دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۱

درخواست سعید جلیلی از جهان عرب

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب: 269803
دبير شوراي عالي امنيت ملي در بدو ورود به سوريه و در جمع خبرنگاران در فرودگاه دمشق گفت: جهان اسلام اجازه تعرض دشمنان و به ويژه رژيم صهيونيستي را به سوريه نخواهد داد.
به گزارش جهان، سعيد جليلي نماینده مقام معظم رهبری و دبير شوراي عالي امنيت ملي، سوريه را به عنوان پيشاني جهان اسلام و دژ مستحکم آن در مقابله با رژيم صهيونيستي توصيف کرد.

جلیلی خاطرنشان کرد، مردم سوريه در چند دهه اخير به طور جدي حامي مقاومت بوده و به دليل همين مقاومت، دشمنان در دو سال اخير درصدد برآمدند تا به بهانه هاي مختلف، انتقام تاريخي خود را از مردم سوريه بگيرند و در اين خصوص زيرساختهاي اقتصادي سوريه را هدف قراردادند و بدترين تحريم ها را عليه اين کشور تحميل کردند.

دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان با اشاره به اينکه دشمنان از يکسو ادعاي دوستي و حمايت از مردم سوريه را مي کنند و از سوي ديگر فشارهاي مضاعفي بر مردم سوريه تحمل مي کنند، از جهان عرب و مسلمانان خواست براي کاهش فشارهاي تحميلي عليه مردم سوريه همکاري کنند.

سعيد جليلي در ادامه با اشاره به اينکه سفر سه روزه اش به دمشق به منظور تحقق اين مهم صورت مي گيرد، تصريح کرد، جمهوري اسلامي ايران روابط بسيار دوستانه اي با سوريه دارد و لذا تهران ارائه هرگونه کمکي را براي کاهش رنج هاي مردم سوريه و خنثي کردن توطئه دشمنان عليه اين کشور، وظيفه خود مي داند.

جلیلی افزود، از هر اقدامي که به شکل گيري گفتگوهاي ملي در سوريه کمک کند، از هر اقدامي که موجب تجديد بناهاي اقتصادي اين کشور شود و از هر کمکي که سوريه را همچنان به عنوان دژي مستحکم در برابر دشمنان اسلام قرار دهد، در يغ نمي کنيم.

سعيد جليلي بلا فاصله پس از ورود به دمشق با وائل حلقي نخست وزير سوريه و علي حيدر وزير آشتي ملي اين کشور ديدار کرد و قرار است با سران گروه هاي مبارز فلسطيني مقيم دمشق نيز گفتگو کند.

وي همچنين روز يکشنبه با بشار اسد رئيس جمهور و وليد المعلم وزير امور خارجه سوريه ديدار و پس از برگزاري نشست خبري در سفارت کشورمان ، دمشق را به قصد تهران ترک خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *