پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۳

الگوهایی ستودنی برای هاشمی رفسنجانی

يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 246146
توجه به مسئله عدالت بالاخص در خصوص نزديكان مسئولان نظام امري است كه در صدر اسلام نمونه‌هاي فراواني دارد. حتي در سيره ائمه اطهار و امامان معصوم به جد مشاهده مي‌كنيم كه در مواردي كه فرزندان يا بستگان ائمه اطهار دچار خبط و انحراف مي‌شدند نخستين مقابله‌كننده با آنان امامان بزرگوار بوده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، در طول 30 سال گذشته انقلاب اسلامي نمونه‌هاي فراواني از برخورد مسئولان با انحرافات اطرافيان آنها وجود دارد كه به عنوان بزرگ‌ترين دستاورد فردي انقلاب اسلامي مي‌توان توجه به مسئله عدالت در رفتار بزرگان نظام را مشاهده كرد.
 
تيغ عدالت اسلامي برنده‌تر از روابط فاميلي
 
حجت‌الاسلام حسنی که از پیشگامان مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و از مدافعان نظام اسلامی در برابر جریانات منحرف سیاسی دهه اول انقلاب در منطقه آذربایجان بود، در دوران دفاع مقدس نیز در صحنه‌‌ دفاع از اسلام و کیان اسلامی حضور فعال داشت.
 
وی در اوایل انقلاب در اقدامی شجاعانه و انقلابی محل اقامت فرزندش «رشید» را که از اعضای گروهک ضدانقلاب فدائیان خلق بود، به کمیته انقلاب اسلامی اطلاع داد که در نهایت پسرش پس از محاکمه اعدام شد.
 
آیت‌الله محمد محمدی گیلانی، رئیس سابق دیوان‌عالی کشور همان کسی است که تیرماه سال 88 از دکتر محمود احمدی‌نژاد «نشان درجه یک عدالت» گرفت.
 
در مراسم اعطای این نشان بود که رئیس جمهور اظهار داشت: باید با افتخار اعلام کنم که آیت الله گیلانی ابتدا عدالت را در مورد خود اجرا کرد و بعداً منشأ خدمات ارزنده ای به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب شد و اگر اقتدار، شجاعت و جسارت ایشان نبود شاید در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آن همه گروهک های ضد انقلاب ریشه کن نمی شدند.
 
آیت الله مشکینی، رئیس فقید مجلس خبرگان و آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان از جمله شخصیت هایی هستند که وقتی از اصلاح پسرشان و جدا کردن آنان از گروهک های ضدانقلاب ناامید شدند، فرزندشان را به دستگاه عدالت سپردند که نهایتا منجر به اعدام آنان شد.
 
آیت‌الله خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبری دو سال پیش با اعلام برائت از پسرش مهدی، او را «منحرف» خواند، آن هم به دلیل انحراف «فکری» و نه حتی مفاسدی افزون بر آن.
 
آیت‌الله خزعلی که به گفته خودش کاسه صبرش لبریز شده بود و دیگر نصیحت کردن را کارساز نمی‌دانست، در این بیانیه تاکید کرده بود: «مدت مديدي است پسرم مهدي خزعلي از راه مستقيم منحرف شده، درست در خط مقابل قرار گرفته هر چه نصحيت مي‌كنم و براي هدايتش متوسل به اولياي خدا مي‌شوم اثر نمي‌كند.
 
با بعضي از علماي بزرگ صحبت كردم، فرمود دست نگه دار شايد به راه بيايد. ديگر كاسه صبرم لبريز شده، ديگر با او صحبت نمي‌كنم و حرف‌هاي نامناسب او را بر نمي‌تابم.
 
ملت انقلابي عزيز هميشه در صحنه ما بدانند او از ما جدا هست و هر چه از من نقل كند، نپذيرند. با من ارتباطي ندارد ولي الان هم دعا مي‌كنم خداوند به او توفيق دهد كه از راه انحرافي كه پيش گرفته است برگردد وگرنه خداوند مقتدر، اسلام و انقلاب و امام و رهبر و رئيس جمهور و مسلمين عزيز را از شر او مصون و محفوظ بفرمايد.»
 
چند ماه پیش هم وقتی آیت الله حائری شیرازی از اتهام زمین خواری فرزندش اطلاع یافت خواستار دستگیری و محاکمه او شد؛ اقدامی شجاعانه که به 6 سال حبس و پرداخت خسارت برای محمدطاهر ختم شد.
 
آیت الله حائری شیرازی حتی در تاریخ 26/7/89 طی نامه ای از رئیس قوه قضائیه خواسته بود که رسیدگی به اتهامات با قاطعیت و عدالت انجام شود.
  
رويكرد مثبت مسئولاني مانند آيت‌الله گيلاني، جنتي، حسني و … در برخورد با انحرافات عقيدتي و اقتصادي فرزندان خود به طور قطع از جمله نكات مثبت كارنامه انقلاب اسلامي است.
 
به اين نكته بايد توجه داشت كه اتخاذ چنين رويكردي نيازمند عزم جدي در پياده‌سازي عدالت علوي است و از سيره بزرگان ديني بر مي‌آيد.
 
اکنون و با توجه به این واقعیت ها، انتظارها از آقای هاشمی کاهش نیافته است و افکار عمومی و فعالان سیاسی و دانشگاهی همچنان منتظرند که آقای هاشمی به اجرای قانون درباره پسرش کمک کند.
 
آیا رئیس مجمع تشخیص مصلحت به این خواسته پاسخ مثبت خواهد داد یا اینکه رویکرد او همانند سابق حمایت از مهدی خواهد بود؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فکری به حال .......... هم بکنه .......
United States
فرق هاشمی با این حضرات آن است که فرزندان ایشان بالاخره دارای مشکل بودند ولی فرزندان هاشمی تخریب می شوند تا خود ایشان تخریب شود. و این در حالی است که فرزندان آقای هاشمی از خیلی ها سالم تر است.
اگر اعترافات افرادی مثل ابطحی را خوانده باشید این گونه اظهار نظر نمی کنیداگر مشکلی نبود مهدی هاشمی بیش از دوسال در خارج نمی ماند مگر اظهارات سخیف فائزه هاشمی را نشنیده اید، برای خرید ساندویچ به میان فتنه گران آمدن پیشکش