کار است، صنعت بومی را حل کند، خدا پدرش را بیامرزد. ما را از چنگال نوکری چینی‌ها نجات بدهد، از چنگال صنعت تک‌محصولی، نفت، نجات بدهد، دستش هم درد نکند. آقای رئیس‌جمهور آتی! واقعاً ما را از حیث کشاورزی خودکفا کن که برای آب و نان و دانه‌ خودمان دستمان دراز نباشد و مردم دغدغه آب و نان نداشته باشند. امسال بهترین پرتقال 900 تومان! مردم سئوال می‌کنند این پرتقال کجا بود؟ چه جوری تولید خود ماست؟ با این همه گرانی این پرتقال باید می‌شد 3000 تومان. این پرتقال به این خوبی و شیرینی کجا بود؟ چه اتفاقی افتاده است؟ این را به کل قصه کشاورزی، پنیر و گوشت مردم تعمیم بدهید. همین یک قلم درست شود، دست شما هم درد نکند.
بر این اعتقاد هستم که کار خیلی پیچیده است، چون جریان قدرت و ثروتی که به شکل خفی در سازمان‌ها و نهادها ریشه دوانده، بر اساس یک مأموریت ذاتی عمل می‌کنند که به آنها ابلاغ شده است. این حرف را می‌زنم و مسئولیتش را هم خودم می‌پذیرم که اگر اباالفضل عباس(ع) هم رئیس‌جمهور شود، این مافیا او را زمین می‌زند. بنای آنها این است که این کار را بکنند، مگر این‌که او از قدرت لایزال الهی و پشتیبانی مردم و رهبری کمک بگیرد که ضایعش نکنند.
مردم در سال 84 مشخصاً با انتخابشان این پیام را دادند که یک کسی بیاید و این معادله فعلي را به هم بریزد. مردم به‌دنبال زور و مختار انتقام‌گیر از مافیای ثروت و قدرت هستند. کسی که بتواند حقشان را از همین سیستم قوه قضائیه که پنجه‌هایش بسیار ضعیف‌تر از آن است که بتواند عدالت واقعی را اجرا کند، بگیرد. مردم به‌دنبال یک مختار هستند، منتهی مختاری که عنود و لجوج نباشد و تا مردم زمام کار را به دستش دادند نگوید رهبر کیست و ما برای خودمان کسی هستیم . رهبری بگوید بیداری اسلامی و این هی بگوید بیداری انسانی! هی بگوید سوریه خط مقدم است و تو هفت هشت ماه اصلاً آن طرف نروی و هیچ پالسی هم نفرستی، پالس‌هایی هم که در باره مقاومت و بشار اسد می‌فرستی، پالس‌های گیج‌کننده باشد. آقای محترم! اینها همه کارهایی هستند که اتفاق افتادند.

قاسمی تاکید می کند: رأی به احمدی‌نژاد رأی به شخص او نبود، بلکه رأی به آرمان‌ها، عدالت‌خواهی، رأی به ارزش‌ها، نظام و حزب‌الله بود... تیمی که الان دارد به احمدی‌نژاد خط می‌دهد او را تحریك می‌کند که به این شکل دوئل کند و کل جامعه را به هم بریزد، برای فهمیدن ماهیت و اهدافشان زمان می‌خواهیم. این روش جزو کاراکتر شخصی احمدی‌نژاد هست، ولی این‌که چه کس یا کسانی او را تحریک می‌کنند که بیاید و به این شکل دوئل‌های احمقانه کند، وقت می‌خواهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هنرممند
Iran, Islamic Republic of
جدا که حاج قاسم گل گفتی .خیلی خوب بود .خوشمان آمد
Iran, Islamic Republic of
تفسیرت خیلی قشنگ بود
محمد
Iran, Islamic Republic of
بله حتی به آدمی مثل یا حتی خود دکتر محسن رضایی احتیاج داریم