کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرقت‌ اطلاعات 450 هزار ایمیل از یاهو

23 تير 1391 ساعت 20:40

سارقان اطلاعاتی اینترنتی تواستند با استفاده از آسیب پذیری امنیتی موجود در دامنه یاهو، 450 هزار حساب کاربری و رمز عبور را هک کنند.


به گزارش جهان به نقل از پایگاه اینترنتی "پی سی ورلد"، یکی از نمایندگان یاهو خبر سرقت اطلاعاتی 450 هزار ایمیل و رمز عبور از یاهو و سایر شرکت ها توسط هکرها را تائید کرد.
 
"کارولین مک لود اسمیت" رئیس بخش روابط عمومی یاهو در انگلیس در قالب ایمیلی اعلام کرده است: ما تائید می کنیم که یک فایل قدیمی تر از شبکه عامل یاهو که شامل تقریبا 450 هزار حساب کاربری یاهو و سایر شرکت ها بوده است به همراه رمزهای عبور آنها روز گذشته در معرض خطر قرار گرفت.
 
در ادامه نامه این نماینده یاهو آمده است: کمتر از 5 درصد از این 450 هزار حساب کاربری، رمزهای عبور معتبر داشتند. ما در حال انجام اقدامات فوری برای رفع آسیب پذیری ای هستیم که به افشای این اطلاعات منجر شده است. ما در حال تغییر رمزهای عبور کابران قربانی در یاهو و اطلاع رسانی به شرکت هایی هستیم که حساب های کاربری آنها در معرض خطر قرار گرفته است.
 
رئیس بخش روابط عمومی یاهو همچنین گفت: ما از تمام کاربرانی که تحت تاثیر سرقت اطلاعاتی قرار گرفته اند عذرخواهی می کنیم و کاربران را تشویق می کنیم تا رمزهای عبور خود را به طور منظم تغییر دهند و همچنین با توصیه های آنلاین ما در پایگاه اینترنتی " security.yahoo.com" آشنا شوند.
 
بر اساس این خبر، گروهی از هکرها که خود را "شرکت D33Ds" می نامند مدعی اند که از طریق بهره برداری از آسیب پذیری و نقص امیننی که در دامنه یاهو پیدا کردند، این پایگاه اطلاعاتی را هدف سرقت اینترنتی قرار داده‌اند.


کد مطلب: 233595

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/233595/سرقت-اطلاعات-450-هزار-ایمیل-یاهو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com