کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چهره های سیاسی الگو بگیرند؛

آیت‌الله خزعلی: پسرم باید اعتراف کند

شب و روز برای رهبر و خانواده‌شان دعا می‌کنم

14 آبان 1391 ساعت 11:35

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی گفت: من شب و روز برای رهبر و همسر و فرزندان ایشان دعا می‌کنم. فرزند من هم در حال حاضر در زندان به سر می‌برد. او باید به بد بودن کارش اعتراف کند و این اعتراف نباید فقط یک تاکتیک باشد بلکه باید واقعا به بد بودن کار خود اعتراف کند.


یک عضو مجلس خبرنگان با بیان اینکه در روز غدیر دین ما کامل شده است، گفت: در گسترش نسل به نسل فرهنگ غدیر، آیت‌الله علامه امینی نقش به‌سزایی داشته است.
 
به گزارش جهان، آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی طی سخنانی در مراسم رونمایی از کتاب «الغدیر در قرآن، حدیث و ادب»، تصریح کرد: ما باید علامه امینی را بیشتر بشناسیم. ایشان در سفری که به هند و خط استوایی داشت - با اینکه در تبریز به دنیا آمده بود و طاقت فضای مرطوب را نداشت - در این مدت 40 هزار صفحه کتاب نوشت.
 
رییس بنیاد بین‌المللی غدیر ادامه داد: وقتی از ایشان درباره هوای گرم و مرطوب استوا پرسیدند، گفت مگر اینجا گرم است؟ یعنی به قدری به فکر کار و تلاش بود که متوجه گرمای هوا نشده بود. او از 24 ساعت شبانه‌روز 16 ساعت را کار می‌کرد و 8 ساعت را به خواب و خوراک و نماز اختصاص می‌داد.
 
خزعلی افزود: علامه امینی 11 جلد الغدیر نوشته است که علمای سنت سعی کرده‌اند در آن تحریف به وجود آورند. ایشان برای مطالعه به سده قبل از 400 رفته و تا نسخه‌های قبل را برای پاسخ به شبهات آنها پیدا کند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه امروز باید فتنه را بشناسیم، اظهار کرد: من شب و روز برای رهبر و همسر و فرزندان ایشان دعا می‌کنم. فرزند من هم در حال حاضر در زندان به سر می‌برد. او باید به بد بودن کارش اعتراف کند و این اعتراف نباید فقط یک تاکتیک باشد بلکه باید واقعا به بد بودن کار خود اعتراف کند.

 رییس بنیاد بین‌المللی غدیر خاطرنشان کرد: میزان ما دین است. انسان در خیلی جهات با حیوانات مشترک است ولی در جهت دین باید خداوند را بشناسید زیرا او رحمان و رحیم است. ما در دستگاه رهبری فتنه‌گرانی داشته‌ایم. حتی در زمان امامان هم فتنه‌گرانی بوده‌اند. باید فتنه‌گران را شناسایی کنیم و از دستگاه حکومت کنار بگذاریم. روحانی‌ای که بخواهد بر ضد میزان کار کند، روحانی نیست. ما بهترین رهبری را داریم و باید از این نعمت به بهترین نحو استفاده کنیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم، از کتاب نفیس «الغدیر در قرآن، حدیث و ادب» نوشته حجت‌الاسلام رضوی با حضور آیت‌الله جنتی، آیت‌الله صدیقی، آیت‌الله اختری، آیت‌الله موحدی کرمانی،‌ عسکراولادی، صفوی و حبیبی، از این کتاب رونمایی شد.

آیت‌الله خزعلی دو سال پیش با اعلام برائت از پسرش مهدی، او را «منحرف» خواند، آن هم به دلیل انحراف «فکری» و نه حتی مفاسدی افزون بر آن.

آیت‌الله خزعلی که به گفته خودش کاسه صبرش لبریز شده بود و دیگر نصیحت کردن را کارساز نمی‌دانست، در بیانیه ای تاکید کرده بود: «مدت مديدي است پسرم مهدي خزعلي از راه مستقيم منحرف شده، درست در خط مقابل قرار گرفته هر چه نصحيت مي‌كنم و براي هدايتش متوسل به اولياي خدا مي‌شوم اثر نمي‌كند. با بعضي از علماي بزرگ صحبت كردم، فرمود دست نگه دار شايد به راه بيايد. ديگر كاسه صبرم لبريز شده، ديگر با او صحبت نمي‌كنم و حرف‌هاي نامناسب او را بر نمي‌تابم."

این عالم روحانی خطاب به مردم افزوده بود: ملت انقلابي عزيز هميشه در صحنه ما بدانند او از ما جدا هست و هر چه از من نقل كند، نپذيرند. با من ارتباطي ندارد ولي الان هم دعا مي‌كنم خداوند به او توفيق دهد كه از راه انحرافي كه پيش گرفته است برگردد وگرنه خداوند مقتدر، اسلام و انقلاب و امام و رهبر و رئيس جمهور و مسلمين عزيز را از شر او مصون و محفوظ بفرمايد.


کد مطلب: 252937

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/252937/آیت-الله-خزعلی-پسرم-باید-اعتراف-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com