جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نظر حزب الله در مورد مذاكرات بغداد

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 224565
رییس فراكسیون حزب الله در مجلس لبنان روز دوشنبه با اشاره به مذاكرات بغداد، گفت: ایران در مقابله با طرح غرب در عقب نگه داشتن ملت ‌ها از پیشرفت های علمی با شعار نه شرقی و نه غربی از دستاوردهای هسته ای مسالمت آمیز خود محافظت خواهد كرد.
'محمد رعد' رییس فراكسیون 'وفاداری به مقاومت' وابسته به حزب الله در گفتگو با ایرنا در بیروت با اشاره به مذاكرات هسته ای ایران با گروه 1+5 در 23 ماه جاری میلادی گفت: هرچه آنچه تاكنون درباره تولید سلاح اتمی ایران گفته شده، همگی بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و دورغ محض است، چرا كه جمهوری اسلامی تاكنون از سیر كامل تكنولوژی انرژی هسته ای برخوردار نشده است.

وی مذاكرات هسته ای ایران با كشورهای غربی را با اهمیت دانست و افزود: بارها نماینده ایران در این گفت و گوها بر مسالمت آمیز بودن فعالیت های هسته كشورش تأكید كرده و ما در انتظار نتایج این گفت و گوها هستیم.

رعد با اشاره به نقشه غرب در عقب نگه داشتن ملت ها از كسب صنعت تكنولوژی هسته ای برای رفع نیازهای بهداشتی و دارویی، گفت : غرب سعی دارد با عقب نگه داشتن ملت های منطقه از پیشرفت های علمی و هسته ای، آنها را وابسته به خود نماید تا بدین ترتیب به طرح های شومش در منطقه جامه عمل بپوشاند.

این مقام ارشد حزب الله با اشاره به مقاومت ایران در برابر نقشه های غرب، تأكید كرد: ایران با هدف نشان دادن استقلال ذاتی و رسیدن به خودكفایی در عرصه های مختلف علمی و تكنولوژی، همچنان در برابر نقشه های غرب مقاومت كرده و بر پیشرفت و ادامه برنامه های مسالمت آمیز هسته ای خود اصرار دارد.

رعد با اشاره به حوادث اخیر طرابلس ،اظهار داشت: بروز این حوادث، منجر به سودجویی دشمن می شود و زمینه را برای افزایش تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان فراهم می كند، ولی لبنان به بركت وجود مقاومت و رزمندگان مجاهد آن، در برابر هرگونه تجاوزات این رژیم، شجاعانه خواهد ایستاد.

وی تصریح كرد: دشمن از ترس مقاومت، جرأت حمله به لبنان را ندارد، چرا كه به خوبی می داند كه مقاومت، جواب دندان شكنی به او خواهد داد.

رییس فراكسیون وفاداری به مقاومت با اشاره به قدرت مقاومت در برابر تهدیدهای رژیم صهیونیستی، تأكید كرد: تنها قدرت مقاومت است كه دشمن را از حمله علیه لبنان بازداشته است و حتی قطعنامه ها و تفاهم نامه های بین المللی تاكنون قادر به باز نگه داشتن اسراییل از تجاوزات مكرر به كشورهای منطقه نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *