دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

خودکشی یک‌زن قبل‌از مصادره‌منزلش+عکس

شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب: 253885
یک زن 53 ساله اسپانیایی مقیم شهر ˈباراکالدوˈ از توابع ایالت ˈباسکˈ در شمال اسپانیا ، هنگامی که ماموران دادگاه و بانک برای مصادره خانه و بیرون راندن او و فرزندش به آنجا رفته بودند ، خود را از طبقه چهارم به بیرون پرت کرد و جان باخت.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، منابع خبری اسپانیا به نقل از دولت محلی ایالت باسک گزارش دادند: این حادثه ساعت 9 و بیست دقیقه صبح امروز جمعه، هنگامی رخ داد که ماموران دادگاه و بانک به منزل این زن رفته و او در را به روی آنها باز کرده بود اما پس از اینکه ماموران وارد شدند و او دریافت خانه اش بیدرنگ مصادره می شود، خود را از پنجره به بیرون پرت کرد.
 
بر اساس این گزارش، پیش از آنکه ماموران بتوانند کاری انجام دهند، این زن ناامید با گذاشتن یک صندلی‌ کنار پنجره و بالا رفتن از آن خود را به بیرون انداخت و در باغچه کنار ساختمان سقوط کرد.
 
پس از آن، پلیس ایالتی‌ و نیروهای امداد پزشکی‌ سعی‌ داشتند او را به زندگی‌ برگردانند اما چنین نشد و این زن بر اثر شدت ضربه و جراحات وارده، جان باخته بود.

http://media5.irna.ir/1391/13910819/80407196/80407196-3457856.jpg
 
به گفته دولت محلی ایالت باسک، این زن همسر مشاور سابق شهرداری و عضو حزب سوسیالیست بود و یک دختر 21 ساله داشت.
 
روزنامه ˈال پاییسˈ هم در سایت خود گزارش داد: دوستان و همسایگان خانواده متوفی گفته اند که از وضعیت آنها و اینکه مشکلات اقتصادی حادی دارند، مطلع نبودند و این زن و خانواده اش در این باره چیزی به کسی نگفته بودند.
 
این حادثه دلخراش زمانی رخ داد که دولت محلی ایالت باسک می گوید قصد داشت از امروز میانجی گری خود را میان بانکها و بدهکاران آنها برای جلوگیری از اخراج بی رویه مردم از خانه هایشان آغاز کند.
 
شب گذشته نیز حزب حاکم ˈمردمیˈ و حزب مخالف سوسیالیست که احزاب اصلی این کشور اروپایی به شمار می روند، نشستی پشت درهای بسته برگزار کرده و بر سر اصلاح قوانین برای کاهش مصادره خانه های مردم به توافقات کلی دست یافته بودند.
 
بنا به اعلام شورای عمومی قوه قضاییه اسپانیا از زمان آغاز بحران اقتصادی در سال 2008 میلادی در این کشور تاکنون 350 هزار حکم مصادره املاک به نفع بانکها صادر شده و میزان صدور این احکام در سال جاری نسبت به سال 2011 میلادی بیش از 13 درصد رشد کرده است.
 
بنا به گزارشها، در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، تعداد 46 هزار و 559 خانه یعنی روزانه 517 خانه در اسپانیا با حکم دادگاه توسط بانکها مصادره شده و این روند همچنان رو به افزایش است.
 
این وضعیت و وخامت بحران اقتصادی موجب شده است روند خودکشی در اسپانیا به صورتی نگران کننده افزایش یابد و در این میان، بیشتر قربانیان کسانی هستند که خانه های خود را از دست می دهند.
 
پس از وقوع حادثه امروز، ˈخوان کارلوس مدیاویداˈ قاضی ارشد دادگاه‌های باراکالدو بار دیگر از دولت خواست برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث تاسفباری، قوانین وام دهی و مصادره خانه ها را اصلاح کند.
 
این دومین مورد خودکشی‌ اسپانیاییها در رابطه با مصادره خانه خویش است که ظرف دو هفته اخیر رسانه ای می شود.
 
روز 25 ماه اکتبر- 4 آبان- نیز یک مرد 53 ساله در گرانادا واقع در جنوب اسپانیا چند ساعت قبل از اینکه ماموران دادگاه و پلیس برای مصادره و بیرون راندن او از منزلش به آنجا بروند، خود را حلق آویز کرده بود.
 
یک روز بعد نیز فرد دیگری در والنسیا هنگام مصادره خانه اش، خود را از پنجره به بیرون ‌پرت کرد اما به رغم صدمات جدی، از این حادثه جان بدر برد و هم اکنون در بیمارستان بستری است.
 
پزشکان هشدار می دهند بحران اقتصادی اسپانیا که موجب بیکاری بیش از پنج میلیون و 700 هزار نفر تاکنون شده و به روند مصادره خانه ها توسط بانکها دامن زده است، سلامت روانی و فکری مردم را به شدت به مخاطره انداخته است و دولت باید برای جلوگیری از پیامدهای وخیم این وضعیت که افزایش یاس و ناامیدی و در نتیجه، بالارفتن نرخ خودکشی در کشور را به همراه دارد، تدابیر فوری بیندیشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *