يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰

بزرگترین تظاهرات اعتراضی در شیکاگو

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 223990
یک خبرگزاری غربی از برنامه ویژه معترضین امریکایی برای برگزاری تظاهرات همزمان با آغاز نشست ناتو در شیکاگو خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر آسوشیتدپرس در گزارش خود می نویسد : گروه های بزرگی از معترضین شامل گروه های چند صد نفری تصمیم دارند تا امروز یکشنبه همزمان با آغاز نشست دو روزه ناتو در شیکاگو، در این شهر دست به تظاهرات بزنند.

بر همین اساس معترضین اعلام کرده اند که بزرگترین تظاهرات خود در اعتراض به نشست ناتو را امروز و از مقابل پارکی در حومه شهر آغاز و آنرا تا مرکز نشست ناتو ادامه می دهند.

در همین رابطه صبح امروز شبکه ای بی سی نیوز، نیز در خبری اعلام کرده بود که فعالان جنبش تسخیر، آنارشیست ها، حامیان ضد جنگ، طرفداران محیط زیست، و شمار زیادی از گروه ها دیگر فعال در آمریکا اعلام کرده اند که در زمان برگزاری نشست ناتو در روزهای یکشنبه و دوشنبه اقدام به برپائی تظاهرات در شیکاگو خواهند کرد.

آسوشیتدپرس در ادامه می نویسد : هرچند تظاهرات روز شنبه در شیکاگو با حضور چند صد نفر برگزار شد و پلیس نیز 18 نفر از معترضین را بازداشت کرد اما با این وجود بر اساس اعلام معترضین تظاهرات امروز یکشنبه یکی از بزرگترین تظاهرات های شهر شیکاگو خواهد بود.

براساس گزارش های موجود قرار است معترضینی از سایر شهرهای آمریکا نیز به شیکاگو آمده و همراه با تظاهرات کنندگان این شهر دست به اعتراض بزنند . ترتیب دهندگان تظاهرات امروز اعلام کرده اند که با پیوستن فعالان جنبش تسخیر و ضد جنگ به تظاهرات امروز، جمعیت زیادی در خیابان های شیکاگو حضور خواهند داشت.

"میشا فیلبروک" از سخنگویان جنبش تسخیر شیکاگو درباره تظاهرات امروز گفت : ما می خواهیم که جهان به نشست ناتو توجه کند. رهبرانی که قرار است در نشست امروز و فردا شرکت کنند مهم نیستند واختیاری نیز از خود ندارند. واقعا حضور این تعداد پلیس در خیابان های شیکاگو سوال برانگیز است. حضور پلیس در شهر واقعا سنگین است و آنها اجازه نمی دهند که معترضین راحت باشند.

فیلبروک در ادامه گفت : بهتر است پلیس به جای فشار برما اقدام به بازداشت افرادی کند که دست به خشونت زده و تظاهرات را برهم می زنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *