کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایتی ازموسوی‌خوئینی‌هادرباره ولایت فقیه

29 آبان 1390 ساعت 9:22


روزنامه کیهان نوشت:
دبیر مجمع روحانیون با رد برخی ادعاها تصریح کرد ولایت فقیه توسط مجلس خبرگان منتخب ملت در متن قانون اساسی آمد و مردم هم با اطلاع رای دادند.
موسوی خوئینی ها در پاسخ به سؤالی که طی آن القا شده بود، ولایت فقیه به طور پنهانی در قانون اساسی آمده، نوشت: مجلس خبرگان قانون اساسی ولایت فقیه را در قانون اساسی قید کرد و با بحث و بررسی های زیاد به تصویب می رسد. سپس این مصوبه به همه پرسی گذاشته می شود همانطور که ملاحظه می کنید اعضاء مجلس خبرگان با رای مردم انتخاب شده اند. پس از آن هم قانون اساسی به تصویب اکثریت ملت ایران رسیده است و در تصویب اصول مربوط به ولایت فقیه، حضرت امام نقشی نداشته اند و این در حالی است که ایشان معتقد به نظریه ولایت فقیه بوده اند جنابعالی [پرسش کننده] اما این قضیه را به گونه ای حکایت کرده اید که گویا حضرت امام-ره- جمهوری اسلامی را آشکارا اعلام کرده اند و آن را به همه پرسی گذاشته اند ولی پنهانی و در غفلت مردم، ولایت فقیه و اختیارات ولی فقیه را خود در قانون اساسی گنجانده اند!
وی همچنین درباره این ادعا که «بیرون کردن آمریکایی ها از ایران ربطی به تشیع ندارد»، نوشت: در شصت سال عمر سیاسی خود دیده ام که مردم ایران برای از میان برداشتن شاه و رژیم شاهنشاهی و ایستادن در برابر آمریکا و بیرون کردن پنجاه هزار آمریکایی به ندای یک مرجع دینی شیعی پاسخ دادند، تاسوعا و عاشورای سال پنجاه و هفت را که نمی توان فراموش کرد شگفت آور است که آمریکا مسلمانان غیرشیعی را از انقلاب ایران به هراس می افکند که انقلابی شیعی است و شما [سؤال کننده] می گوئید بیرون کردن آمریکائیان ربطی به شیعه ندارد! البته شاه هم مردمی را که شب ها بر پشت بام ها الله اکبر می گفتند و روزها با پرچم عزای حسینی راهپیمایی می کردند، مارکسیست می خواند.


کد مطلب: 195756

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/195756/روایتی-ازموسوی-خوئینی-هادرباره-ولایت-فقیه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com