کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غول رسانه ای بالاخره عذرخواهی کرد

8 ارديبهشت 1391 ساعت 14:00

غول رسانه ای انگلیس در هیئت تحقیق رسوایی شنود خود را قربانی مخفی کاری های صورت گرفته در هفته نامه "نیوز آو د ورلد" توصیف کرد و از کسانی که متعاقب این رسوایی شغل خود را از دست دادند،‌ عذرخواهی کرد.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی "گاردین"، "رابرت مردوخ" غول رسانه ای انگلیس و مدیرعامل شرکت رسانه ای "نیوزکورپوریشن" در هیئت تحقیق رسوایی شنود سه ساعت و نیمه روز گذشته خود در دادگاه سلطنتی "لویسون" انگلیس، ضمن اعتراف به اینکه او قربانی سرپوش گذاری های صورت گرفته درباره رسوایی استراق سمع هفته نامه "نیوز آو د ورلد" بوده است، به خاطر رسوایی این هفته نامه عذرخواهی کرد.

مردوخ با اذعان به اینکه رسوایی شنود غیرقانونی این هفته نامه ضربه جدی به شهرت او وارد کرد و اینکه شکست خورده است، گفت که درباره آنچه در هفته نامه "نیوز آو د ورلد" در حال اتفاق بود، تا اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی اطلاعی نداشته است و یا اینکه اطلاعات غلط و یا اطلاعاتی برای سرپوش گذاشتن بر جریانات جاری در این هفته نامه به او داده می شد.

مردوخ اعلام کرد که بر این باور است که "کولین میلر" سردبیر سابق و "تام کرون" وکیل اصلی "نیوز آو د ورلد"، جریانات این هفته نامه انگلیسی را از او پنهان کرده اند؛ وی گفت که این افراد در تلاش بودند تا ماهیت گسترده رسوایی استراق سمع های تلفنی را نه تنها از عموم بلکه از مردوخ نیز مخفی نگه دارند.

مدیرعامل شرکت رسانه ای "نیوزکورپوریشن" در ادامه بازجویی خود با تاکید بر اینکه شخصا هیچ نقشی در مخفی کاری های "نیوز آو د ورلد" نداشته است، گفت: هیچ تلاشی نه از سوی من و نه از سوی زیردستان من برای مخفی کاری صورت نگرفته است؛ ما پشت سر هم در این باره تحقیق کردیم؛ شاید ما بیش از اندازه روی نتیجه گیری های پلیس تکیه کردیم؛ واکنش های ما بسیار دفاعی بود و بدتر از همه اینکه با بی اعتنایی پارلمان روبرو می شد.

مدیرعامل شرکت رسانه ای "نیوزکورپوریشن" در ادامه با اشاره به اینکه او در تمام مدت مالکیت نیوز آو د ورلد توجه کافی به این هفته نامه نداشته است و بیشتر به ساخت یک روزنامه جدید و پرداختن به سایر امور علاقه مند بوده است،‌ گفت: تمام کاری که می توانم انجام دهم این است که از تمام مردم از جمله افراد بی گناهی که فرصت های شغلی خود را به دنبال تعطیلی هفته نامه "نیوز آو د ورلد" از دست دادند،‌ عذرخواهی کنم.


کد مطلب: 219796

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/219796/غول-رسانه-بالاخره-عذرخواهی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com