يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۱۴
۲۵
در نظرسنجی برنامه پایش مطرح شد

بیش از 85 درصد مردم مهار تورم را بر افزایش یارانه‌ها ترجیح دادند

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۰۴
کد مطلب: 267490
ترجیح 85 درصدی مردم برای مهار تورم به جای افزایش یارانه های نقدی مصداق مشت نمونه خروار و نشانگر مطالبه ای جدی در بین مردم در این زمینه است.
بیش از 85 درصد مردم مهار تورم را بر افزایش یارانه‌ها ترجیح دادند
به گزارش جهان، در نظرسنجی برنامه شب گذشته پایش در شبکه اول سیما این سوال مطرح شد که اجرای کدامیک اولویت دارد:
1- افزایش یارانه های نقدی
2-مهار تورم

بیش از یک میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و بیش از 85 درصد مخاطبان، گزینه دوم یعنی مهار تورم را برگزیدند.

اگر چه مخاطبین یک برنامه تلویزیونی نماینده کل مردم ایران نیستند اما تفاوت فاحش بین دو گزینه و ترجیح 85 درصدی مردم برای مهار تورم به جای افزایش یارانه های نقدی مصداق مشت نمونه خروار و نشانگر مطالبه ای جدی در بین مردم در این زمینه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلام . آقای ..... شمامریض شدید پیش بنا می روید یا پزشک یا اصلا رای گیری می کنید چطوری بیماری خود را درمان کنید . تورم فی نفسه بد نیست اما در ذهن مردم بد جا افتاده است مثل بروکراسی اداری ،رای گیری کنید 100مردم می گویند بد است اما فی نفسه منظور از بروکراسی چیست ؟تورم هم متخصص خود را می خواهد و در اجرا و چگونگی استفاده از آن منافع و مضرات خود را دارد
آسمون ریسمون یعنی همین که شما فرمودید
یه دوست
Iran, Islamic Republic of
یا شکمت سیره یا خودت رو فریب می دی!
کار علمی و کارشناسی جایی معنی داره که زمینه اون فراهم باشه
آنچه که باید باشد رو بی خیال آنچه که هست داره سر مردم فشار میاره و اگه بخوای چشماتو روی اون ببندی اون دنیا چشاتو باز می کنند.. به بدبختی مردم خواهشا با این حرفا دامن نزن
حسین
بله
بروکراسی فی نفسه بد نیست
ولی اگر تو یه اداره برای 4تا امضا, مجبور باشی 6 طبقه رو 10 دفعه بالا پایین کنی یعنی بروکراسی اداری اونجا ضعیفه.
تورم هم فی نفسه بد نیست ولی اگر قدرت خرید مردم بیاد پایین اونوقت بده.
لطفا این نظر را بگذارید:

یک اشتباه عمدی یا غیر عمدی (نمی دانم)، در طرح سؤال برنامه پایش صورت گرفته بود که برای کسانی که مختصر کار رسانه های یا حتی طراحی سؤال مسابقه کرده باشند، مفهوم است و آن این که گزینه دوم، مقابل گزینه اول نبود، اما این گونه القا می شد که مقابل آن است. (دقت)

به عبارت دیگر، القا می شد که یا افزایش یارانه ها یا مهار تورم؟ کدام را می پسندید؟ یعنی اگر یارانه ها افزایش یابد، حتماً تورم زیاد می شود؛ پس کدام مورد پسند شماست؟

دقت کنید که من به فضای خارج و عالم واقع کار ندارم؛ حرفم این است که طراحی سؤال ، به لحاظ علمی درست نبود و شاید هم عمداً این گونه طراحی شده بود.
نظرتون چندان وارد نیست برادر!
اجرای مرحله اول نشون داد که حضرات مسئول جز با افزایش تورم نمی تونن این طرحو اجرا کنن و براشونم مهم نیست مردم زیر بار گرانی قد خم کنن
Iran, Islamic Republic of
عزیز من قبل از اجرای هدفمندی آیا تورم در این کشور وجود نداشت؟؟ در ضمن آیا شما معتقدید تورم کنونی نتیجه هدفمندی یارانه هاست؟؟ اگر این چنین است چرا حالا که فاز دوم بیش از یک سال از عدم اجرای آن می گذرد چرا افزایش تورم ادامه دارد؟؟ عزیز من تورم کنونی نتیجه تحریم است و برای همین رهبری معظم از اقتصاد مقاومتی سخن گفته اند
صد البته که درست نبود ولی انتخاب مردم بین گزینه بد و بدتر بود چاره ای نداشتند.
اینکه با افزایش یارانه ها آنهم به شیوه فعلی تورم زیاد می شود قطعی است و دو گزینه دقیقا مقابل هم است. مهم این است که اثر تورمی آن بیش از اثر رفاهی اش نشود که متاسفانه در مرحله نخست شده است
سوال هم ایرادی نداشت/ بالاخره مردم اولویتشان این است که دولت تلاش برای مهار تورم را جلو بیندازد
در یک نظر سنجی بالای یک میلیون نفر به گفته شما نماینده کل مردم ایران نیستند ولی مصاحبه تلویزیونی شما در زمینه های خاص مثلا در خصوص افزایش یارانه ها از چند روستائی بیانگر خواست مردم می باشد .
بی نام
شما اگر بتوانید به گونه ای هفتاد میلیون نفر را هم در این نظرسنجی لحاظ کنید باز خواهید دید که بالای هشتاد و پنج درصد و حتی بیشتر موافق کنترل تورم هستند نه افزایش یارانه ها ، حالا چه دستهایی پشت پرده است و چه مسائلی وجود دارد که بعضی ها اصرار بر این مطلب دارند و عده ای هم سکوت و راضی به آن، خدا می داند اگرچه سکوت رئیس جمهور در برابر گفته‌هایی که قرار است از هشت سال پیش به بیان آنها بپردازد و با این ترفند نیز آراء‌ را به نفع خود جمع آوری کرد ولی هنوز لب به سخن نگشوده است به تنهایی می‌تواند یکی از دلایل سکوت بعضی آقایان باشد...
Iran, Islamic Republic of
چشم بسته غيب گفتيد !!!!كاملا مشخص است كه بيش از 70 درصد مردم از افزايش يارانه ها نه تنها سودي نميبرند بلكه ميدانند كه افزايش يارانه ها يعني افزايش قيمت همه چيز و تامين يارانه 30 درصد باقي مانده از مردم !!!افزايش يارانه ها فقط براي 3 دهك از 10 دهك جمعيتي جامعه مفيد است و در واقع پول پرداختي به اين سه دهك از جيب 7 دهك ديگر بايد بيرون بيايد .طرح هدفمند سازي از اهداف خودش دور شد زيرا هدف طرح اين بود كه ثروتمند و فقير طبق عدالت اجتماعي به يك اندازه از منافع و منابع اين مملكت استفاده كنند اما عملا اين طرح به نان داني تبديل شد و مردم فكر ميكنند دولت به هر قيمتي تا ابدالدهر بايد به آنها پول بپردازد !!!
مرفهی شما؟
Iran, Islamic Republic of
اطمینان داشته باشید که مردم حالشان از هر چه یارانه نقدی است بهم میخورد زیرا در کنار آن دهها برابر از جیب مردم بیرون کشیده شد و معیشت طبقه متوسط و ضعیف از بین رفت هرج و مرج قیمتها در بازار / کاهش ارزش پول ملی و تورم و گرانی سرسام آور محصول طرح هدفمندی بود که امروزه اقتصاد ایران را در آستانه فروپاشی قرار داده است ./
امین
هدفمندی یارانه هاگستره اش زیاداست فقط افزایش مبلغ واریزی برای مردم نیست وتبعات بسیارهم دارد، قبل ازهرچیز دررابطه بااجرای مرحله دوم وحتی مرحله اول که اجراشد می بایست بحث کارخانه هاوادارات دولتی وگارگاههاومدارس و....رامشخص کرده وازطرف دیگربحث گسترش تولید داخلی وقیمت گذاری (ثابت )برتولیدات داخلی که بااجناس خارجی متفاوت داشته باشد حل شود .نه اینکه همزمان بااجرای طرح بحث ارز وگرانی وسیع اجناس ومایحتاج روزمره نه فقط نان وآب وگازوبرق !!! که هم باعث فشاربرمردم شده وهم طرح ناقص وبی نتیجه خواهدماندوابتر.
علی
Iran, Islamic Republic of
با این همه اگر توانستید یک نفر را پیدا کنید که این مطلب را به دولت و دست اندر کاران هدفمندی یارانه ها بقبولاند!!
عبدخدا
برادرعزیز من اونموقع هم کلی کارشناس خبره اقتصادی درمورد تورم ناشی از هدفمندی تذکر به دولتیان دادند ولی رییس دولت فرمودند آنها نمیفهمند وهمانطور که مطلع شدید بعدا طی دعوتی از آنها برای ارائه نظرشان در خصوص اصلاح وضع اقتصاد دعوت شد که قبول نکردند
سوال کاملا هدف دار ومغرضانه وبا هدف تخریب هدفمندی یارانه ها بود. تورم فعلی ربطی به هدفمندی ندارد وبه دلیل تحریم ها و اخلال در بازار ارز بود. هدفمندی در فاز دوم جلوی این نوسانات را می گیرد . و وابستگی بودجه به نفت را برای همیشه تاریخ ازبین می برد که آرزوی اقتصاد ایران بوده است.جلوگیری از فاز دوم هدفمندی خیانتی عظیم به مملکت امام زمان عج است.
گفتی و ما هم باور کردیم! دور اول هدفمندی هم قرار بود فاصله طبقاتی کم بشه و تولید رونق بگیره و سهم دهک های پایین تو جیب دهک های بالا نره اما چی شد؟ تورم ساعتی، گرانی مسکن، زمین خوردن تولید، نابسامانی بازار ارز و غیره
طرح دوم برای خودتون رفیق! لازم نکرده با شعارهای دهن آب انداز ملتو گول بزنید
چرا حرف مفت می زنی؟درسته تحریما باعثشه. ولی 10 سال که نه 100 سال هم که نه 1000 سال دیگشم ما نمی تونیم وابستگیمونو به نفت صفر کنیم.
ali shamirani
اي بابا كو گوش شنوا/ دم انتخاباته دولت مردان دونبال چيز ديگه اي هستند
اولا برنامه پایش همیشه رویکرد مخالف دولت داشته و در نتیجه اکثرا مخالفین سیاستهای دولت جذب این برنامه میشوند که نمیتوان نظرسنجی این برنامه را منطبق بر خواسته همه 75میلیون ایرانی دانست.
ثانیا سوال برنامه سوال شیطنت آمیزی بود که القا میکرد اگر قرار است فاز دوم اجرایی شود پس حتما مبارزه با گرانیها به تعویق خواهد افتاد.
ثالثا توجه شما را جلب میکنم به نتایج نظرسنجی برنامه ای که در آن برنامه پس از یک ساعت تخریب طرح هدفمندی توسط آقای مصباحی مقدم بیش از 65درصد بینندگان به اجرای فاز دوم هدفمندی طبق نظر دولت رای دادند!!!
این دیگه چه سوالیه؟
آخه جواب این سوال که اظهر من الشمسه!

باید همون سوال هفته قبل که البته پخش نشد را میپرسیدند (آیا شما با اجرای مرحله دوم هدفمندی در مقطع کنونی موافقید؟)

اینطوری خیلی چیزهای دیگه مشخص میشد؟
همه مردم یک چیز بگویند و او چیز دیگر ، نظر او اجرا میشود !
مطمئن باشید طرح هدفمندی یارانه ها با همه اشکالاتی که دارد و تورم بالای 60 درصدی که به مردم متوسط به پایین تحمیل خواهد کرد و باعث فقیر تر شدن فقرا میگردد و ..... ولی اجرا میشود !
این خط و این هم نشان !
رضا
پس مرحله دوم هدفمندی یارانه هارو درست انجام بدید تا تورم کنترل شه
درویشی معاون نظارتی بانک مرکزی که گفته بود «تحقیق و تفحص از بانک مرکزی گروکشی است و در صورت اصرار مجلس، اسناد دریافت منابع مالی توسط برخی نمایندگان را افشاء می‌کنیم»،
آشنا
Iran, Islamic Republic of
تا کی میخواهید به امروز یه قیمت فردا یه قیمت ادامه بدید. دمار مردم در اومده. چرا هیشکی به فکر مردم نیست؟ در آمدها ثابت و حتی در برخی ارگانهای دولت نصفه، اونوقت گرونی دوبرابر، سه برابر، چهار برابر .... . آقای رئیس جمهوری که مدعی هستی حامی قشر مستضعفی، کو اون حمایت؟