سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 11 Jun 2024
 
۰

مگر من چندبار نامزد انتخابات شده‌ام؟

يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب: 248558
تا کنون در جمهوری اسلامی بیش از 30 انتخابات برگزار شده است و من تنها یک بار در انتخابات مجلس و یک بار در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 شرکت کرده‌ام و در انتخابات سال 84 هم از انتخابات کناره‌گیری کردم. آیا شرکت در دو انتخابات از مجموع 30 انتخابات در قیاس با دیگر کاندیداهای انتخابات متوالی زیادی است؟
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، محسن رضایی که به صورت ویدئو کنفرانسی در برنامه‌ای که به همت کانون توحید لندن در جمع دانشجویان ایرانی مقیم لندن برگزار شده بود، در برابر اين پرسش که "شما در چند انتخابات شرکت کرده و نامزد شده‌اید؟" پاسخ داد: تا کنون در جمهوری اسلامی بیش از 30 انتخابات برگزار شده است و من تنها یک بار در انتخابات مجلس و یک بار در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 شرکت کرده‌ام و در انتخابات سال 84 هم از انتخابات کناره‌گیری کردم. آیا شرکت در دو انتخابات از مجموع 30 انتخابات در قیاس با دیگر کاندیداهای انتخابات متوالی زیادی است؟
 
رضایی افزود: اگر در سال 88 هم به صحنه انتخابات آمدم به خاطر مسایلی بود که الآن نتیجه‌اش را می‌بینید و در مناظره‌هاي سال 88 مسایلی را گفتم که مایل نبودم روی بدهد، ولی متاسفانه امروز شاهد آن هستیم. برای انتخابات آتی ریاست جمهوری نيز هنوز تصمیم نگرفته‌ام و در حال بررسی هستم. اگر بخواهم بیایم رسماً اعلام خواهم کرد و برنامه‌هایم را هم خواهم گفت.
 
وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال برگزار نشدن یا تعویق انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی خاص گفت: ما حتی در دوره دفاع مقدس که 15 استان ایران به اشغال درآمده بود نیز انتخابات‌ را سر وقت برگزار کرده‌ایم، در نتيجه انتخابات آتی نیز در زمان مقرر برگزار خواهد شد و مشکلی وجود نخواهد داشت.
 
به دولت ائتلافي معتقدم نه دولت وحدت ملي
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ایده دولت وحدت ملی آيت‌الله هاشمی رفسنجاني نیز اظهار كرد: من معتقد به تشکیل دولت ائتلافی هستم. دولت وحدت ملی بیشتر برای محل‌هایی کاربرد و مصداق دارد که گروهها درگیر جنگ شده باشند و به نظر من در کشور ما ایده دولت ائتلافی کارآمد و متعهد بیشتر قابل پیاده شدن است.
 
فنر ارز در رفت ولی قابل کنترل است
نوسانات بازار ارز و طلا، از دیگر پرسش‌های مطرح شده بود که محسن رضایی درباره آن گفت: یک عامل این نوسانات، عدم آمادگی دولتمردان ما بود. شاید شناخت و در نتیجه آمادگی نداشته‌اند اما همین روزها شاهدیم که دولت سیاست‌هایی پیش گرفته که به سمت تثبیت قیمت ارز در حال حرکت هستیم.
 
رضایی افزود: قیمت ارز در دوره آقایان هاشمی و خاتمی افزایش‌هایی در حد دو برابر داشت ولی این افزایش در طی هشت سال به آرامی صورت گرفت. اما در دوره آقای احمدی‌نژاد این قیمت ثابت ماند و فشاری ایجاد شد که موجب شد حالتی مانند در رفتن فنر پیش بیاید. در حالی که قیمت ارز در هفت سال گذشته می‌توانست آرام آرام و متناسب با تورم داخلی و خارجی انعطاف داشته باشد، به علت رعایت نکردن این موضوع و ضعف مدیریت‌ها، حالت دررفتگی فنر ایجاد شد اما وضع ارز قابل کنترل است. بنگاه‌های ما قبلاً با رقابت‌پذیری با کالاهای دیگر مواجه بودند حالا با تحریم هم مواجهند و برای مدیریت این وضع و تبدیل تهدیدها به فرصت لازم است به سمت الگوی جدیدی از اداره و مدیریت اقتصادی کشور حرکت کنیم.
 
اسرائیل حمله کند بیش از 10 هزار کشته می‌دهد
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان در پاسخ به پرسشي درباره تهدیدات رژيم صهیونیستي علیه ایران گفت: ما خواهان جنگ نیستیم ولی خود را برای دفاع کاملاً آماده کرده‌ایم. البته صهیونیست‌ها جرات حمله به ایران را ندارند و این حرفها را برای کسب امتیاز از رئیس‌جمهور آینده آمریکا می‌زنند ولی اگر حمله کنند قدرت بازدارنده ایران ضربه مهلکی به آنها خواهد زد و تعداد تلفات اسرائیل از 10 هزار نفر کمتر نخواهد بود. بنابراين آنها خیلی زود متوقف خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *