جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کپی‌برداری مجدد اپل/ شکست در آلمان

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 245892
شکایت اپل از شرکت‌های سامسونگ و موتورولا در آلمان با شکست مواجه شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دادگاهی در آلمان ادعای شرکت اپل مبنی بر اینکه شرکت‌های سامسونگ و موتورولا در تولید دستگاه‌های تاچ اسکرین خود از تکنولوژی‌های اپل کپی برداری کرده‌اند را رد کرد.

دادگاه ایالت منهیم آلمان در حالی این تصمیم را گرفت که پیشتر در انگلیس و هلند نیز ادعای شرکت اپل در مورد کپی برداری سامسونگ و موتورلا مورد قبول قرار نگرفته بود.

اپل 30 روز فرصت دارد تا به این حکم دادگاه آلمانی اعتراض کند.

اپل و رقبایش مجموعه‌ای از شکایات حقوقی را در کشورهای مختلف جهان علیه یکدیگر انجام داده‌اند و در یکی از آخرین موارد دادگاهی در آمریکا شرکت سامسونگ را به کپی‌برداری از تکنولوژی‌های اپل متهم کرده و دستور داد تا سامسونگ یک میلیارد و 50 میلیون دلار غرامت به اپل بپردازد.

به گزارش آسوشیتد پرس، در این میان شرکت سامسونگ نیز اعلام کرده که تلفن همراه جدید اپل با نام آیفون 5 را به لیست محصولاتی که معتقد است اپل در تولید آنها از سامسونگ کپی‌برداری کرده است، اضافه می‌کند.

در همین حال رسانه ها گزارش دادند، شرکت راه‌آهن سوئیس اپل را به کپی‌برداری از ساعت‌های خود متهم کرد.

شرکت ملی راه‌آهن سوئیس اعلام کرد که شرکت اپل برای طراحی و تولید سیستم عامل iOS 6 خود شکل ظاهری ساعت‌های این شرکت در ایستگاه‌های راه‌آهن سوئیس را دزدیده است.

به گفته این شرکت، ساعت‌های به کار رفته در این سیستم عامل جدید اپل دقیقا همانند ساعت‌های ایستگاه‌های راه‌آهن سوئیس است و تنها تفاوت آن در عقربه ثانیه ‌شمار است.

یک سخنگوی شرکت راه‌آهن ملی سوئیس گفت که طراحی اپل دقیقا شبیه شکل ظاهری ساعتی است که در سال 1944 توسط این شرکت سوئیسی طراحی شده است.

وی در گفت‌وگو با آسوشیتد پرس تصریح کرد: ما افتخار می‌کنیم که شکل ظاهری این ساعت توسط یک شرکت معروف جهانی مورد استفاده قرار گرفته است. ما به اپل احترام می‌گذاریم و به این شرکت اعلام کرده‌ایم که کپی رایت این ساعت متعلق به ماست.

هنوز اپل در این خصوص واکنشی نشان نداده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *