سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۷
مایلی کهن در گفت و گو با جهان نیوز:

تیم ملی 'مونوپل' یک عده شده است

برخی مدیران ما هم مرعوب خارجی ها هستند!
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 269753
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: « بحث خارجی پرستی مختص برخی رسانه ها نیست و تعدادی از مدیران ما نیز مرعوب خارجی ها هستند!»
تیم ملی
به گزارش جهان، «محمد مایلی کهن» سرمربی تیم فوتبال گهر لرستان در گفت و گویی با خبرنگار ورزشی «جهان» به موضوعات مختلف فوتبال ایران اشاره کرد و ضمن انتقاد از عملکرد سرمربی تیم ملی در ماجرای احضار دورگه ها و بی توجهی به استعدادهای داخلی یادآور شد که نگاه درستی از سوی مربیان تیم ملی به لیگ نمی شود.

متن صحبت های مایلی کهن با خبرنگار ما را در زیر می خوانید:

*تیم گهر در مجموع نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر را خوب شروع کرد و به جز بازی با فجر سپاسی که دروازه بان اصلی مان محروم بود و یکی دو مصدوم داشتیم و البته بد هم کار نکردیم، در دیگر مسابقات بچه ها از جان مایه گذاشتند و حتی در بازی با نفت آبادان با آنکه ده نفره شده بودیم اما این بچه ها سرشان را جلوی توپ گذاشتند.

*از اول هم به این تیم امیدوار بودم و هرگز از ناامیدی خبری نبود اما بنده گفته بودم که کار فوق العاده سختی پیش رو داریم و الان نیز معتقدم که در نیم فصل دوم کار به مراتب دشوار تر است.

*مدتی به دلیل برخی اختلافات سلیقه ای تیم درگیر مشکلات مالی بود اما اخیرا آقای هدایتی و دیگر مسوولان تیم قول و قرار هایی را گذاشته اند که امیدواریم مشکلات تیم حل شود.

* بچه های تیم در ابتدای فصل بیست درصد مبالغ قرار دادهایشان را گرفتند و سپس 10 درصد دیگر با حضور آقای هدایتی پرداخت و شد و قرار است تا آخر هفته بخشی دیگر از مطالبات شان پرداخت شود.

*انتخاب نفرات تیم ملی سلیقه ای است اما ما باید به لیگ نگاه درستی داشته باشیم که متاسفانه این نگاه نیست. الان لیگ، تیم ملی و دربی مورد انتقاد است اما یادمان رفته که ما در همین لیگ استعدادهایی را داریم که دیده نمی شوند.اگر یک مربی ایرانی اینگونه رفتار می کرد خود شما چه برخوردی با او داشتید؟
بطور مثال آقای مهربان دروازه بان تیم گهر خیلی خوب کار کرده و از این دست بازیکنان فراوانند ولی کسی آنها را نمی بیند.

*در بین دورگه هایی که آورده ایم یکی مثل دژاگه خوب بوده اما خیلی ها را آورده ایم که داخلی از آنها بهترند. به نظر من تیم ملی «مونوپل» یک عده خاص شده است که تحت هر شرایطی دعوت می شوند. این روند هم انگیزه را دربین نفرات دایمی اردوها از بین می برد و هم انگیزه استعدادهای حاضر در لیگ و پشت در مانده ها را می کشد!

*این همه بازیکن در کشور داریم آنوقت بازیکنی مثل «امید نظری» را دعوت می کنند و روی نیمکت می نشانند؛ این بازیکن به جز مسابقات غرب آسیا در کدام بازی به کار گرفته شد؟

*بحث خارجی پرستی که اخیرا مطرح شده فقط به امروز بر نمی گردد. خدارحمت کند آقای ایویچ را، هنوز عده ای می گویند بهترین مربی تیم ملی بوده، شما به من بگویید که ایویچ چند وقت در تیم ملی کار کرد؟ آیا غیر از این بود که او همان تیم ملی را که به کره 6 گل زده بود را جمع کرد؟ مهمتر از همه اینکه بفرمایید چه کسی ایویچ را برکنار کرد؟ مگر خود این آقایان این کار را نکردند؟
متاسفانه بحث خارجی پرستی مختص برخی رسانه ها نیست و تعدادی از مدیران ما نیز مرعوب خارجی ها هستند!

*در مقاطعی تیم ملی با مربی ایرانی نتایجی را می گرفت و آن مربی با سوالات چالشی روبرو می شد اما وقتی خارجی ها در راس قرار می گیرند دریغ از یک سوال چالشی. اساسا وقتی خارجی ها در راس هستند برنامه های مختلف انتقادی رویکرد متفاوتی را در نظر می گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسام
مایلی کهن جون من بیخیال اشکمون رو در نیار
تو میخوای بگی از کروش بهتری
بابا امثال شما فوقتبال ایران رو نابود میکنن
خوب شما بگو كروش تو فوتبال ما يه نسل طلايي آورد، بازيكن سازي كرد يا اينكه نتيجه گرفت؟؟؟
خداييش كروش تو فوتبال ما فقط پول گرفت
موافقم
Iran, Islamic Republic of
درست میگه بنده خدا اگه این نتایج را یک مربی ایرانی آورده بود همین عادل خان چه بلایی سرش میاورد (اما حالا میره خونه آقای کی روش و .....)
a
Iran, Islamic Republic of
چرا شما اينقدر ناراحت هستي اتفاقات درفوتبال زياد هستند شش گل به كره هم كه جزافتخارات حضرتعالي همواره تكرار مي شود يك اتفاق بود شما درمواقع ديگر هم عملكرد داشتيد براي شناخت يك نفر روند عملكردش را در چندين سال مي بينند يعني اينكه شما خودتان را با كي روش مقايسه مي كنيد
قلعه نوع
United States
هرمربی به تیم ملی بیاد فقط کسی که 6 تا از کره خورده نیاد
دایی علی
United States
لطفا عادل فردوسی پور رابه عنوان مربی تیم ملی معرفی کنید !!!
با تشکر