يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰

حمایت 300تشکل فرهنگی از حوزه هنری

جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 248150
روابط عمومي حوزه هنري اعلام كرد: ۳۰۰ تشكل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بیانیه حوزه علمیه امام مهدی (عج) را در حمایت از اقدام انقلابی و به موقع حوزه هنری در پخش نكردن فیلم‌های غیرارزشی امضا كردند.
به گزارش گروه دريافت ايسنا، بنا بر اعلام اين روابط عمومي، این تشكل‌ها با امضای بیانیه حوزه علمیه امام مهدی (عج) در حمایت از تحریم فیلم‌های غیرارزشی توسط حوزه هنری، حمایت قاطع خود را از این بیانیه اعلام كردند.

متن بیانیه حوزه علمیه امام مهدی (عج) به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«خون پاك صدها هنرمند فرزانه در جبهه‌های عشق و شهادت و شرف و عزت، سرمایه زوال‌ناپذیر آن گونه هنری است كه باید، به تناسب عظمت و زیبایی انقلاب اسلامی، همیشه مشام جان زیباپسند طالبان جمال حق را معطر كند.» امام خمینی (ره)

این روزها كه هم‌زمان با ولادت باسعادت حضرت امام رضا (علیه السلام) است، یادآور حماسه بزرگ ملت ایران در مبارزه با استكبار جهانی به مزدوری صدام بعثی است. مردم انقلابی ایران با ایجاد نظام جمهوری اسلامی تحولی بزرگ را در عرصه سیاست و حكومت در سطح منطقه‌يی و جهانی رقم زدند و این درخت تناور امروز در بیرون مرزهای كشور اسلامی‌مان در حال شكوفایی است و نتیجه آن اضمحلال قدرت‌های استكباری است.

بر همین اساس، سیاست‌گذاران حوزه‌ هنری سازمان تبلیغات اسلامی جای درستی را هدف گرفته‌اند. حوزه‌ هنری تحریم فیلم‌هایی را در دستور كار قرار داده است كه جریان روشنفكرنمای وطنی تولید و نمایش آن‌ها را از مهم‌ترین دغدغه‌ها و اولویت‌های كاری خود می‌داند.

اما با دقت در فرمایشات امام المسلمین رهبر شجاع انقلاب اسلامی (دام عزه) كه تأكید بر لزوم تقویت ارزش‌های دینی و ملی در آثار سینمایی را بارها در دیدار با كارگردانان سینما مطرح كردند، دغدغه‌ها و اولویت‌های دیگری برداشت می‌شود.

ما معتقدیم تنها به هنری باید پرداخت كه راه ستیز با جهانخواران شرق و غرب در رأس آنان آمریكا و صیهونیسم جهانی را بیاموزد.

حوزه علمیه امام مهدی (عج) ضمن تشكر از سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری از این اقدام خداپسندانه و انقلابی و همچنین در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی حمایت قاطع خود را از اقدام عملی و به موقع حوزه هنری در حفظ و پایداری از كیان فرهنگی نظام اعلام می‌دارد و از مسئولین امر می‌خواهد رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (دام عزه) را درباره احراز صدور مجوز به فیلم‌ها مد نظر قرار دهند.

از مردم شریف ایران بویژه تشكل‌های فرهنگی، دینی و مردمی خواهان تحریم فیلم‌های غیرارزشی و عامه‌پسند هستیم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *