پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

هشدار پناهیان درباره کالای تقلبی معنوی

يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 235195
حجت‌الاسلام پناهیان، رمضان را ماه خوش‌فهمی می‌داند و معتقد است نتیجه روزه باید حکمت باشد. خطیب این روزهای مهدیه تهران ابراز امیدواری می‌کند بتواند دوره آموزشی فشرده و منسجمی را از معارف و توصیه‌های معنوی این محل مقدس بیان کند.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه و از خطبای مشهور دهه اخیر است. وی ارتباط خوبی با جوانان برقرار می‌کند و سخنرانی‌هایش در دانشگاه‌های امام‌صادق(ع)، تهران و هنر در ماه محرم با استقبال بسیار روبه‌رو شد.
 
این خطیب توانمند در ماه مبارک رمضان امسال به مدت 30 شب در مهدیه تهران سخنرانی می‌کند و سخنرانی هر شب، به صورت زنده از طریق شانی اینترنتی www.mahdiehtehran.tv پخش می‌شود و فردای آن، ساعت 24 از شبکه سراسری سیمای قرآن قابل مشاهده است.
 
بخشی از گفت‌‌وگوی فارس با این استاد حوزه و دانشگاه را می خوانید:

 
امروزه دیگر زمانه‌ای نیست که کسی علیه ایمان قیام کند و حرفی علیه اسلام برای گفتن داشته باشد. امروزه زمانه‌ای است که باید ایمان حقیقی و اسلام ناب را مورد شناسایی قرار داد؛ و از معنویت‌های غیراصیل اجتناب کرد.
 
این یکی از اولویت‌های مهم زمانه ماست که اگر به این اولویت توجه کافی شود، دیگر اخلاق سکولار با تقوا اشتباه گرفته نخواهد شد، و ایمان غیر ولایی بجای ایمان ولایی عرضه نخواهد شد. اگر معارف دینی در جامعه تعمیق یابد دیگر شاهد تشتت در برداشت‌ها از مفاهیم کلیدی دین در بین نیروهای انقلابی نخواهیم بود.
 
یکی دیگر از نیازهای زمانه ما این است که باید عقل و قدرت تحلیل خود را افزایش دهیم به گونه‌ای که در میان مفاهیم خوب اولویت‌ها را تشخیص دهیم، نه آنکه به درک خوبی‌ها بسنده کنیم. و الا همه کسانی که با یکدیگر اختلاف نظرهای فاحش دارند، کمابیش از مفاهیم خوب و حتی دینی سخن می‌گویند. اگر این اولویت‌ها تشخیص داده نشود، اختلاف‌نظرهای نافرجام بدون اینکه قضاوت‌های صحیحی از آن صورت بگیرد در جامعه افزایش پیدا خواهد کرد، و موجب انحراف خواهد شد. بنده چند سالی است که به اندازه بضاعت اندک خود سعی دارم به مباحثی بپردازم که در این جهت گره‌گشا باشد.
 
توجه به مسائل جهانی و جهان اسلام هم یکی دیگر از اولویت‌های زمانه ماست. مؤمنان باید در زمینه مسائل بین‌المللی با استفاده از متون و معارف اسلامی از قدرت تحلیل خوبی برخوردار باشند. ما نه تنها در این جهان زندگی می‌کنیم بلکه برآن بسیار تاثیرگذار هم هستیم. باید نقش و مسئولیت‌های خود را بشناسیم. اساساً یک منتظر فرج یک انسان جهانی است. یک دعای ندبه‌خوان و یک دعای عهدخوان، یک ناظر بین‌المللی و حساس نسبت به وقایع آخرالزمان است. این‌ها برخی از اهم اولویت‌های زمانه ماست.  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *