سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱۷

سرنوشت مشابه همه قانون شکنان!

محمدصادق کوشکی
شنبه ۵ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 196512
روزگاري در اين مملکت رهبر و بنيانگذار انقلاب با تسليم در برابر احضاريه دادگاه (که در پي شکايت بي‌اساس فردي از امام بابت زمين‌هاي موروثي ايشان در خمين تشکيل شده بود) آمادگي خود را براي اجراي قانون اعلام نمودند!
سرنوشت مشابه همه قانون شکنان!
سرویس سیاسی جهان-محمد صادق کوشکی: 
1- «همه باهم برابرند، اما بعضي از بقيه برابرترند!» آنهايي که رمان «مزرعه حيوانات» اثر جرج ارول را خوانده‌اند به خوبي مي‌دانند که همين يک جمله بناي انحراف حاکمان مزرعه تازه از بند اربابان ظالم رسته را بنيان گذاشت و باعث شد تا حاکمان انقلابي ديروز به ارباباني ظالم‌تر از اربابان ظالم ديروز تبديل شوند!

۲- حرمت قانون در نظام جمهوري اسلامي تا آن حد است که به فتواي حضرت امام و مقام معظم رهبري رعايت آن واجب و تخلف از آن حرام است و به تصريح قانون اساسي حتي رهبري در برابر قانون با بقيه مساوي شمرده مي‌شود.

۳- کمتر کسي است که از اجراي عدالت و قانون در حق خود و خانواده و اطرافيانش (البته آنگاه که اقامه عدالت و اجراي قانون به زيان باشد!) راضي باشد و کمتر مجرمي است که خود را مستحق مجازات بداند! اکثر مجرمان حتي خفاش شب و امثال او نيز در هنگام اجراي احکام قضائي خود را مظلوم مي‌دانستند و معتقد بودند که در حق آنها اجحاف شده و نبايستي مجازات شوند!

۴- چند روز پيش ماموران راهنمايي و رانندگي جوان موتورسواري که مرتکب تخلفاتي شده بود را در تقاطع خيابان نواب و آزادي متوقف کردند و پس از عربده‌کشي و تمرد جوان متخلف، سرانجام با دستگيري او کار خاتمه پيدا کرد! شايد هم آن قانون‌شکن گردن‌کلفت چند روز بعد آفتابه به گردن در همان خيابان گردانده شود که البته اين مجازات سزاي همه آنهايي است که خود را از قانون برتر مي‌دانند و به گردن کلفتشان مي‌نازند! اما ظاهرا برخي معتقدند که قانون بايد در حق اين جوان و امثال او اجرا شود و شان آنها (همان برخي‌ها) از قانون اجل است! 

۵- هر چند که مدتهاست روزگار نوچه‌بازي و قداره‌بندي و عربده‌کشي در برابر قانون و عدالت گذشته اما هنوز پيدا مي‌شوند افرادي که با استخدام نوچه قصد احياي اين سنت زشت را دارند! آن هم با هدف اثبات قطر گردنهاي کلفتشان در برابر قانون و شاخ و شانه کشيدن در برابر ماموران قانون و احکام قضائي! 

۶- توقف اجراي حکم قضائي سرپرست روزنامه ايران بعد از معرکه‌گيري و جنجال‌آفريني فرد مذکور و اطرافيانش، اولين نمونه از تبعيض و برتري‌طلبي در اين مملکت نيست و آخرين آن هم نخواهد بود. هميشه بوده‌اند کساني که خود را از بقيه بالاتر مي‌دانسته‌اند و به همين دليل در برابر قانون و دادگاه و ماموران آن گردنکشي کرده و قدرتشان را بهترين دليل مصونيتشان در برابر مجازات و اجراي قانون عنوان مي‌کرده‌اند!

۷- و البته چنين خودبرتر‌بيني‌ها و تبعيض‌طلبي‌هايي رخ نمي‌دهد مگر با حمايت کساني که «خود» و «من» را آن هم به اتکاي راي ملت، بالاتر از قانون و عين حاکميت فرض مي‌کنند!

۸- هنگامي که به تصريح رياست ديوان عدالت اداري اجراي حکم انفصال معاون اجرايي رئيس‌جمهور مدتها معطل مي‌ماند و بعد به فراموشي و به بايگاني سپرده مي‌شود، هنگامي که معاون ديگر رئيس‌جمهور از حضور در بازپرسي طفره رود و هنگامي که رئيس محترم جمهور کابينه خود را خط قرمز معرفي و تصريح مي‌کند که در برابر اجراي قانون در حق همکارانش ساکت نخواهد نشست، ديگر از فردي مانند دکتر جوانفکر چه توقعي مي‌توان داشت جز ايستادن در برابر ماموران قانون ؟!

۹- روزگاري در اين مملکت رهبر و بنيانگذار انقلاب با تسليم در برابر احضاريه دادگاه (که در پي شکايت بي‌اساس فردي از امام بابت زمين‌هاي موروثي ايشان در خمين تشکيل شده بود) آمادگي خود را براي اجراي قانون اعلام نمودند! در همان زمان عالي‌ترين مقامات قضائي حکم اعدام فرزندان منافق و تروريست خود را امضا کردند و مادراني فرزندان منافق خود را به دادگاه تسليم نمودند! و نامشان را براي هميشه در قلب ملت جاودانه کردند!

۱۰ - و البته آنهايي که خود و خانواده و اطرافيانشان را برتر از قانون دانستند و حاضر به تمکين در برابر عدالت نشدند و احکام قضائي را کارشکني در مسير سازندگي و اصلاحات و توطئه‌ جناح‌هاي رقيب خواندند هم در اين مملکت بودند و به دست ملت و دقيقا به دليل همين خودبرتر‌بيني‌ها و تبعيض‌طلبي‌ها به بايگاني راکد تاريخ سپرده شدند!

۱۱- حتي اگر هم قوه قضائيه در صدور حکم اشتباه کرده باشد راهکار اعتراض قانوني به اين خطا وجود دارد و هيچ کس به هيچ‌وجه حق ندارد در نظام جمهوري اسلامي جرزني کند و خود را ملاک حق بداند و به اين بهانه از قانون سرپيچي نمايد!

۱۲- ملت ايران با حوصله است! و در شکستن شاخ آدمهايي که اهل شاخ و شانه کشيدن براي نظامند تخصص دارد! و شايد همين حوصله به بعضي‌ها فرصت شاخ و شانه و عربده کشيدن براي قانون و در برابر آن داده باشد!

۱۳- آنهايي که روزگاري در پاستور و اطراف و اکناف حاکميت مي‌چرخيدند و به دليل خودبرتربيني و ايستادن در برابر قانون، کارشان به جرس و بي‌بي‌سي و ووآ يا اوين و... کشيده است آينه عبرت کساني‌اند که امروز در پاستور و اطراف و اکناف آن مي‌چرخند و به همان دلايل در برابر قانون ايستاده‌اند و خيال مي‌کنند تا ابد دربر همين پاشنه امروز مي‌چرخد.

۱۴- هر چند تاريخ مي‌تواند بهترين قاضي در اين دنيا باشد اما در دادگاه عدل خداوندي شاهد و حاکم يکي است و خدا کند که مدعيان عدالت در آن دنيا شرمنده خدا و شعارهايشان و مردمي که به عشق عدالت و مبارزه با تبعيض به اين مدعيان راي دادند نباشند!

۱۵- و بماند که روزگار قرطي‌بازي‌هاي مطبوعاتي مانند سفيد چاپ کردن روزنامه، مدتهاست گذشته و اين اداها در همان دوران اصلاحات نيز جواب نداد چه برسد به امروز، که ديگر هيچ روشنفکري از اين ادا و اطوارها استقبال نمي‌کند! اينکه غاصبان روزنامه ايران چرا هنوز در سالهاي دوم خرداد سير و گشت مي‌کنند شايد به حمايتهاي بي‌بي‌سي فارسي از آنها بازگردد! بالاخره يکي بايد به اين سوال پاسخ دهد که بين اين جماعت و بي‌بي‌سي فارسي چه سر و سري است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به نام خدا
جالب بود اما بیشتر احساسی بود تا تحلیلی از دکتر کوشکی انتظار نوشته های تحلیلی بیشتری داریم.
عالی است.
قربان قلمت....
درود به آقای کوشکی
Iran, Islamic Republic of
1-آقای کوشکی باید مطالب خود را از الفاظ نا زیبا ی گردن کشی ویا عربده کشی پاک کنند وموضوع را نقد کنند

2- اینکه در موضوع به مصادیق در دولت های قبل اشاره کنند که در دادگاه اثبات نشده است یک نوع موضوع گیری سیاسی است تا موضوع یک نقد در برابر ایستادگی در برابر قانون

3- بر خلاف بیشترین تهمت هایی که در مورد ایستادگی در برابر قانون در دولت قبل رفته است محاکمه وزندانی کردن شهردار سابق تهران و زندانی کردن استاندار سابق کرمان که جزئی نزدیکترین اقوام به ریاست جمهور سازندگی است

وهمینطو ر فحاشی به دختروخود ریاست مجمع در انظار وعدم پیگیری قوه قضائیه نشان میدهد که نه تنها دولت های قبل از جمله دولت سازندگی در برابر قانون ایستادگی نکردن بلکه بخاطر جو ایجاده شده توسط همفکران سرپرست روزنامه ایران از حقوق خود هم محرم شدن وتا فردا نوبت چه کسی باشد

سرچشمه بایست ببستن به بیل

چو پر شد نشاید ببستن به پیل
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای کوشکی کدامین قانون
آن روز که آن آقازاده به ماموریت رفت وبه ریش قانون خندید و همشیره گرامش در داخل ماند وقانون حتی جرات نکرد برای اثبات راست یا تهمت بودن حرکات این خانم علیه نظام جلسه تشکیل دهد حال می خواهید قانون در برابر این کسانی که در قدرت هستند بایستد برادر عزیز اینان حتی اگر در زندان بروند زندانشان مانند زندان مردم عادی نیست هتل 4 ستاره است
United Kingdom
آفرین. من هنوز متعجبم که برخی کارمندان روزنامه ایران با چه جراتی در مقابل ماموران پلیس عربده کشی کردند و خیلی بی ادبانه و طلبکارانه مثل یک متهم با اون ها برخورد کردند
با سلام و خسته نباشید
اگر قوقضائیه در همه جا این طور عمل نماید حرفی نیست ولی چطور برای فلان آقازاده و فلان پسر آیت الله دم بالا نمی آورد و اینجا این طور برخورد میکند.
لذا من ضمن محکوم کردن صحبت های آقای جوانفکر در روزنامه اعتماد اعتقاد دارم که باید فضای صحبت کردن را آنقدر تنگ نکرد که تا یک فرد صحبت نمود فردایش حکم دادگاه قبلی را اعلام کنیم و پس فردا با حکم بازداشت در کنفرانس خبری او حاضر شویم.
این صحبت کردن ها به شرطی که باعث مسموم نشدن فضای کشور نشود می تواند برای روشن شدن گروه انحرافی موثر باشد زیرا دوستان گروه انحرافی در تحلیل جذب کردن طرفدار دچار مشکل هستند.
خدایا به ما بصیرتی عطا نما که همیشه پشت سر ولایت حاضر و سرباز ولایت باشیم.
United States
"جناب آقای کوشکی کدامین قانون
آن روز که آن آقازاده به ماموریت رفت وبه ریش قانون خندید و همشیره گرامش در داخل ماند وقانون حتی جرات نکرد"


دوست گرامی اینکه قانون قضایی ما در برخورد با سران و مسئولین بسیار ضعیف عمل می کند بر هیچکس پوشیده نیست و اینکه تبعیضات فاحش در برخورد با تخلفات مسئولین نسبت به برخورد با مردم عادی از زمین تا آسمان فرق دارد هم قابل انکار نیست اما خون را با خون شستن دور از منطق است
طرفداران و نوچه های همانهایی که عدم برخورد با ایشان ما را ناراحت کرده هم مثل شما فکر می کنند. اگر راست می گویید حق طلبید ضمن تایید محکم برخورد کردن با کسی که طرفدارش هستید بخواهید تا با آنها نیز برخورد قاطع بشود
United States
واقعا شرم آوره که طرفداران جوانفکر که باید گردنکشی رو هم به سوابق درخشانش اضافه کنیم اینطور در صدد توجیه ماجرای اخیر ایشونن
اولا درباره احکام دو تا حکم صادر شد :
1- حکم حبس برای ویژه نامه خاتون که قابل اعتراضه و ایشون می تونست اعتراض کنه
2- حکم جلب برای اراجیفی که در مصاحبه با اعتماد گفته بود (که اعتماد هم بخاطر درج اون مصاحبه تنبیه شد)

ثانیا اصلا فرض بگیریم حکم جلب برای حکم اول بوده باشه، ایشون چه حی دارن در برابر قانون گردنکشی کنن؟ مگه قانون نیست که اگر اعتراضی هم هست باید برن دادگاه مطرح کنن نه با شاخ و شونه کشیدن بخوان حرفشونو به کرسی بنشونن
ملتو ساده فرض نکنید چون تشت رسوایی اقای جوانفکر با منطق انحرافیشون مدتهاست از بوم افتاده
Iran, Islamic Republic of
خيلي منطقي و خوب بود هر چند جاي بسي تاسف دارد
United States
در مورد مطالب این دوستی که سه مورد شمردن باید بگم:
1- اتفاقا این الفاظ نازیبا دقیقا توصیف کننده رفتار اقای ج.انفکر و دوستاشون در جریان جلب ایشون بود و بهتره به جای مواخذه کسی که اون رفتارو توصیف کرده از بوجود آوردندش ناراحت باشید چون
"هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت"
2- اینکه در مورد مصادیق دولتهای گذشته به صورت اثبات نشده اعتراض دارید که رافع اصل خطاهای اونها نیست مثالی میزنم. در جریان فتنه 88همه می دونیم که سران فتنه یعنی موسوی و کروبی و خاتمی تا جایی که سمبشون زور داشت علیه نظام اقدام کردن ولی حالا بعد از نرسیدن زورشون موش مردگی پیشه کردن، حالا یه عده بگن چون هنوز در دادگاه ثابت نشده اینها فتنه گرن و برانداز نباید به اونها بگی سران فتنه که در مقابل این استدلال فقط باید با پوزخندی از کنار منطق هشلهفت این عده گذشت. و اینکه قوه قضاییه به هر دلیلی نتونسته با اون خطاها در گذشته برخورد کنه دلیل نمیشه الان هم همون رویه رو پیش بگیره
3- در مورد برخورد با کرباسچی باید به عنوان افتخار نظام ازش یاد کرد هر چند مجازات او هم زیاد به نظر من چنگی به دل نمی زد
اما در مورد توهین به فائزه چیزی که اول باید باهاش برخورد میشد توهین ها و فتنه انگیزی های او و برادرش بود که با کمال خونسردی از طرف اقای هاشمی و قوه قضاییه اغماض شد خوب حالا این وسط یه عده هم داغ دلشونو اینطوری خنک کردن که البته قوه قضاییه سریع و فوری اقدام به دستگیری و مجازات اونها کرد
Iran, Islamic Republic of
اگــر ز بــاغ رعيــت ملــك خورد سيبي بــر آورنــد غلامـــان او درخت از بيخ
United Kingdom
من فکر میکنم یک ظلمی در این قضیه دارد به آقای جوانفکر می شود. ایشان طبق مشاهدات عینی دو طرف را؛ هم مامورین و هم کارمندان روزنامه را به حفظ آرامش و پرهیز از برخوردهای هیجانی دعوت نموده اما متاسفانه با هوچی بازی برخی از طرفداران وی و عدم سعه صدر مامورین، این اتفاق می افتد.
Iran, Islamic Republic of
روزنامه ايران صداي اكثريت 24 ميليوني
United Kingdom
من به عنوان یکی از این 24 میلیون، به هیچ عنوان روزنامه ایران را صدای خودم نمی دانم
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دکتر کوشکی
Iran, Islamic Republic of
من یکی از آن 24 میلیون هستم و قبلا نیز فقط روزنامه ایران می خوانم اما اکنون ماه هاست که از روزنامه ایران متنفرم و این روزنامه فقط صدای آنهاییست که در اطراف پاستور می چرخند.