کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازداشت مادر اولین شهید بیداری اسلامی

25 تير 1391 ساعت 21:27

مادر "محمد البو عزیزی"، جوان شهید تونسی که با خوسوزی آغازگر انقلاب تونس و دیگر انقلاب های عربی بود به اتهام اعتراض به کارمند دادگاهی در شهر سیدی بوزید، مهد انقلاب‌های عربی دستگیر شد.


به گزارش چهان به نقل از فارس، "سالم البوعزیزی"برادر محمد البوعزیزی عامل انقلاب در تونس و بیداری اسلامی کشورهای عربی در گفت وگو با خبرگزاری رویترز گفت که مادرشان جمعه گذشته در پی مشاجره لفظی با کارمندی در دادگاه شهر سیدی بوزید بازداشت شده است.

محمد بوعزیزی در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۰ خود را به آتش کشید که منجر به بروز اعتراضات گسترده‌‌ در تونس و سرانجام سرنگونی رژیم "زین العابدین بن علی"، رئیس جمهور سابق تونس شد و جرقه بیداری اسلامی را شعله ور ساخت.

برادر البوعزیزی افزود: این در حالی است که کارمند دادگاه به درخواست مادرم بی توجه بوده و درب اتاق کار را به رویش بسته بود که در مقابل مادرم وی را دشنام داده بود.

سالم البوعزیزی گفت کارمندان دادگاه در ارائه خدمات به ارباب رجوع به هیچ وجه ملاحظه آنها را نکرده و سعی نمی کنند کار را بدون تعلل انجام دهند.

برادر محمد البوعزیزی این اقدام دستگاه قضایی تونس را بی احترامی به مادر شهید دانست و تهدید کرد در صورتی که مادرش از بازداشت آزاد نشود در برابر این توهین ساکت نخواهد نشست.

هنوز مقامات وزارت دادگستری تونس در این باره توضیحی نداده اند.


کد مطلب: 234053

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/234053/بازداشت-مادر-اولین-شهید-بیداری-اسلامی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com