کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای‌احمدی‌نژاد،نمره خانم‌وزیر كه 20 بود؟!

8 دی 1391 ساعت 16:25

چهارتا خانم كابینه من نمره‌شان بیست است. وقتی خانم‌ها می‌آیند آقایان تلاششان دوبرابر می‌شود و می‌آیند سر غیرت.


به گزارش جهان به نقل از نیمروز، مرضیه وحید دستجردی در حالی بدون هیچ‌گونه تشكر و قدردانی از سوی احمدی‌نژاد بركنار شد، كه رئیس‌جمهور از ابتدای انتخاب دستجردی برای تصدی وزارت بهداشت تاكنون، تعاریف پرطمطراقی نثار وی می‌كرد.

با قدرت گرفتن جریانی خاص در دولت دهم، تفكرات این باند به تدریج اجرایی شد كه انتخاب وزیر زن یكی از همان تفكرات انحرافی بود كه با مخالفت صریح مراجع روبرو شد اما دولت، بدون توجه به نظرات مراجع بر انتخاب وزرای زن اصرار ورزید.

دكتر دستجردی نیز از جمله همان زنانی بود كه برای باند انحرافی صرفا نقش ابزاری داشتند برای نشان دادن ژست‌های روشنفكرانه دولت و همینطور ارسال پیام صریح بی‌توجهی دولت به نظرات مراجع.

گرچه از بین زنانی كه احمدی‌نژاد برای تصدی وزرا در نظر داشت، فقط خانم دستجردی رای آورد، اما احمدی‌نژاد پس از آن همواره از انتخاب یك زن به وزارت ابراز رضایت می‌كرد و حتی می‌گفت «چهارتا خانم كابینه من نمره‌شان بیست است. وقتی خانم‌ها می‌آیند آقایان تلاششان دوبرابر می‌شود و می‌آیند سر غیرت. اگر این مجلس می‌گذاشت من 7-8 تا وزیر زن معرفی می‌كردم ولی رای اعتماد نمی‌دادند.»

نگاهی به سخنان گذشته رئیس‌جمهور نشان می‌دهد احمدی‌نژاد تعاریف و تمجیدهای بسیاری نثار خانم دستجردی كرده است و اكنون با بركناری بدون تشكر و قدردانی از وی، این ابهام را مطرح ساخته كه این یك بام و دو هوا چطور ایجاد شده است؟

نمونه‌هایی از تعاریف احمدی‌نژاد از خانم دستجردی:

«خانم دكتر دستجردی، وزیر بهداشت، كه در یكی از تخصصی‌ترین وزارتخانه‌های دولت مشغول هستند... همة خانم‌ها كه نمی‌توانند وزیر شوند، اما این پیام به تاریخ داده شد كه در ایران عزیز زنانی هستند كه در بالاترین مناصب، بهترین مدیریت را به كشور و جهان عرضه می‌كنند.» دوشنبه 2 خرداد 1390

«خانم دستجردی كه یك وزارتخانة بسیار مهم تخصصی را دارند به خوبی اداره می‌كنند و حداقل این است كه ایشان ضعیف‌تر از قبلی‌ها نیست و اعتقاد من این است كه این وزارتخانه بهتر از قبل اداره می‌شود.» شنبه 5 شهریور 1390

«خانم دستجردی فردی متعهد و انقلابی هستند كه دارای تجربیات فراوان در بخش مدیریت اجرایی نیز هستند. ایشان مدیران اجرایی و موفق كشور محسوب می‌شوند.» یكشنبه 8 شهریور 1388


کد مطلب: 262956

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/262956/آقای-احمدی-نژاد-نمره-خانم-وزیر-20

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com