دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

"حکمیت" شاه کلید فرمایشات رهبری است

يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 217821
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران گفت: حکمیت شاه کلید فرمایشات رهبری به ویژه در سال‌های اخیر بوده است و در مورد موضوعات روزمره مانند اختلافات مجلس و دولت و یا دولت و شورای نگهبان روش بسیار خوبی است.
احمد نجابت، عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با مطرح شدن حکمیت درمورد استیضاح وزیر کار و پس گرفتن طرح استیضاح از سوی نمایندگان گفت: حکمیت شاه کلید فرمایشات رهبری به ویژه در سال‌های اخیر بوده است .

وی ادامه داد: در تیر ماه سال ۱۳۸۷ به همراه گروهی با عنوان گروه وفاق به خدمت رهبر انقلاب رفتیم و اولین صحبتی که ایشان فرمودند این بود که شما مشترکات زیادی دارید و باید درباره مسائل اختلافی بحث کنید. این مسئله را رهبرمعظم ۱۳ سال پیش مطرح کردند.

نجابت تإکید کرد: اگر حکمیت برای خواست خدا و مصلحت نظام باشد و در این میان مشکلات حزبی و گروهی به نفع مصالح کلی نظام کنار گذاشته شود،‌ نتیجه هر چه باشد به نفع دولت و مجلس است.

به گفته نجابت، ‌اگر مسائلی که در گذشته در این دولت و دولت‌های دیگر اتفاق افتاده است به این روش بدون آنکه کسی بخواهد نظر خود را تحمیل کند، ‌رفع می‌شد شرایط بسیار مناسب تری داشتیم.

وی ادامه داد: دنیا همواره به دنبال ایجاد اختلاف در ایران است و اگر اختلاف تبدیل به مخاصمه شود بسیار ناگوار خواهد بود.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با اشاره به اینکه درباره پرونده مرتضوی نیز قانون و شرع باید تصمیم بگیرند و اگر تبرئه شود می تواند در هر جایی خدمت رسانی کند، افزود: طرفین باید مصالح نظام را در نظر بگیرند و در موقعیت‌های ممکن از حکمیت و کدخدامنشی استفاده کنند، البته به طور مثال حکمیت در مورد مذاکره با آمریکا امکان‌پذیر نیست اما در مورد موضوعات روزمره مانند اختلافات مجلس و دولت و یا دولت و شورای نگهبان روش بسیار خوبی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *