دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰
۵

سرخابی‌ها تا نیم فصل به بحران می‌خورند

مصطفی هاشمی طبا
شنبه ۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۳۹
کد مطلب: 229859
رییس اسبق سازمان تربیت بدنی گفت:« می روند وسط فصل دنیزلی را می آورند و آن مربی هم کلی پول می گیرد بازیکنان و فوتبال ما رابه سخره می گیرد و با آنکه فوتبال ما را تحقیر می کند مدیریت باشگاه به ترکیه می رود تا او را بیاورد؛ این چه نوع مدیریتی است. هیچکدام این رفتارها با ضوابط مدیریت همخوانی ندارد. بنده نمی گویم اسلام و انقلاب، این رفتارها حتی با ضابطه های مدیریتی هم نمی خواند.»
مصطفی هاشمی طبا، رییس اسبق سازمان تربیت بدنی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جهان با اشاره به هزینه های میلیاردی در فوتبال کشور گفت:«به نظر من ریشه این مسایل در بی ریشه بودن آدم ها است. پولی که به بیت المال تعلق دارد چگونه می توان آن را بدون حساب و کتاب در فوتبال هزینه کرد؟! بدتر از این ریخت و پاش ها حرف هایی است که برخی از این آقایان در مطبوعات و رادیو وتلویزیون علیه یکدیگر می زنند. مثلا محکم دروغ می گویند و یا می گویند ما خلاف می کنیم چون همه خلاف می کنند. من نمی دانم صلاحیت مدیریتی برخی از این آدم ها کجا تایید می شود؟ این نوع برخوردها هم فوتبال و هم دیگر رشته های ما خراب می کند.»

وی افزود:«ما در رشته هایی که قهرمان جهان در آنها داریم، مثل کشتی، تکواندو، وزنه برداری و ... به اندازه فوتبال پول خرج نمی کنیم. بنده با پول دادن به بازیکنان فوتبال مخالف نیستم اما می گویم از پول فوتبال به آنها پول بدهیم و نه از جایی که معلوم نیست کجاست.»

رییس اسبق سازمان تربیت بدنی اضافه کرد: «برخی از این مدیران می آیند و قرارداد می بندند و بعد هم با بدهی می روند یعنی با یک خط می آیند و با یک خط می روند و معلوم نیست این بازیکنان به تمام پول خود برسند.»

هاشمی طبا با اشاره به جذب دنیزلی از سوی پرسپولیسی ها گفت:«می روند و وسط فصل دنیزلی را می آورند و آن مربی هم کلی پول می گیرد بازیکنان و فوتبال ما را به سخره می گیرد و با آنکه فوتبال ما تحقیر می کند. مدیریت باشگاه به ترکیه می رود تا او را بیاورد؛ این چه نوع مدیریتی است. هیچکدام این رفتارها با ضوابط مدیریت همخوانی ندارد. بنده نمی گویم اسلام و انقلاب، این رفتارها با ضابطه های مدیریتی هم نمی خواند. باشگاه یعنی جایی که مردم در آنجا باشند؛ آیا این مدیریت برای مردم است؛ اگر می خواهیم خرج فوتبال کنیم باید دخل وخرج مان با هم بخواند.»

وی آینده استقلال و پرسپولیس را روشن پیش بینی نکرد و گفت:«بنده پیش بینی می کنم که تا نیم فصل لیگ برتر، پرسپولیس و حتی استقلال به بحران بخورند. مشکل این تیم ها بازیکن نبود و همان پرسپولیس فصل قبل اگر خوب مدیریت می شد می توانست در بین 4 تیم اول لیگ قرار بگیرد.»

هاشمی طبا در ادامه به استقلال نیز اشاره کرد وگفت:«استقلال هم مشکل دارد و این هیات مدیره نمی تواند تیم را جمع کند؛ این افراد دائم با هم در حال دعوا هستند ؛ حالا ته این دعوا چیست، کسی نمی داند!»

وی در انتها بحران اخلاقی فوتبال را جدی و خطرناک دانست و گفت:« یعنی چی که یک فوتبالیست قرارداد داخلی می بندد و بعد به تیم دیگری می رود؛ چرا تکلیف قراردادهای داخلی را روشن نمی کنیم؟ اصلا قرارداد داخلی هیچ، مگر از قدیم نمی گفتند مرده و قولش؟ چرا این مسایل در فوتبال ما کمرنگ شده است؟»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نمی دونم چرا سیاق و روش هر مدیری خوشایند مدیر دیگری نباشد اینطور بهش حمله می کند!!!
چرا میلیاردها تومان از مال این مردم صرف یک عده افراد غالبا بی اخلاق وبی ثمر می شود.
United States
اين كه نبايد الگوهاي بي مصرف فوتبالي را بزرگ كرد و پول توي حلقومشان ريخت،‌كاملاً‌حرف درستي است. آن هم در شرايطي كه جلوي چشم صد هزار نفر در ورزشگاه خودي از پس تيم درجه 3 قطر بر نمي آيند!
اما جناب هاشمي طبا هم بهتر است تسويه حسابهاي سياسي حزب كارگزاران سازندگي با برخي هاي ديگر را در جاي ديگر و به شكلي ديگر انجام بدهند! مردم كه ساده نيستند آقاي مدير!!
Iran, Islamic Republic of
چه تسویه حساب سیاسی برادر من ؟ بر فرض هم تسویه حساب سیاسی باشه آخه یک نفر باید از افتضاحاتی که در ورزش ما در حال رخ دادن هست را بیان کند یا نه؟ حتما میخواهید مسئولین حال حاضر که چشمشون و بستند بیایند بگویند؟! واقعا کمال بی عدالتی در این فوتبال داره انجام میشه . آدم گریه اش میگیره که بقیه رشته ها با چه مشقت و بی پولی ولی با غیرت برای این مملکت افتخار می آورد بعد این فوتبال و پول های کهکشانیش ...
Iran, Islamic Republic of
حرف ناحساب زده اند؟!
چه جور است که این ریخت و پاش ها را دارند می کنند، به چه بهایی؟!
آیا این سرمایه گذاری بازگشت فرهنگی هم دارد، مثلا فحاشی هواداران را هم متوقف خواهد کرد؟!