سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱۵
۱۴

احمدی‌نژاد: به جهنم که نفت نمی‌خرید

سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 267758
رئیس جمهور با بیان اینکه می توانیم به 15 میلیون خانوار دو هکتار زمین بدهیم، گفت: برخی افراد کوته‌بین چون خود کوچک هستند با بهانه های پی‌درپی جلوی اجرای طرح های بزرگ را می گیرند.
احمدی‌نژاد: به جهنم که نفت نمی‌خرید
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمود احمدی نژاد که امروز سه شنبه برای افتتاح چند پروژه عمرانی به استان همدان سفر کرده است با حضور در فرودگاه بین المللی شهر همدان به منظور افتتاح پروژه آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن تهران- همدان با اشاره به تقارن این سفر با ماه مبارک ربیع‌الاول گفت: شاید نامگذاری ماه ربیع از آن جهت است که بنا بود پیامبر(ص) عزیز ما که حقیقت بهار هستی است که در این ماه از ناحیه خداوند متعال به عالم هدیه شد، مقارن است با آغاز امامت حاکم‌کننده بهار در عالم هستی یعنی امام عصر(عج) و چشم امید هستی کسی است که امامتش در این ماه آغاز شده است.

وی مردمان استان همدان را از پایه گذاران تمدن باستانی ایران دانست و افزود: تمدنی که بر پایه تولید بود و کوچکترین نشانه ای از شرک و بت پرستی در آن پیدا نشد که این ویژگی ممتاز است.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به پروژه ها و کارهای عمرانی دولت ادامه داد: سرعت سازندگی در استان همدان، سرعت بالایی است و امسال به دلیل طراحی دشمنان یک مقدار منابع دولت دچار آسیب شد و آنطور که می‌خواست کارها جلو نرفت، اما با این وجود در خیلی از پروژه ها همچون مسکن مهر با وجود حواشی زیادی که دارد و انتقادهایی که به آن می کنند در حال تکمیل است.

رئیس جمهور تصریح کرد: مسکن مهر طرح بسیار بزرگی است که باید به عنوان یک طرح ضربتی و فوری
احمدی نژاد افزود: وقتیکه بیگانگان می گویند ما از شما نفت نمی خریم ما باید بگوییم که بجهنم که نفت نمی خرید. ما اگر از ظرفیت های مردم در تولید استفاده کنیم و مردم به میدان بیایند در جواب آنها می گویند ما اصلا نفت نمی‌فروشیم و راه عملی شدن این امر این است که فکر را باز کنیم و به توانمندی های توده های مردم اعتماد کنیم که اگر اینطور نشود بازار بورس بازی و دلالی راه می افتد.
درد مضمن مسکن را تضمین می داد که امروز نیز در استان همدان شاهد افتتاح 19 هزار و 800 واحد آن بطور یکجا بودیم تا آرامشی برای مسکن در کشور ولو 5 ساله و 10 ساله ایجاد شود.

وی همچنین خطاب به نیکزاد وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به گرانی های اخیر که ما باید ملاحظه مردم را بکنیم و یک مقدار از اقساط آنها را کم کنیم تا گشایشی در کار مردم باشد.

احمدی نژاد با بیان اینکه توفیق استان همدان در ایجاد راه های روستایی بسیار بالا است، اظهار داشت: باید در زمینه آزادراه ها کارهای بیشتری صورت گیرد و این آزادراهی که امروز افتتاح شد کار بزرگی است و انشاءالله تا فروردین ماه خاتمه پیدا می کند تا مردم همدان بتوانند از این آزادراه با سرعت 120 کیلومتر به مشهد و یا شمال بروند.

رئیس جمهور بحث راه آهن را جزء پروژه های ملی و فراملی دانست و یادآور شد: اصولا راه وقتی از جایی عبور می کند به دنبال خود آبادانی می آورد و راه آهن از جمله راه هایی است که هزینه جابجایی در آن کم و امنیتش بیشتر است.

وی با اشاره به آغاز پروژه ریل گذاری راه آهن تهران- همدان گفت: خوشبختانه زیرسازی این پروژه تمام شده و به من اطلاع دادند که روزی یک کیلومتر ریل گذاری می شود یعنی 260 روز این کار طول خواهد کشید، اما با توجه به اینکه نیکزاد در هفته 8 روز کار می کند، امیدواریم این پروژه زودتر از موعد مقرر پایان یابد و از مهر سال آینده نیز ریل گذاری همدان- سنندج آغاز شود.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید دست به دست هم کشور را بسازیم، اذعان کرد: همه باید توجه داشته باشند آن چیزی که از انسان در عالم هستی باقی می ماند، اعمال خیر است و غیر خیر نیستی و سقوط است و هر کس باید کارهای خود را در راستای پیشرفت کشور و به نیت خدمت به مردم و اعتلای نظام انجام دهد که در آن صورت دیگر دو هزار پیمانکار و یا ده هزار مدیر نداریم؛ 75 میلیون مدیر و پیمانکار خواهیم داشت که در راستای یک هدف تلاش می کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: ما ملتی هستیم که دارای تاریخ و تمدنیم و این تاریخ پی در پی در دامن خود انسان های بزرگ تربیت کرده است و این آب و خاک انسان پرور و نخبه پرور است.

وی تصریح کرد: اعتقاد دارم خداوند متعال ویژگی هایی در این سرزمین و مردم آن قرار داده است
وی افزود: ما بیست میلیون خانوار داریم که حدود 5-6 میلیون آن خانه و زمین دارند و ما به 15 میلیون خانوار دیگر می توانیم دو هکتار زمین بدهیم به شرطی که آن را آباد کنند.
که اگر نگوییم بی نظیر است، کم نظیر است و ما در تاریخ مان هرگز بت پرستی و برده داری نداشته ایم. نه برده شده ایم و نه برده داشته ایم و هیچگاه از وارد شدن سختی ها و صدمه ها به دیگران خوشحال نشده ایم و نمونه آن 30 سال اخیر در طول عمر انقلاب اسلامی است.

احمدی نژاد با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران افزود: یک آدم خودخواه و قدرت طلب فاسد امکانات جهانی را علیه ایران بسیج کرد که خیلی صدمه به ملت خودش و ایران زد و بعد از آنکه کنار رفت توسط بیگانگان به ملتش سختی بیشتری وارد آمد، اما تنها ملتی که کنار مردم عراق ایستاد، ملت بزرگ ایران بود و این که نه تنها کینه ای از آنان بخاطر جنگ تحمیلی نداشت بلکه در تمام سختی ها و مشکلات در کنار آنان بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند متعال این ظرفیت و بزرگی را در این کشور به امانت گذاشته تا در تکمیل رسالت انبیاء و استقرار صلح و عدالت در جهان یک ماموریت ویژه ایفا کند و یک مسئولیت برجسته به عهده گیرد، یادآور شد: هر استعداد و توانمندی در کنارش یک ماموریت است بنابراین ما باید ایران را بسازیم.

وی با تاکید بر اینکه ما روی دریای ثروت نشسته ایم و نباید فقری در کشور باشد، گفت: ایران ثروت های طبیعی خدادادی زیاد دارد که باید از این ثروت ها به درستی استفاده کنیم.

احمدی نژاد افزود: هنوز خزائن بسته است و درها باز نشده است البته درها در زمان ظهور باز می شود اما ما نیز می توانیم کارهایی در حد توانمان انجام دهیم که از ثروت ها درست استفاده شود.

رئیس جمهور یکی از ثروت های خدادادی ایران را زمین دانست و ادامه داد: ما کشور وسیع و پهناوری هستیم و 187.3 میلیون هکتار زمین داریم که تمام آن مفید است که قسمتی از آن یا آب است یا مرتع یا معدن و یا زمین کشاورزی
احمدی نژاد افزود: هنوز خزائن بسته است و درها باز نشده است البته درها در زمان ظهور باز می شود اما ما نیز می توانیم کارهایی در حد توانمان انجام دهیم که از ثروت ها درست استفاده شود.
و بیش از 45 میلیون هکتار آن نیز قابل کشت است که تنها از 14 میلیون آن استفاده می کنیم. نباید به سمتی برویم که عده معدودی کار کنند و بقیه مصرف کنند. همه باید بر تولید مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما بیست میلیون خانوار داریم که حدود 5-6 میلیون آن خانه و زمین دارند و ما به 15 میلیون خانوار دیگر می توانیم دو هکتار زمین بدهیم به شرطی که آن را آباد کنند.

احمدی نژاد افزود: خانه وسیع و چشم انداز زیبا برای مردم لازم است که باید توسط خود آنان بوجود آید و ثروت رسیدن به این هدف زمین است.

رئیس جمهور با اشاره به موانع و مشکلات استفاده از ثروت های ملی گفت: متاسفانه نگاه ما دچار مشکل است و دلیل آن هم استبداد طولانی مدت حاکمان فاسد، اندیشه سازمانی و حکمرانی در کشور است.

وی با طرح این سوال که ما چطور در دو هزار سال پیش در ایران آبادانی داشتیم و راه درست می کردند، الان نمی توانیم از ظرفیت های خود استفاده کنیم؟، گفت: باید توانمندی های خودمان را باور کنیم بعضی ها چون خودشان کوچک هستند در مقابل یک طرح دائما بهانه می آورند و مشکل ایجاد می کنند، اما ملت ایران بارها امتحان خود را در سختی ها داده است مانند جنگ تحمیلی و هدفمند سازی یارانه ها، بنابراین باید از ظرفیت مردم در جهت بهره برداری از توانمندی های کشور استفاده کنیم.

احمدی نژاد افزود: وقتیکه بیگانگان می گویند ما از شما نفت نمی خریم ما باید بگوییم که بجهنم که نفت نمی خرید. ما اگر از ظرفیت های مردم در تولید استفاده کنیم و مردم به میدان بیایند در جواب آنها می گویند ما اصلا نفت نمی‌فروشیم و راه عملی شدن این امر این است که فکر را باز کنیم و به توانمندی های توده های مردم اعتماد کنیم که اگر اینطور نشود بازار بورس بازی و دلالی راه می افتد.

رئیس جمهور با اشاره به تمدن کویر
وی همچنین خطاب به نیکزاد وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به گرانی های اخیر که ما باید ملاحظه مردم را بکنیم و یک مقدار از اقساط آنها را کم کنیم تا گشایشی در کار مردم باشد.
ایران تصریح کرد: بعضی ها به کویر به چشم ثروت نگاه نمی کنند، اما ببینید در همین کویر چه تمدنی پابرجاست و شهر جیرفت نمونه ای از آن است و زیباترین معماری ها برای کویر است.

وی با بیان اینکه مسئولین نباید خودشان را سقف پرواز مردم قرار دهند، ادامه داد: ظرفیت و توانمندی های مردم بالا و بی پایان است و اگر این انرژی عظیم ملت به صحنه بیاید دیگر بی جهت نمی توانند برای کشور مشکل درست کنند و البته بعضی ها از داخل دست به دست آنان بدهند بیایند به صحنه و بازی ارز درست کنند.

احمدی نژاد تاکید کرد: بنابراین ما می توانیم با استفاده از ظرفیت مردم بر مشکلات فائق بیاییم و با اصلاح مقررات و قوانین می شود کاری کرد که سهم مبادلات خارجی و آثار نوسانات ارز به حداقل برسد و با تفاهم و همدلی کار را جلو ببریم.

رئیس جمهوری تصریح کرد: ما ملتی هستیم که به سمت قله در حرکتیم و بدخواهان کوته بینان و دشمنان عدالت و توحید نمی خواهند که ما به قله برسیم و در مسیر ما تفرقه پراکنی می کنند، اما اگر با امید حرکت کنیم و همدل باشیم و قدرت ملت و عظمت آن را باور کنیم می توانیم به قله برسیم؛ چراکه ملت ما امام زمانی است و باور داریم که اگر ملتی برای خدا حرکت کند هیچوقت به بن‌بست نمی رسد و شکست نمی خورد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید ایران را بسازیم و تنها به عزت کشور توجه کنیم.

همچنین قبل از سخنرانی رئیس جمهور، آغاز عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن تهران-همدان از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

بنابر این گزارش، این راه‌آهن به طول 260 کیلومتر با اعتبار 4 هزار و 500 میلیارد ریال ساخته می شود که استان تهران را به صورت ریلی به استان همدان متصل می سازد و در ادامه مسیر با اتصال به شهرستان سنندج امکان اتصال خط آهن به استان کردستان را فراهم می آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یادمون نرفته که به تحریم ها می فرمودید کاغذ پاره!

تا کی قراره شعار بشنویم؟
دوست
باز هم یک حرف خام ، دهن پر کن، کم ارزش، و پرسرو صدای تبلیغاتی!

آقای احمدی نژاد با فاصله گرفتن از شاخصه های انقلابی (یا بروز زوایای کمتر شناخته شده ی خودش!) دارد ثابت می کند که برای در اختیار نگهداشتن قدرت، حاضر هست که هر کاری بکند.

خداوند آخر و عاقبت ایشان و ملت ایران را ختم به خیر بفرماید. ان شاء الله
مهدي
Iran, Islamic Republic of
با سلام الحمدالله خزائن كشور پر است بعد از انتخابات هم هر كه آمد خودش كشور را اداره خواهد كرد حال خزائن كشور خالي باشد!!!
United States
همش شعار. مردم چه گناهی دارند. مردم زمین نمیخواهند تورم را کم کنید. قدرت خرید سال 87 را به مردم برگردانید. قشر مستضعف دارند له میشوند زیر بار تورم.
درود بر رییس جمهور باایمان ومتعهد وشجاع دکتر محمود احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
حاج محمود بسه بعد از 8 سال خودت خسته نشدی اینقدر شعار دادی؟؟؟
ققنوس
United States
حیف از اعتماد مردم ..........صد حیف .
تاوانش را که تو نمی دهی ملت دارن میدن . تو برو مرتضوی را بچسب
Iran, Islamic Republic of
شما كه حقوق چندين ميليوني مي گيري به جهنم هم مردم هرطور ميخوان زندگي كنند زير بارگراني
Iran, Islamic Republic of
مردم از بی دارویی در اضطرابند،برخی مسئولان مشغول گیس کشی....
"افتتاح پروژه آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن تهران- همدان"

به عنوان فردی مطلع عرض می کنم که این پروژه از لحاظ زیرسازی مسیر دچار مشکلاتی است که بعدا همه متوجه آن خواهند شد.
اصفهان - شیرازی دیگر در راه است
ن
نه خودشان در رفاه هستند؟ این حرفها رو میزنند
Iran, Islamic Republic of
اون وقت نسل بعد برن غاز بچرونند ؟
پریسا
خدایش روش میشه اینقدر شعار میده؟