دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

مراسم سالگرد شهدای رسانه برگزار شد

پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب: 257520
مراسم بزرگداشت هفتمین سالگرد شهدای رسانه و ارتش با حضور فعالان رسانه‌ای، خانواده شهدا، فرمانده سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان ارتش عصر روز پنج‌شنبه (9 آذر ماه) در قطعه 50 بهشت زهرا(س) برگزار شد.
مراسم سالگرد شهدای رسانه برگزار شد
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، «حسن سلطانی» که مسئول اجرای این مراسم بود با بیان اینکه کسانی که امروز در اینجا حضور پیدا کردند در جهت قدم‌های شهدا گام برمی‌دارند اظهار داشت: شهدای رسانه و ارتش برای نشان دادن اقتدار ملت و انقلاب جان خود را فدا نمودند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در مسیری گام برداریم که شرمنده این شهدا نباشیم، به گره خوردن خون این شهدا همراه با شهدای کربلا اشاره کرد.

پس از سخنان وی، گروه تواشیح «محراب» به اجرای قطعاتی در مدح شهدای رسانه و ارتش و ایام سوگواری امام حسین(ع) پرداخت.

در بخش دیگری از این مراسم، قائم‌مقام سازمان صدا و سیما با اشاره به همزمانی هفتمین سالروز شهدای رسانه با هفتمین روز شهادت امام حسین(ع)، یاد این شهدا را گرامی داشت.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم گفت: در مجلس بزرگداشت شهدایی هستیم که همه خصوصیات و ویژگی‌های یک شهید را از منظر اسلام دارند. این شهدا برای نشان دادن اقتدار و عظمت ایران اسلامی عازم ماموریت شده بودند.

وی با بیان اینکه قرآن چندین دسته از انسان‌ها را برگزیده می‌داند، از انسان‌های عالم، مجاهد و مُتقی به عنوان کسانی که در راه خدا گام برمی‌دارند یاد کرد. اگر خصلت مهاجرت با مجاهدت ادغام شود، از ارزش بالایی برخوردار است و ما شاهد بودیم در حادثه کربلا این دو خصلت با هم ادغام شد.

موسوی مقدم با اشاره به اینکه شهدای اصحاب رسانه دارای این ویژگی‌ها بودند، گفت: همه کسانی که در عرصه رسانه فعالیت می‌کنند مشغول مجاهدت هستند. در حال حاضر جنگ از حالت نظامی به جنگی رسانه‌ای تبدیل شده و در این جنگ نابرابر و نامتقارن نیاز به نیروهایی ورزیده داریم.

قائم‌مقام صدا و سیما با بیان اینکه رسانه‌ها در غرب ابزاری برای کتمان حقایق شده‌اند، تصریح کرد: کشورهای غربی حداکثر سوءاستفاده را از رسانه‌ها برای واژگون نشان دادن حقایق دارند.

اصحاب رسانه در ایران با قلم، دوربین و میکروفن به رویارویی با نظام رسانه‌ای استکبار رفته‌اند.

وی افزود: اگر هفت سال پیش مانوری را برگزار می‌کردیم که باعث افتخار ما بود، در حال حاضر مانورهایی را برگزار می‌کنیم که باعث افتخار ایران و کشورهای جهان است. در روزهای قبل شاهد بودیم که مردم غزه در نبرد با رژیم صهیونیستی از مردم و رهبر ایران تشکر می‌کردند، زیرا تا چند سال پیش نهایت کاری که آن‌ها می‌توانستند علیه اسراییل انجام دهند، عملیات انتحاری بود.

موسوی مقدم افزود: صهیونیست‌ها آنچه را که به دنبالش بودند تا اتفاق نیفتد، امروز به برکت این مجاهدت‌ها به صورت گسترده و جهانی اتفاق افتاده است. رسانه‌های وابسته به غرب و استکبار همواره از موضوعات کوچک نهایت سوءاستفاده را می‌کنند و به واژگون نشان دادن حقایق مشغول‌اند.

وی با بیان اینکه اتفاقی که در کشورهای مسلمان افتاده، برآیند کار رسانه‌ای ماست تاکید کرد: در حال حاضر در یک وضعیت نابرابر رسانه‌ای قرار داریم. گاهی حس می‌کنیم در این وضعیت نابرابر رسانه‌ای باید مغلوبه باشیم. در حالیکه به برکت خون شهدای رسانه و رفتارهای مناسبی که انجام می‌شود نه تنها مغلوب و منفعل نیستیم، بلکه رفتاری فعالانه داریم.

وی گفت: اصحاب رسانه همواره مشغول مجاهدت با دشمن هستند و کارهایی را انجام می‌دهند که دشمنان حتی تصورش را هم نمی‌کنند.

در بخش دیگری از این مراسم، مهندس «توکلی نژاد»، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در سخنان کوتاهی با عرض خیرمقدم، به ذکر خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس پرداخت. وی با بیان اینکه در طول دوران دفاع مقدس در حالیکه ما مراقب خود بودیم و پشت اسلحه‌هایمان قرار داشتیم، اصحاب رسانه در پشت دوربین‌هایشان مشغول به تصویر کشیدن آن عظمت بودند. شهدای اصحاب رسانه همواره در قلب ما هستند و مُزدشان نزد پروردگار محفوظ است.

در ادامه این مراسم، دسته عزاداران دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با مرثیه‌سرایی مرتضی طاهری به عزاداری پرداختند.

در بخش پایانی این مراسم نیز با قرائت نام 104 تن از شهدای رسانه و ارتش، 104 کبوتر به یاد این عزیزان به پرواز درآمدند. حُسن‌ختام این مراسم بزرگداشت نیز اهدای گل توسط میهمانان حاضر به مزار شهدا بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *