کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازديد يك مرجع تقليد از نيروگاه اتمي بوشهر

26 دی 1391 ساعت 9:43

آیت الله نوری همدانی در آخرین روز از سفر پنج روزه خود به استان بوشهر از بزرگ ترین نیروگاه اتمی کشور بازدید می کند.


به گزارش جهان به نقل از رجا، حجت الاسلام محمدحسین شمس مدیر دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی، در گفت‌وگو با رسا، از بازدید این مرجع تقلید از نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد.
 
وی تصریح کرد: حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در آخرین روز از سفر پنج روزه خود به استان بوشهر از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید خواهد کرد.
 
حجت الاسلام شمس اضافه کرد: بازدید حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی از نیروگاه اتمی بوشهر عصر روز چهارشنبه 27 دیماه صورت خواهد گرفت و ایشان از نزدیک در جریان روند کار این نیروگاه و پیشرفت های هسته ای ایران قرار خواهند گرفت.
 
گفتنی است، نیروگاه هسته­ای بوشهر با قدرت 1000MWe اولین نیروگاه هسته­ای کشوراست که طراحی و ساخت آن به قبل از انقلاب اسلامی برمی­گردد.  نیروگاه هسته­ای بوشهر از فناوری پیچیده­ای برخوردار بوده که در ارتقای صنایع کشور اهمیت فراوانی دارد.
 
قدرت حرارتی این نیروگاه 3300MWth است که ظرفیت­های تولید برق آن 1000MWe می­باشد. این نیروگاه از نوع PWR (رآکتور با آب تحت فشار) و از نوع روسی VVER است.
 
گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، بازدید آیت الله نوری همدانی از نیروگاه اتمی بوشهر نخستین بازدید رسمی یک مرجع تقلید از بزرگ ترین نیروگاه هسته ای جمهوری اسلامی ایران است.
 
سفر پنج روزه حضرت آیت الله نوری همدانی به استان بوشهر که در پی دعوت نماینده ولی فقیه، استاندار، علما، روحانیان، مسؤولان و اقشار مختلف مردم این استان صورت گرفته، از روز شنبه 23 دیماه آغاز شده و تا پنج شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت


کد مطلب: 266434

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/266434/بازديد-يك-مرجع-تقليد-نيروگاه-اتمي-بوشهر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com