پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

افزایش ۱۵ درصدی تولید انگور

سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 245359
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌ از افزایش ۱۵ درصدی تولید انگور در تاکستان‌های این شهرستان خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از جوان آنلاین؛ احمد معصومی در جریان بازدید از طرح‌های توسعه باغات در مشگین‌شهر اظهار داشت: با عنایت خداوند و مساعد بودن شرایط جوی امسال تولید انگور در تاکستان‌های این شهرستان به شکل مطلوب انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان مهر ماه زمان برداشت به طول بینجامد.

وی با اعلام اینکه مشگین‌شهر بیش از ۲ هزار هکتار باغ مثمر انگور دارد، افزود: سالانه به طور میانگین ۲۶ هزار تن انگور از تاکستان‌های مشگین‌شهر برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر با اعلام اینکه مساعد بودن شرایط تولید سبب شده است تا پیش‌بینی ما در تولید انگور به ۳۰ هزار تن تخمین زده شود، تصریح کرد: در شهرستان مشگین‌ در ۱۲ رقم انگور تولید می‌شود که مشهورترین آنها شاهانی، صاحبی، خلیلی و یاقوتی است.

این مسئول به مدرن‌سازی کشت و عمل‌آوری تاکستان‌های انگور اشاره کرد و ابراز داشت: متوسط عملکرد تولید انگور در روش مدرن روسینی بیش از ۳۱ تن در هر هکتار است در حالی که کمتر از نصف این میزان تولید را در بکارگیری روش سنتی شاهد هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر در ادامه انگور تولید شده در مشگین‌شهر را از نظر مرغوبیت و داشتن مواد مورد نیاز بدن محصولی مطلوب اعلام کرد و افزود: شاید مشگین‌شهر در سطح کشور جزو معدود مناطقی است که از تنوع محصولات تاکستانی برخوردار است.

در این بازدید تعدادی از کشاورزان نیز برای مدرن‌سازی تاکستان‌های خود اعلام آمادگی کرده و از مسئولان شهرستانی و استانی خواستند برای جلوگیری از هدر رفت محصولات تولیدی خود به ویژه انگور و سیب نسبت به تاسیس و راه‌اندازی واحدهای تبدیلی در منطقه اقدام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *