پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۰
نامه صریح انجمن‌های اسلامی دانشجویان به هاشمی:

چرا این‌همه اصرار بر نامه‌های تایپ‌نشده و خواب‌دیدن امام(ره)؟!

سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب: 215939
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با ارسال نامه ای به آقای هاشمی رفسنجانی، با رد ادعاهای اخیر وی، خواستار پاسخگویی او درباره سخنان تامل برانگیزش شده است.
به گزارش جهان، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در واکنش به سخنان تامل برانگیز آقای هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با یک نشریه داخلی، عنوان کردند: متاسفانه شما همواره شکست هایتان را با مباحث مملکتی خلط می کنید و چه توصیفی مناسب تر از این که تنها به دنبال رضایت خود هستید... آقای هاشمی برای ما جای سوال است که چرا جنابتان اصرار دارد که بر "نامه های تایپ نشده به امام" یا پیش از این "خواب دیدن امام" تاکید کند؟! به نظر این گونه تعابیر جفا در حق امام بزرگوارمان نیست؟!

این اتحادیه همچنین خطاب به آقای هاشمی تاکید کرده است: شما که "مشترکات" را علت کافی برای رابطه ایران و آمریکا می دانید، لطفا چند موردی از مشترکات نظام جمهوری اسلامی ایران با نظام استکباری آمریکا را نام ببرید که کدام وجه از این دو نظام با هم مشترک است؟!

متن کامل این نامه بدین شرح است:

به نظر می رسد این روزها که برخی ها اصرار دارند افرادی را منتسب به "نخست وزیر امام"، "رئیس مجلس دوران امام" و... کنند بیش از پیش این فراز از وصیت نامه سیاسی الهی امام روح اللَّه الموسوی الخمینى باید مورد تاکید قرار بگیرد که فرمودند: "من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسى و اسلام‏نمایى بعضى افراد ذکرى از آنان کرده و تمجیدى نموده‏ام، که بعد فهمیدم از دغلبازى آنان اغفال شده‏ام. آن تمجیدها در حالى بود که خود را به جمهورى اسلامى متعهد و وفادار مى ‏نمایاندند، و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود. و میزان در هر کس حال فعلى او است."

قصد مطول کردن این وجیزه نیست اما آقای هاشمی مصاحبه شما با یکی از نشریات ما را بر آن داشت تا برخی نکات یادآوری شود.

متاسفانه شما همواره شکست هایتان را با مباحث مملکتی خلط می کنید و چه توصیفی مناسب تر از این که تنها به دنبال رضایت خود هستید. شکست در انتخابات ۸۴ عاملی بود تا شما پس از آن با فشارها و سخنانتان درصدد برخورد قهری و چرکین با رأی مردم برآیید.

از خطبه های نماز جمعه که نباید به تریبون شخصی استفاده شود در راه درد و دل های خود برآمدید و با سخنان ناپخته خود چون "هوشیاری عمومی در قبال انحرافات احتمالی در انتخابات و این که بعضی‌ها درصدد مخدوش کردن اراده مردم هستند و ارایه آمار غلط و فریب افکار عمومی که اطلاع‌رسانی نیست " و سخنانتان در همین انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه "انشاءالله نتیجه انتخابات همانی که مردم می‌خواهند و رایی که مردم به صندوق می اندازند، باشد" نشان دادید حاضر هستید آبروی هزاران هزار ناظر مردمی انتخابات را زیر سئوال ببرید.

اینکه شما گفته اید که "وقایع دفاع مقدس ثابت کرد که نمی‌توان صرفاً با شعار، کار کرد. بلکه باید همراه عملگرایی وارد سیاست شد" به نظر می رسد توجیهی برای نوشاندن جام زهر به امام عزیز باشد چرا که جنگ ۸ ساله ملت ایران با هیچ منطق سیاسی تحلیل نمی شود جز اینکه آرمان گرایی یاران واقعی امام جنگ را پیش برده است. بد نیست بیاد آوریم این جمله از امام خمینی که فرمود: ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم... ما اگر کشته هم بشویم در راه حق کشته شدیم و پیروزی است و اگر بکشیم هم در راه حق است و پیروزی است."

آقای هاشمی آیا این جمله را هم شعار زدگی می دانید که امام فرمود: «ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می کنیم. چرا که انقلاب ما اسلامی است و تا بانگ «لااله الا الله و محمد رسول الله» بر تمام جهان طنین نیفکند، مبارزه هست و تا مبارزه در هر کجای جهان علیه مستکبرین هست، ما هستیم.»

آقای هاشمی تورق در خاطرات و گفت‌وگوهایتان، تاکید فراوان بر "همه کاره" بودن شما بسیار خودنمایی می کند و این برای شما خوب نیست که القا شود آقای هاشمی سعی دارد خود را همه کاره‌ بداند.

اینکه شما گفته اید در رابطه با آمریکا باید "مشترکات را بگیریم" درست تر آن بود که در استناد به آیات قرآن کل آیه ۶۴ سوره آل عمران را بیان می کردید که "إِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ"( اگر آنها سر تابند و روى‏گردان شوند بگویید گواه باشید که ما مسلمانیم و تسلیم حق هستیم و شما نیستید)

بنابراین همانطوری که در تفسیر این آیه آمده است: دورى از حق در روح ما کمترین اثرى نمى‏گذارد و ما همچون به راه خود یعنى راه اسلام ادامه خواهیم داد تنها خدا را مى‏پرستیم و تنها قوانین او را به رسمیت مى‏شناسیم و بشرپرستى به هر شکل و صورت در میان ما نخواهد بود.

آقای هاشمی شما که "مشترکات" را علت کافی برای رابطه ایران و آمریکا می دانید، لطفا چند موردی از مشترکات نظام جمهوری اسلامی ایران با نظام استکباری آمریکا را نام ببرید که کدام وجه از این دو نظام با هم مشترک است؟!

شما گفته اید که "اسلامی را که به آن معتقدم اسلام دگم نیست" که اگر این طور است بر چه اساسی برای انجام فریضه حج مجلس را تعطیل کردید چه اینکه نظر صریح امام چیز دیگری بود؟!

شما گفته اید که "در سالهای آخر حیات امام(ره)" معتقد بوده اید که عدم رابطه با آمریکا "قابل تداوم نیست"(!) این غرق در توهم قدرتمندی آمریکا اگر نباشد (که هست) رویکرد منفعلانه جنابعالی در مواجه با نظام های استکباری را روشن می سازد با این حال بد نیست این روزها به وضعیت اسفناک آمریکا قدری بنگرید که چگونه صدای اضمحلالش گوش فلک را کر کرده است.

آقای هاشمی برای ما جای سوال است که چرا جنابتان اصرار دارد که بر "نامه های تایپ نشده به امام" یا پیش از این "خواب دیدن امام" تاکید کند؟! به نظر این گونه تعابیر جفا در حق امام بزرگوارمان نیست؟!

آقای هاشمی شما گفته اید که "اگر عربستان با ما روابط خوبی داشت، مگر غربی‌ها می‌توانستند ما را تحریم کنند؟ فقط عربستان می‌تواند جای ایران پر کند." بد نیست بدانید این ادعای شما همان ادعایی است که روزهای تحریم نفتی ایران سایت های ضد انقلاب بر آن تاکید می کردند و کار به جایی رسید که حتی آمریکا نیز تحریم نفتی ۱۱ کشور را لغو کرد.

شما گفته اید که ماجرای میکونوس توسط "آدم‌های خودسر و افراطی" بوده است اما به نظرتان بازگشت حقیرانه سفرای خارجی خود دلیلی بر اثبات مظلومیت جمهوری اسلامی ایران نیست که شما بار دیگر نظام را متوجه آن ساخته اید؟!

آقای هاشمی شما گفته اید که "می‌خواستم با مصر رابطه برقرار کنیم که نتوانستیم. می‌خواستم با آمریکا با شروطی که گذاشته بودم، مذاکره را شروع کنم که نتوانستم" اما نگفته اید که مذاکره با مصر نامبارک و آمریکایی که شما آرزویش را داشته اید چه توجیهی داشته است؟!

آقای هاشمی شما گفته اید "آمریکا قدرت برتر دنیا است؛ روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟" پس "اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟" اما بد نیست که به فرموده امام بدانید که "ما در جنگ با آمریکا و تفاله های آمریکا هستیم. هر یک از این ها را شناسایی کنید و به دادگاه معرفی کنید. ننشینید تا باز جایی را آتش بزنند. خط این بود که اصلاً آمریکا منسی (فراموش) شود.یک دسته «مرگ بر شوروی» را مطرح کردند تا آمریکا منسی شود."

آیا شما مطلع هستید که ما پنجاه سال در تحت سلطه انگلیس و امریکا تمام هستى‏مان به باد رفت؟ شما توجه دارید به اینکه کشور ما در تحت سلطه‏اى که توسط رضا خان، انگلیسها به ما تحمیل کردند، و توسط محمد رضا که انگلیسها و امریکایى‏ها و شوروى‏ها به ما تحمیل کردند، اینها چه کردند با مملکت ما، با کشور ما؟ شما آیا داد مظلومها را هیچ وقت بنایتان هست که گوش کنید؟ یا همان فریاد ظالمها را به آن ترتیب اثر مى‏دهید؟ [صحیفه امام ج‏۱۳ ۲۱۴ پیام به مسلمین جهان و حجاج ]

به فرموده امام عزیز "این جماعت را ابتدا باید نصیحت و بیدار کرد. به آنها گفت مگر خطر را نمى‏بینید؟ مگر نمى‏بینید که اسرائیلیها دارند مى‏زنند و مى‏کشند و از بین مى‏برند و انگلیس و امریکا هم به آنها کمک مى‏کنند، و شما نشسته‏اید تماشا مى‏کنید. آخر شما باید بیدار شوید؛ به فکر علاج بدبختیهاى مردم باشید. مباحثه به تنهایى فایده ندارد؛ مسأله گفتن به تنهایى دردها را دوا نمى‏کند. در شرایطى که دارند اسلام را از بین مى‏برند، بساط اسلام را به هم مى‏زنند، خاموش ننشینید".
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این سخنان هم از سر انقلابی گری است و دیدیم که منافع آن به چه کسانی رسید و فاصله طبقاتی را در جامعه ما از 1 به 5 سال 58 به 1 به 27 سال 84 رساند و عده ای را به صورت مقدر مسئولیت دار ابدی کشور کرد. شما فقط به این نکته فکر کنید که مردم آمریکا از دولتش جدا هستند یا نه؟ دولت استکباری امریکا قاعدتا محصول یک ملت استکباری است با این منطق. اما فقط یک ادم منصف با ملاحظه قواعد اجتماعی (احترام به حقوق دیگران، کار و تلاش و توجه به خانواده و... ) می تواند بفهمد ما بهتریم یا آنها.
عدم رابطه با آمریکا تا به حال نه تنها منافع ملی ما را تامین نکرده بلکه باعث سوء استفاده بسیاری از کشورها شده است .
مثلا کمک ایران به حزب الله لبنان به اینجا ختم شد که سید اساسا منکر تمدن و فرهنگ ایرانی شد که رئیس جمهور جوابش را داد (حتی دستور زبانشان را هم ما نوشته ایم.) دیگر این که گفت افتخار ایران باید باشد که به حزب الله کمک کند.
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت امام رو که خیلی باهوش بود و برای امثال این روزها و اتفاقها در خاتمه وصیت نامه، ایشان تذکر داده بود که اگر حرفی من زدم که در صدا و سیما وجود داشت و یا خطی نوشتم که متخصصین خط آنرا تایید کردند ، حرف من است و لاغیر.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه افكار كوته بينانه گروهي از افراطيون (چپ و راست ) وضع مملكت را نابسامان كرده است. اميدوارم دوباره تعقل در جامعه حكمفرما شود.
Iran, Islamic Republic of
"متاسفانه افكار كوته بينانه گروهي از افراطيون (چپ و راست) وضع مملكت را نابسامان كرده است. اميدوارم دوباره تعقل در جامعه حكمفرما شود."

درجواب شما باید عرض کنم که همین حکمفرمایی به اصطلاح تعقل!!! شما در عرض 16 سال جلوی پیشرفت کشور را گرفت و ما را تا مرز شکست پیش برد
کشورهائی مثل انگلیس و امریکا سالها مردم دنیا را چپاول کرده اند. تمام زرق و برق امروز شان که چشم آقای هاشمی را گرفته حاصل خون ریزی و بدبختی کشورهای دیگر است. 28 مرداد ، حکومت پهلوی . غارت منابع مملکت و... را فراموش کرده اید. جناب آقای هاشمی حالا بعد از این همه سال فکر می کنید ما هم باید بریم شریک دزد بشیم و به اونا کمک کنیم که به چپاول خودشون ادامه بدن. یا واقعاًفکر می کنید اونا دیگه غارت و چپاول نمی کنند؟
Iran, Islamic Republic of
هاشمس زنده است تا نهضت زنده است. امام خمینی (ره)
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
خوب هر چی تهمت داشتی به سید نصرالله بستی ها. اگرم ازش بدت میاد منصفانه حرف بزن و از خدا بترس. من حرفهای سیدو نشنیدم ولی می دونم سیداهل اینطور حرف زدننیست احتمالا همونطور که حرف احمدی نژاد درباره خس و خاشاک رو چپکی برداشتید تا مظلوم نمایی کنید اینبار هم حرفهای سیدو چپکی می زنید تا براش دشمن بتراشید.
اینکه برخی از این آب گل آلود ماهی میگیرن درسته ولی اون برخی حزب الله نیست. چون اگر حزب الله الان مثل چماقی در دست ایران بالای سر اسرائیل نبود الان جنابعالی (هر چند امثال شما معمولا وجود این کارها رو ندارید) می بایست فرش زیر پاتونو هم برای تامین جنگ رودر رو با امریکا و غرب می دادید.
Iran, Islamic Republic of
به يك سوال من پاسخ دهيد. تركيه بدون منابع نفتي چه مقام اقتصادي دارد وما چه مقامي حالا بگوئيد
Iran, Islamic Republic of
ترکیه درآمد شرعی براش مهم نیست. وقتی بی بند و باری در اون آزاده و از این راه درآمد داره دیگه نمیشه به عنوان یک دولت اسلامی! با جمهوری اسلامی مقایسه اش کرد و تلویحا مهر تایید به رفتار اقتصادیش زد
Iran, Islamic Republic of
خوانندگان عزیز:
به نظر شما متن ذیل راجع به کیست...!؟
من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوس و اسلام‏‌نمایى بعضى افراد ذکرى از آنان کرده و تمجیدى نموده‌‏ام، که بعد فهمیدم از دغل‌بازى آنان اغفال شده‌‏ام. آن تمجیدها در حالى بود که خود را به جمهورى اسلامى متعهد و وفادار مى ‏نمایاندند،... / حضرت امام (ره)