يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰

اشتغال ۵۰۰ هزار نفر در صنعت هوافضا

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب: 249048
رئیس ستاد توسعه فناوری هوافضا گفت:‌ در عرصه هوافضای کشور ۴۰۰ هزار نفر اشتغال دارند که اشتغال ۱۰۰ هزار نفر از ‌آنها مستقیم است.
به گزارش جهان به نقل از بی باک مهدی فرحی در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران با بیان اینکه در بخش هوافضا به چهار حوزه هوایی، هوانوردی، فضایی و موشکی توجه ویژه داریم، افزود: ‌صنعت هوافضای کشور سالانه بیش از۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و سالانه ۵۰۰ نفر نیز در گرایش‌های مختلف هوافضا فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی حمایت‌های دولت و طرح‌های تعریف شده در حوزه هوافضا را عاملی در تحرک بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در عرصه هوافضا بیان کرد.

فرحی گفت: در سال ۸۹ صد شرکت و پارسال ۱۲۰ شرکت فناور در نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی شرکت داشتند که امسال تعداد شرکت‌های فناور بخش خصوصی، دولتی و دانشگاهی در این نمایشگاه به ۱۸۶ شرکت رسید و کیفیت نمایشگاه نیز هم از نظر گسترش و ترویج و هم از نظر تجاری‌سازی و خصوصی‌سازی رو به رشد بوده است.

وی گسترش بازار هوافضا،‌آگاهی از توانمندی‌های هوایی و فضایی و فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی هوافضا در سطح کشور را از اهداف برگزاری این نمایشگاه بیان کرد.

فرحی گفت: در مقایسه با سال‌های قبل ، بخش‌های بیشتری از نمایشگاه توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی را به بخش خصوصی اختصاص داده ایم البته بخش‌هایی نیز به ارائه دستاوردهای دانش‌آموزی در عرصه هوافضا اختصاص داده شده است.

رئیس ستاد توسعه فناوری هوا فضا ادامه داد: در سه سال گذشته از ۱۴۰ شرکت دانش‌بنیاد و نیز۴۰ نشریه دانشگاهی فعال در عرصه هوافضا حمایت کرده‌ایم البته تصویب سند جامع توسعه هوافضا که اخیرا محقق شد، گام بزرگی در عرصه حمایت از این صنعت است.

فرحی افزود: نگاه یکپارچه به حوزه‌های مختلف صنعت هوافضا، هم‌افزایی بخش هوافضا و افزایش رشد و توسعه فن‌آوری در این حوزه از رویکرد سند جامع توسعه هوافضاست و در راهبردهای کلان آن بر حمایت از خصوصی‌سازی،‌توسعه و تسهیل زنجیره تامین قطعات،‌تسهیل فضای کسب و کار و حمایت هدفمند از فعالیت‌های آموزش و پژوهشی تاسیس شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *