پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ادغام سفارتخانه های کانادا و انگلستان

دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 246308
وزیر خارجه انگلیس اعلام کرده که هماهنگ ساختن ماموریت‌های دیپلماتیک موجب تقویت حضور انگلیس در عرصه‌های بین‌المللی خواهد شد.
به گزارش جهان؛ بی بی سی نوشت: دولت انگلیس تصمیم گرفته است تا ماموریتهای دیپلماتیک مشترکی را با کانادا به مورد اجرا بگذارد. ویلیام هیگ قرار است جزئیات طرح جدید همکاری میان این دو کشور را روز دوشنبه و در ملاقات با جان برد وزیر خارجه کانادا اعلام کند. همچنین قرار است که دو کشور نیوزلند و استرالیا نیز در نهایت به این طرح بپیوندند.

وزیر خارجه انگلیس به این موضوع اشاره کرده که با اجرای این طرح، لندن میتواند با صرف هزینه‌های کمتر نقش پررنگ‌تری را در مسایل بین‌المللی ایفا کند.

ویلیام هیگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است:« همانطور که دیوید کامرون در سخنرانی سال گذشته خود در پارلمان کانادا عنوان کرد، انگلیس و کانادا دو ملت هستند اما تحت حکومت یک ملکه هستند و دارای ارزش‌های مشترکی می‌باشند. ما در سال‌های گذشته در جنگ با تروریسم در افغانستان و لیبی و سوریه در کنار هم بوده‌ایم. به همین خاطر نیز طبیعی است که فعالیت‌های سفارتخانه‌های خود در خارج از مرزها را هماهنگ و یکسان کنیم. با این کار می‌توان در مسایل مختلف بین‌المللی حضور قدرتمندتری داشت و میزان هزینه‌ها را نیز کاهش داد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *