سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

نگرانی بانوی حقوق بشر برای قهوه خانه‌ها!

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 235783
شیرین عبادی از خردادماه سال جاری خبر داد که تصمیم دارد در پایان هر ماه، گزارشی از وضعیت حقوق بشر در ایران را تنظیم و به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر کند که هم‌اینک گزارش ماهانه تیرماه، دومین گزارش ماهانه منتشر شده او در این زمینه است.
به گزارش جهان بهنقل از جام نیوز، سایت "رادیوفردا" (radiofarda) سه شنبه سوم مرداد (July.24) در خبری نوشت: «شیرین عبادی، حقوقدان و برنده ایرانی جایزه صلح نوبل، در دومین گزارش ماهانه خود از وضعیت حقوق بشر در ایران در ماه تیر 1391، با ارائه فهرستی از نقض حقوق شهروندان در حوزه‌های مختلف، از مقام‌های مسئول جمهوری اسلامی خواست تا به "حقوق و آزادی‌های فردی و کرامت انسانی شهروندان" احترام بگذارند.»
 
به گزارش رادیوفردا، شیرین عبادی از خردادماه سال جاری خبر داد که تصمیم دارد در پایان هر ماه، گزارشی از وضعیت حقوق بشر در ایران را تنظیم و به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر کند که هم‌اینک گزارش ماهانه تیرماه، دومین گزارش ماهانه منتشر شده او در این زمینه است. در بخش‌هایی دیگر از این گزارش، شیرین عبادی به حصر خانگی مهدی کروبی و ادامه فشارها بر دراویش گنابادی (بدون اشاره به درگیری هایی که این فرقه در مناطق مختلف کشور به راه انداخته و باعث خسارات مالی و جانی بسیاری از مردم شده) اشاره شده‌ است.
 
شیرین عبادی در قسمتی از گزارش خود مدعی برخوردار نبودن نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مصونیت قضایی شده و از رد مصونیت قضایی "علی مطهری" از سوی مقامات دادگستری ایران انتقاد کرده‌ است.

وی همچنین در گزارش خود درباره "بسته شدن قهوه خانه ها" نیز ابراز نگرانی کرده است!

شیرین عبادی در ادامه گزارش به اصطلاح حقوق بشری خود، منابع اطلاعاتی اش را لو داده است؛ آنجا که به نقل از مدیران بی‌بی‌سی و رادیوفردا مدعی شده که خانواده‌های روزنامه‌نگاران شاغل در این رسانه‌ها، از جانب نهادهای امنیتی ایران تحت فشار هستند.

گفتنی است این زن مدعی حمایت از حقوق بشر، هنوز در خصوص کشتار وحشیانه مسلمانان در میانمار حساسیتی از خود نشان نداده است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *