کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست توکلی از امضاکنندگان نامه تشكر از مرتضوي/ دست نخواهيم کشيد

28 شهريور 1391 ساعت 20:12

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينکه از پيگيري پرونده مرتضوي دست نخواهيم کشيد، گفت: کساني که نامه تشکرآميز به رئيس‌جمهور را امضا کرده‌اند، اسامي خود را منتشر کنند تا مردم مواضعشان را بهتر بشناسند.


به گزارش جهان احمد توکلي از امضاکنندگان شکايت از سعيد مرتضوي به ديوان عدالت اداري با اشاره به موضوع پرونده سعيد مرتضوي که با تغيير اساسنامه تامين اجتماعي در اين نهاد ماندگار شد، به باشگاه خبرنگاران گفت: نمي‌توانم جزئيات را بگويم‌ ولي ما از پيگيري پرونده مرتضوي دست نخواهيم کشيد.

وي همچنين در خصوص نامه تشکرآميز 118 نماينده به رئيس‌جمهور جهت ابقاي سعيد مرتضوي در رياست تامين اجتماعي گفت: نمايندگاني که نامه تشکرآميز به رئيس‌جمهور را امضا کرده‌اند، اسامي خود را منتشر کنند تا مردم مواضعشان را بهتر بشناسند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران در حالي نامه تشکر‌آميز 118 نماينده مبني بر ابقاي سعيد مرتضوي در تامين اجتماعي منتشر مي‌شود که پيش از اين ديوان عدالت اداري در راستاي شکايت چند تن از نمايندگان، راي ابطال حکم وي را صادر کرده و خواستار برکناري‌ وي از رياست تامين اجتماعي شد.

اما پس از اعلام راي ديوان عدالت اداري، دولت در اقدامي تامل‌برانگيز، اساسنامه تامين اجتماعي را تغيير داد و اين صندوق را تبديل به سازمان کرد.

با اين اقدام دولت، عملا راي ديوان عدالت اداري اجرا شده تلقي شد و مرتضوي کماکان رئيس تامين اجتماعي باقي خواهد ماند.

امضاکنندگان نامه شکايت از مرتضوي به دليل معذوراتي حاضر به مصاحبه و جار و جنجال سياسي اين موضوع نيستند ولي همگي بر اين نکته تاکيد داشتند که از پيگيري موضوع بركناري مرتضوي از رياست تامين اجتماعي دست نخواهند کشيد به طوري که احمد توکلي يکي از اين امضا‌کنندگان صراحتا به اين موضوع اشاره کرد.

شايان ذكر است احمد توکلي، الياس نادران، عليرضا زاکاني، حسين نجابت، مسعود پزشکيان از جمله کساني هستند که پيگير پرونده مرتضوي محسوب مي‌شوند.


کد مطلب: 245395

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/245395/درخواست-توکلی-امضاکنندگان-نامه-تشكر-مرتضوي-دست-نخواهيم-کشيد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com