شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

وزیر بازرگانی آمریکا استعفا کرد

پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب: 229684
وزیر بازرگانی دولت آمریکا که به دلیل فرار از صحنه تصادف به دادگاه احضار شده بود، استعفا کرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، "جان برایسون" پس از آنکه در دو مورد تصادف در جنوب کالیفرنیا مقصر شناخته شده بود و آن را به بیماری صرع خود مرتبط می‌دانست، چهارشنبه شب از سمت خود استعفا کرد.

وی در یادداشتی به "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا که پنجشنبه منتشر شد، آورده است: به این نتیجه رسیدم صرعی که به واسطه آن در نهم جولای از آن رنج بردم می‌تواند خللی در کار من به عنوان وزیر به وجود آورد و اینکه کشور ما با این تغییر در رهبری وزارت بازرگانی می‌تواند اوضاع بهتری داشته باشد.

اوباما نیز شب گذشته در بیانیه‌ای استعفای برایسون را پذیرفت و از وی به دلیل تلاش‌هایش در زمینه تجارت و بازرگانی تشکر کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت "ربه‌کا بلانک" که اکنون سمت معاونت وزارت بازرگانی را بر عهده داره به عنوان سرپرست وزارتخانه فعالیت خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی "راشاتودی" هفته گذشته اعلام کرد، "جان برایسون" وزیر بازرگانی دولت آمریکا بدنبال دخالت در دو جنایت جداگانه ای که تنها به فاصله چند دقیقه انجام داد، با اتهامات جنایی روبرو شده است.

برایسون ۶۸ ساله بعد از مشخص شدن ارتباط میان خودروی وی با تصادف هایی که بعدازظهر روز شنبه هفته جاری در کالیفرنیای جنوبی اتفاق افتاده است، به ارتکاب جنایت و فرار از محل بروز حادثه متهم و به دادگاه احضار شده است.

بر اساس اعلام یکی از سخنگویان وزارت بازرگانی آمریکا، برایسون پشت فرمان خودروی خود دچار تشنج شده است و همین امر منجر به بروز تصادف شده است؛ این در حالیست که شاهدان این تصادف مدعی اند که وزیر بازرگانی آمریکا در وضعیت کاملا آگاهانه ای قرار داشته است.

پلیس آمریکا اعلام کرده است که خودروی لکسوس برایسون در ابتدا با خودرویی که در تقاطع راه آهن متوقف بوده تصادف کرده است و بعد از آن نیز وزیر بازرگانی آمریکا از خودروی خود خارج شده و با مسافران خودروی اولیه برخورد داشته است؛ بااین حال برایسون برای فرار از صحنه تصادف برای بار دوم به این خودروی متوقف شده ضربه زده است.

راننده خودروی اولیه برایسون را تعقیب کردند و در عین حال با مقامات پلیس نیز تماس گرفتند؛ بر اساس گزارش های رسیده، زمانیکه مقامات پلیس برایسون را ۵ دقیقه بعد از وقوع این تصادف گرفتند او با یک خودروی دیگر نیز تصادف کرده بود.

مقامات مربوطه اعلام کرده اند که مصرف مواد مخدر و یا مشروبات الکلی حتی در زمان وقوع تشنج ادعایی برایسون، نقشی در این تصادفات نداشته است.

پلیس آمریکا در این رابطه اعلام کرده است که هنگامی که آنها مکان برایسون را بعد از بروز تصادف آخری تعیین کردند، وزیر بازرگانی آمریکا در وضعیتی بیهوش و تنها پشت فرمان خودروی خود بوده است؛ با این حال پلیس مدعی است که برایسون دقایقی پیش از تصادف و هنگام مواجهه با قربانیان تصادف، هشیار و آگاه بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *