پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - 13 Jun 2024
 
۰

هشدار پرز درباره اقدام نظامی علیه ایران

دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 221622
رئیس رژیم صهیونیستی که معتقد است حمله نباید بر رویکرد دیپلماتیک و فشار اقتصادی علیه ایران مقدم باشد،‌ در سفری 5 روزه عازم کانادا شده است و انتظار می رود که از این سفر برای هشدار درباره حمله به ایران استفاده کند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی "تورنتوسان"، انتظار می رود "شیمون پرز" که شب گذشته سفر 5 روزه خود به کانادا را آغاز کرد، از این سفر خود برای هشدار درباره اقدام نظامی پیشگیرانه علیه ایران و تاسیسات هسته ای آن استفاده کند.

رئیس رژیم صهیونیستی با این ادعا که ایران تهدیدی جدی نه تنها برای اسرائیل،‌ منطقه و آمریکا، که برای کل جهان است، اعلام کرده است که اقدام نظامی نباید بر راه حل دیپلماتیک احیا شده و فشارهای اقتصادی جهت متقاعد کردن نظام ایران به تغییر رفتار و صدور مجوز برای بازرسان خارجی و راستی آزمایی قابلیت های هسته ای اش مقدم باشد.

پرز در شرایطی خواستار متقاعد شدن ایران برای تامین دسترسی بازرسان به تاسیسات هسته ای تهران است که خود رژیم تل آویو بین 200 تا 400 کلاهک هسته ای دارد و در شرایطی که پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای "ان پی تی" را نیز امضا نکرده است، وجود زرادخانه های هسته ای خود را با اتخاذ سیاستی مبهم نه رد و نه تائید می کند و به بازرسان آژانس نیز اجازه دسترسی به تاسیسات هسته ای خود را نمی دهد.

رئیس اسرائیل در اظهاراتی ضبط شده در اواخر هفته خود اعلام کرده است که بمباران ایران تنها موقتا ایران را مهار می کند و مانع پیشرفت برنامه هسته ای اش می شود اما تهدید را از بین نمی برد؛ پرز در ادامه افزوده است که حمله به ایران خوب است اما بعد از این حمله چه اتفاقی خواهد افتاد؟ برخی می گویند که این حمله ایران را به مدت دو الی سه سال ناتوان می کند و این به اندازه کافی خوب نیست.

پرز شب گذشته به منظور سفری 5 روزه با هدف تقویت روابط میان کانادا و اسرائیل و دیدار با سران فدرال و استانی و ارتقاء و بهبود روابط اقتصادی وارد اتاوا شد؛ قرار است رئیس رژیم اسرائیل در این سفر با "دیوید جانسون" فرماندار کل، "استفان هارپر" نخست وزیر، "جان برد" وزیر امور خارجه و سایر اعضای ارشد دولت کانادا دیدار و درباره مسائل منطقه از جمله انقلاب عربی، ایران و ابتکارات صلح خاورمیانه بحث و گفت‌وگو کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *