جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

مخالفت با اعطا صلح نوبل به اتحادیه اروپا

جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 257628
گروهی از برندگان جایزه صلح نوبل از جمله اسقف دزموند توتو از این نهاد نروژی به خاطر اعطای جایزه صلح نوبل ۲۰۱۲ به اتحادیه اروپا انتقاد کرده اند.
به گزارش جهان به نقلاز پرس تی وی این افراد در نامه ای سرگشاده خطاب به این نهاد نوشتند: «اتحادیه اروپا مشخصا قهرمان صلحی نیست که آلفرد نوبل در ذهن داشته است.»

این نامه را که همچنین به امضای میرید ماگوئز از ایرلند شمالی و آدولفو پرز اسکویول آرژانتینی رسیده است، خاطر نشان می کند که «کمیته نوبل نروژ این جایزه را به نحوی باز تعریف و بازسازی کرده است که با قانون منطبق نمی باشد.»

کمیته نوبل در تاریخ دوازدهم اکتبر جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۱۲ را به اتحادیه اروپا اعطا کرد. این مسئله زمانی روی داد که ناآرامی های اجتماعی و مشکلات مالی ستون های این بلوک اروپایی با ۲۷ عضو را به لرزه در آورده بود.

در این نامه تاکید شده است که کمیته نوبل باید به امیدها و آرزوهای بنیانگذار این جایزه که در سال ۱۸۹۶ درگذشت، ارج نهد.

این افراد همچنین از کمیته نوبل خواستند تا ارزش این جایزه را که ۱.۲ میلیون دلار (۹۳۰ هزار یورو) می‌باشد، حفظ کنند.

براساس اعلام کمیته نوبل، در مجموع ۱۸ رهبر اروپایی دعوت برای حضور در مراسم ۱۰ دسامبر را که قرار است در شهر اسلو پایتخت نروژ برگزار شود، پذیرفته اند. همچنین ۶ رهبر اروپایی نیز این دعوت را نپذیرفته اند.

از زمانی که کمیته نوبل این جایزه را اعلام کرده است، بسیاری از کارشناسان همزمانی این مسئله را با ادامه موج ناآرامی ها در سراسر اتحادیه اروپا به خاطر وخامت اوضاع اقتصادی و سیاست های نامحبوب ریاضت اقتصادی را زیر سوال برده اند.

کشورهای اروپایی از اوایل سال ۲۰۰۸ وارد بحران اقتصادی شده اند. هم اکنون نیز ناتوانی در حل و فصل مشکلات اقتصادی بسیاری از کشورهای مقروض از جمله یونان، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و ایرلند را تهدید می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *