دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

رصد کامل زمین، هر ۱۲ ساعت یک بار

پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب: 220913
ماهواره ای که قرار است در سال ۲۰۱۴ به فضا پرتاب شود، قادر است اجسامی با حداقل قطر ۳۱ سانتی‌متر را تشخیص و مورد شناسایی قرار دهد.


به گزارش گرداب به نقل از رجیستر، این ماهواره جدید که "WorldView-۳" نام دارد، از طریق موشک "Atlas V" به فاصله ۶۱۷ کیلومتر از زمین مدار قرار خواهد گرفت.

این ماهواره حس‌گرهای زیادی دارد که قادرند تصاویر با کیفیت بهتری را برای مشتریانش از جمله "سازمان ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا" (NOAA) که پیش از این خواستار قرار گرفتن حس‌گرهای مادون قرمز موج کوتاه روی این ماهواره شده بود، تهیه کند.

مالک این ماهواره یعنی کمپانی "DigitalGlobe"، به دلیل داشتن قراردادهای کلان با مشتریان نظامی‌اش مشهور است. این کمپانی همچنین از توانایی جدید ماهواره در تشخیص انواع مختلف خاک‌، خبر داده است. این قابلیت به کمک حس‌گرهایی که به همین منظور تعبیه شده‌اند، صورت می‌گیرد.

هشت دستگاه تصویربرداری طیفی موجود در این ماهواره، تصاویری را تهیه خواهند کرد که با چشم غیر مسلح انسان قابل رویت هستند. به طوری که در فضا، قابلیت تشخیص اجسامی با قطر حداقل ۳۱ سانتی‌متر که بر روی زمین قرار دارند را فراهم می‌کند.

WorldView-۳ قادر است سراسر زمین را هر ۲۴ ساعت یک بار رصد کند. ماهواره‌های دیگر این کمپانی یعنی "WorldView-۲" و " WorldView-۱" با ماهواره جدید همکاری خواهند کرد و این امر فاصله زمانی مشاهده یک محل در سراسر کره زمین را به ۱۲ ساعت کاهش خواهد داد.

این ماهواره دارای ۲ ترابایت حافظه بوده و قادر است روزانه ۶۸۰ هزار کیلومتر مربع تصویر تهیه کند.

WorldView-۳ نیز برگ دیگری است از پرونده‌ سیاه تلاش‌های آمریکا برای تقویت قوای خود در زمینه جاسوسی از ساکنان زمین و ایفا کردن نقش "برادر بزرگ" برای آنان؛ تلاش‌هایی که در تمامی عرصه‌ها از فضای سایبر تا عرصه‌های نظامی مجدانه پیگیری می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *