چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

ويژه/ چرا كويت شيخ برهان را ممنوع الورود كرد؟

شيخ علي اكبر محمودي (برهان) امام جماعت مسجد امام حسن مجتبي(ع) كويت، چندي پيش براي زيارت امام رضا(ع) به ايران سفر كرده بود، اما پنجشنبه دو هفته ق
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 26632
يك منبع نزديك به حجه الاسلام شيخ علي اكبر محمودي امام جماعت مسجد امام حسن مجتبي در منطقه بيان كويت در گفتگو با خبرنگار «جهان» با اعلام اين مطلب گفت: اولين جرقه مخالفت حكومت كويت با شيخ علي اكبر محمودي مربوط به قضيه دفاع محكم وي از مقامات عالي ايران در مقابل برخي مطالب توهين آميز مطبوعات كويت بود.

وي افزود: مدت ها قبل يك نويسنده كويتي در يكي از روزنامه ها مطلبي را منتشر كرد كه در آن مطالبي كذب را به ايران نسبت داده بود كه شيخ برهان نيز طي يك سخنراني، جريانات پشت پرده اين قضايا را افشا كرد.  
اين منبع آگاه در ادامه تصريح كرد: به دنبال اين جريان، كويتي ها قصد داشتند وي را در دادگاهي محاكمه كنند كه پس از مدتي آب ها از آسياب افتاد و جريان رو به سردي گراييد و محاكمه صورت نگرفت.
وي با بيان اينكه اولين اقدام در جهت مخالفت با شيخ علي اكبر محمودي همين مسئله بود، گفت: مخالفت با اين امام جماعت ريشه دار است و سخنراني وي در حمايت از شهيد مغنيه در مسجد امام حسن مجتبي در منطقه بيان بهانه جديدي است كه برخي جريانات افراطي كويتي عنوان مي كنند.
او اظهار داشت: از ديگر بهانه‌هاي كويتي ها، سخنراني هاي وي در محكوم كردن اقدامات آمريكا عنوان شده است كه طي مراسمات مختلف وي ايراد مي كرده است.  
گفتني است شيخ علي اكبر محمودي سالهاست كه امام جماعت مسجد امام حسن مجتبي(ع) كويت را برعهده دارد، چندي پيش براي زيارت امام رضا(ع) به ايران سفر كرده بود، اما پنجشنبه دو هفته قبل طي اقدامي از سوي دولت كويت به تهران برگردانده شد و با بازگشت وي به اين كشور مخالفت شد كه وي نيز هم اكنون در ايران و در قم بسر مي برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *