دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

دستور انحلال یک سازمان شیعه در بحرین

سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 233019
دستور انحلال یک سازمان شیعه موسوم به العمل الاسلامی و صدور حکم 3 ماه زندان برای رئیس مرکز حقوق بشر بحرین توسط رژیم آل خلیفه از آخرین اخبار این کشور به شمار می رود.
به گزارش جهان به نقل از مهر به نقل از الجزیره، یک منبع قضایی بحرین اعلام کرد که دادگاه اداری بحرین روز گذشته سازمان العمل الاسلامی این کشور که از جمله اپوزیسیون شیعه محسوب می شود را منحل کرد.
 
دادگاه اداری بحرین در توجیه این حکم ادعا کرد که سازمان العمل الاسلامی برخی قانون مربوط به انجمنها از جمله  برگزار نشدن کنفرانس در طول 4 سال را نقض می کند و همچنین این سازمان ایدئولوژی را در پیش گرفته است که علنا دعوت به خشونت می کند.
 
پس از اینکه دفتر سازمان العمل الاسلامی بحرین به دلیل برپایی اعتراضات در بهار 2011 مصادره شد وزارت دادگستری این کشور دادخواستی را علیه سازمان مذکور به دادگاه اداری بحرین ارائه کرد.
 
"محمد علی محفوظ" دبیرکل سازمان العمل الاسلامی و برخی از اعضای این سازمان به اتهام تلاش برای براندازی نظام و تشویق مردم به خشونت به زندان محکوم شدند.
 
از سوی دیگر یک منبع قضایی بحرین اعلام کرد که دادگاه بحرین روز گذشته "نبیل رجب" رئیس انجمن حقوق بشر این کشور را به اتهام اهانت به اهل تسنن به 3 ماه زندان محکوم کرد.
 
دادگاه بحرین در تشریح اتهامات نبیل رجب مدعی شده است که وی در شبکه اجتماعی توئیتر مطالبی را علیه نخست وزیر این کشور منتشر می کرده است.
 
پایگاه اینترنتی المنار نیز گزارش داد جمعیت الوفاق بزرگترین اپوزیسیون شیعه بحرین در بیانیه ای اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه را محکوم کرد.
 
الوفاق در این بیانیه محاکمه سران آل خلیفه و فرماندهان امنیتی بحرین را به اتهام سرکوب وحشیانه اعتراضات مردمی این کشور خواستار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *