شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 15 Jun 2024
 
۰

عینک جادویی شبکه من و تو!

جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 222331
گویی این شبکه در چنین مسائلی عینکی جادویی و زیبابین به چشم می زند و همه زشتی ها را زیبا می بیند!
به گزارش جهان به نقل از جام ، از جمله چیزهایی که در شبکه من و تو جالب توجه می باشد، نگاه این شبکه به حوادث انگلیس است. این شبکه در بازتاب اخبار انگلیس، حتی مواردی که به اعتراف صریح رسانه ها و شخصیت های انگلیس جزء افتضاحات آشکار است، کاملا مثبت عمل می کند. گویی این شبکه در چنین مسائلی عینکی جادویی و زیبابین به چشم می زند و همه زشتی ها را زیبا می بیند!این درحالی است که درباره مسائل ایران اتفاقا برعکس عمل می کند و زیبایی ها را زشتی می بیند!
در همین راستا مجری شبکه من وتو در مورد مهاجرینی که در انگلیس زندگی می کنند گفت: «در انگلیس [مردم] با مهاجرینی که به هر دلیل در اینجا زندگی می کنند مثل خودشان برخورد می کنند.»
مجری دیگر این شبکه نیز افزود: «هر مزیتی که یک انگلیسی بهره می برد ما نیز از آن برخورداریم.»
کارشناس این شبکه نیز در تأیید مجریان من و تو به حمایت از دولت انگلیس پرداخت و گفت: «حتی اگر یک مأمور دولتی به طور نامناسب با ما صحبت کند ما می توانیم از او شکایت کنیم!»
اظهارات عوامل شبکه من و تو در حالی است که چندی پیش یکی از ایرانیان ساکن لندن که در یکی از مسابقات این شبکه شرکت کرده بود ضمن ابراز خوشحالی از بیکار شدنش گفته بود: «بهترین روز زندگی ام روزی بود که کارم را از دست دادم زیرا در اینجا مثل یک برده با انسان برخورد می کنند و مدام می گویند چون ایرانی هستید باید بیشتر کار کنید.»
گفتنی است، در انگلیس هر از گاهی بخاطر برخوردهای نژادپرستانه پلیس شاهد صحنه ناآرامی و برخوردهای خشونت آمیز گسترده ای میان پلیس و هزاران مردم خشمگین این کشور هستیم.
شایان ذکر است، چندی پیش روزنامه انگلیسی گاردین، هشدار موسسه روابط نژادی انگلیس (IRR) نسبت به سیاست های نژادپرستانه این کشور که منجر به کشته شدن 77 تن از پناهجویان و مهاجران خارجی، طی 4 سال گذشته شده است، را منتشر کرد. این گزارش حاکی است که شمار تلفات پناه جویان در جامعه انگلیس افزایش یافته است و به طور متوسط یک نفر در ماه است.
ناگفته نماند این اظهارات از شبکه ای که از سوی دولت انگلیس حمایت می شود عجیب به نظر نمی رسد. چندی پیش نیز مجری شبکه من و تو علی رغم نگرانی شدید رؤسای کمیته های ملی المپیک از ناتوانی انگلیس در برقراری امنیت این بازی ها در روزهای آینده، عملکرد ضعیف پلیس انگلیس را ستود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *