يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰
۲۹

واکنش حجت‌الاسلام صدیقی و کیهان به سخنان جنجالی الهام

شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۳
کد مطلب: 218752
امام جمعه موقت تهران در واکنش به اظهارات اخیر الهام در خصوص عضویت افراد بیکار در مجمع تشخیص برای جلوگیری از مزاحمت آنان برای نظام، گفت: این حرف‌ها، حرف کسانی است که خیلی بنیه ای ندارند، اگر بنیه علمی و تقوایی داشتند این حرف های ناشیانه را نمی‌زدند.
به گزارش جهان، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در گفتگو با مهر، در خصوص اظهارات غلامحسین الهام عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در خصوص اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر کسی مومن باشد می داند که ولی فقیه نایب امام زمان است.

وی خاطر نشان کرد: در طول مدت رهبری مقام معظم رهبری همه کارهای ایشان بر اساس حکمت و مصلحت بوده است.

صدیقی تاکید کرد: یقینا تمام کارهای رهبر معظم انقلاب با مشورت با کارشناسان امین و متخصص انجام می گیرد.

امام جمعه موقت تهران در واکنش به این اظهارات تصریح کرد: این حرفها حرفهای کسانی است که خیلی بنیه ای ندارند اگر بنیه علمی و تقوایی داشتند این حرفهای ناشیانه را نمی زدند.

کیهان: الهام بخاطر اظهارات 'سخیف' خود از ملت عذرخواهی کند

روزنامه کیهان هم در شماره امروز خود نوشت: اظهارات نسنجیده و تعجب آور اخیر غلامحسین الهام در مورد مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد سوءاستفاده گسترده ضد انقلاب خارج نشین قرار گرفت.

سایت جرس نیز با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب که در دیدار با اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام این نهاد را مظهر خرد جمعی در نظام اسلامی دانسته بودند نوشت: الهام می گوید: مجمع تشخیص مصلحت کارایی خود را از دست داده است.

این سایت متعلق به حلقه ماسونی لندن با کنار هم قرار دادن سخنان رهبر معظم انقلاب درباره نقش مهم مجمع تشخیص در حل و فصل اساسی ترین مسائل کشور و مقایسه آن با اظهارات اخیر غلامحسین الهام حداکثر سوءاستفاده را از این اظهارات عجیب کرده است.

روزنامه های متعلق به جریان اصلاحات نیز سخنان الهام را در تیترهای خود برجسته کردند.
اعتماد تیتر زد: الهام مجمع تشخیص را جای بیکاران دانست و شرق نیز بر این قسمت سخنان الهام تکیه کرد که مجمع تشخیص کارایی ندارد.

این در حالی است که این اظهارات با واکنش جدی عموم مردم و همچنین چهره های اصولگرا نیز مواجه شده است.

بسیاری از خوانندگان کیهان طی روزهای اخیر با تماس های مکرر اظهارات سخیف الهام را محکوم کرده و خواستار توضیح وی شده اند و برخی اصولگرایان هم در واکنش هایی از وی خواسته اند این سخنان را اصلاح کند. در همین زمینه مصطفی پورمحمدی سخنان الهام را سخیف خوانده است. محمدرضا باهنر گفته است اگر حرف وی درست بود خود او باید به عضویت در مجمع منصوب می شد، حجت الاسلام شجونی هم گفته است که اظهارات غلامحسین الهام «توهین آمیز» بوده است.

و بالاخره، انتظار آن است که آقای الهام اظهارات خود را تصحیح کرده و از ملت عذرخواهی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رهبری در مورد ماهيت مجمع صحبت فرمودند و الهام در مورد افراد اين دوره
شما هم مثل جرسي ها بي بصيرت تشريف داريد و قدرت تحليل درست را از دست داده ايد
اين بيچاره که حرف حسابي زده چرا بهش گیر میدید؟
آقای الهام برای شما هم متاسفیم
Iran, Islamic Republic of
فرمایشات آقای دکتر الهام بیان از واقعیت حال حاضر مجمع دارد و بیانات مقام معظم رهبری بیان از جایگاه بالقوه مجمع دارد که تا رسیدن به آن راهی بس طولانی است و با وجود آقای هاشمی (بااین طرز تفکر) شاید راه بعید و دور از انتظاریست
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری با این حساب نظرتان راجع به برخی اعضای مجمع تشخیص نظیر مجید انصاری و حسن روحانی و ... چیست؟
اینها مظهر کارآمدی مجمعند؟!
Iran, Islamic Republic of
دكتر الهام انسان شريفي است بنظرم از صحبتهاي ايشان سوء برداشت شده
Iran, Islamic Republic of
ايشان و همسر گراميشان بعضا از اين قبيل اظهارات افاضه ميفرمايند!
آقای الهام و همسر محترمه ایشان در مقاطع مختلف با افاضات و ایده های من در آوردی خود موجب التهاب در جامعه شده اند . و نباید فراموش کرد که ولایتمداران مصلحتی این چنینی می دانند کی و چگونه به اصل 110 قانون اساسی ضربه بزنند . ولی ملت ایران هوشیارند و به اراجیف اشخاص ظاهراً موجه توجهی ندارند .
United States
متاسفانه باب شده همه خودشونو جای مقام معظم رهبری میذارن و از سینه خودشون برای رفتاهای رهبری دلیل و توجیه می تراشن. یکی نیست بگه اگر شماها انقدر می فهمید رهبری چی میگه چرا به باقی حرفهای ایشون که در حوزه های مختلف مطالبه از مسئولان دارن توجه نمی کنید؟
به جای علت یابی کارهای رهبری برید بهفکر عمل به منویات حضرت باشید اقایان مسئول!
Iran, Islamic Republic of
مجمع جای خوبی است.
کسی به اصل مجمع اعتراض نکرده بلکه بنده استنباطم از این سخنان این است که به عملکرد اعضا انتقاد شده است .
طبیعتاً نه توهینی به رهبری شده ونه به جایگاه مجمع
Iran, Islamic Republic of
کلا جناب الهام و همسر محترمه ایشان به غیر از خودشان کس دیگری را قبول دارند مگه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای اقای الهام
اون از حضور ضد مصلحتی‌شون در میتینگ انتخاباتی احمدی نژاد در مصلی تهران و این هم این افاضات اخیرشون. در هر دو معاندین نظام تونستن با تمسک به این رفتار ایشون برای نظام کُری بخونن. البته ایشونو ولایتمدار می دونم اما ظاهرا گاهی با موقعیت نشناسی آب به آسیاب دشمن می ریزن
این طرز برخورد که باید یکی بیاد و معذرت خواهی بکنه و ... بخاطر اینکه یکی یک برداشتی کرده کار اشتباهیه و باعث خودسانسوری در کشور میشه . آقای الهام هم لابد بابت حرف هایی که زده دلایلی داشته . صحیح اینه که اگر کیهان با این حرف ها مخالف هستش بیاد از آقای الهام دعوت کنه و توضیح بخواد و اگر قانع نشد اونوقت بیاد و اینطور تیتر بزنه .
Iran, Islamic Republic of
حرف حق همیشه تلخه
اقای الهام درواقع مجمع را به خانه سالمندان تشبیه کرده که این موضع بسیار نابخردانه است.
Iran, Islamic Republic of
حرف آقاي الهام فني نيست و فقط به دليل بغضي كه ايشان از هاشمي رفسنجاني دارند بيان شده است، در ضمن شركت آقاي احمدي نژاد در جلسه امروز مجمع را به فال نيك مي گيريم.
Iran, Islamic Republic of
آقایونی که از سخنان آقای الهام طرفداری کردند انگار نمیدونن اعضای جدید مجمع رو رهبر معظم انقلاب تعیین میکنن ...
Iran, Islamic Republic of
به نظر من حرف الهام درست نيست زيرا اگر مجلس شوراي اسلامي حذف و مجمع تشخيص مصلحت اندكي گسترده شود خيلي به سود مملكت خواهد بود.
اقای الهام چه زمانی که سخنگوی دولت بود چه الان از این دست اظهارات داشته و دارند ماشالله دور و اطرافیان حاج محمود اخیرا زیاد اظهار نظر و وجود می کنند که خدا به خیر بیاره
Iran, Islamic Republic of
به نظر ميرسه آقاي الهام براي حفظ آبرو ، آينده سياسي خودش هم كه شده بياد واضح توضيح بده.
Iran, Islamic Republic of
با کيهان موافقيم.
آقاي الهام جهت اقدام لازم!
باتشکر
اماده باشيد احمدي نژاد تا چند روز ديگر يك پست حساس به ايشان ميدهد
Iran, Islamic Republic of
آقای الهام با این اظهارات و حسینیان هم با مطرح کردن ریاست زنان بر مجلس کم کم خودشان را نشان می دهند.
Iran, Islamic Republic of
عقلا حرف درستی هست که الهام زده.
Iran, Islamic Republic of
"یکی" از دلایل حضور برخی (دو یا سه نفر) از اعضا در مجمع همان چیزی است که الهام گفته است. هر چند نباید این سخنان را به آن شکل در رسانه ها مطرح نمود.
Iran, Islamic Republic of
جناب اقاي صديقي و مديركيهان از قرار بصورت بنيه اي اهل مطالعه ودقت نمي باشند چون با كمي داشتن بنيه علمي راحت متوجه حرف ايشان خواهند شد وقابل دفاع هم خواهد بود اگر نظر الهام را توهين به رهبري بدانيم پس امثال مطهري وديگران بيشتر به رهبري توهين كردندچراصدایي از صديقي و كيهان بلند نشد
Iran, Islamic Republic of
آقای الهام هم فهمیده که هرچه تندترباشی بیشتر مورد التفات احمدی نژادخواهی بود.البته در رده دوم،چون رده اول مال کسانیه که رئیس جمهور را در حد قدیس بالاببرند و هراقدام کاملا غلط ایشان را باچاپلوسی،تاییدکنند.
Iran, Islamic Republic of
الهام در جایگاهی نیست که درمورد چنین نهادی اظهار نظر کند .
United States
درود بر الهام که همیشه حرف حق میزنه.