جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳۰

‫ارتباط یکی از متهمین اختلاس با محمد خاتمی

دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۰۷
کد مطلب: 188995
در شرایطی که روز گذشته ولی الله ضرابیه، مدیرعامل بانک سامان، به اتهام دخالت در فساد بزرگ سیستم بانکی عزل شد، امروز یکی از سایت های اپوزیسیون ادعا کرد که وی و خانواده‌اش از حامیان مالی محمدخاتمی بوده‌اند و از شرکای تجاری او محسوب می شوند.
به گزارش جهان، یک سایت ضدانقلاب مدعی شد: خانواده ضرابیه یزدی، جزو حامیان بزرگ مالی انتخاباتی سید محمد خاتمی در سال‌های ۷۶ و ۸۰ بوده‌اند. در سال‌های ۱۳۷۰ و پیش از آن محمد ضرابیه مدیر عامل شرکت یخچال‌سازی فیلور یزد بوده و با سیدعلی خاتمی ارتباطی بسیار نزدیک داشته است. همچنین این خانواده با بنیاد صدوق یزد روابط اقتصادی داشته است. نام اعضای خانواده‌های خاتمی، تابش و ضرابیه را می‌توان به عنوان صاحبان سهام و نیز مدیر در مدارک شرکت پلاستیران مشاهده کرد.

سید علی خاتمی، برادر سید محمد خاتمی است.

به نوشته این سایت اپوزیسیون،‌ "محمد ضرابیه همچنین سهام‌دار اصلی کارخانه «ایران برک» بود که در سال ۱۳۸۴ با مشکلات متعددی در ارتباط با پرداخت حقوق کارگران روبرو شده بود."

محمدضرابیه از اعضای خانواده ولی‌الله ضرابیه و عضو هیئت مدیره بانک سامان است.

محمود بهمنی، رئیس بانک مرکزی روز گذشته دستور برکناری ولی الله ضرابیه، مدیر عامل بانک سامان را صادر کرده اما ساعاتی بعد روابط عمومی بانک سامان اعلام کرد که حکمی در این باره دریافت نکرده است.

کمیته منتخب دولت نیز با توجه به اینکه بانک سامان هم جزو بانک اصلی تنزیل کننده اعتبارات اسنادی مزبور بوده است، به دلیل عدم رعایت سقف‌های مجاز تصمیم به اصلاح و برکناری مدیران ذیربط گرفته بود.

بانک سامان تحت نظارت بانک مرکزي در سال ۱۳۸۱ با سرمايه اوليه ۲۰۰ ميليارد ريال آغاز به کار کرد.

در همین رابطه کیهان نیز نوشت:براساس يك خبر موثق كه كيهان در جريان پي گيري ماجراي غارت ۳هزارميلياردتوماني اخير به آن دست يافت، آقاي سيدمحمد خاتمي رئيس جمهور سابق و از سران فتنه آمريكايي- اسرائيلي ۸۸ يكي از سهامداران بانك سامان است. و آقاي سيدعلي خاتمي برادر رئيس جمهور سابق و رئيس دفتر وي در سال هاي پاياني رياست جمهوري سيدمحمدخاتمي نيز، مدير شركت سرمايه گذاري اين بانك است. بانك سامان همراه با بانك غيرقانوني و هنوز تاسيس نشده «آريا» در غارت ۳هزار ميليارد توماني از سيستم بانكي كشور دست داشته كه مديرعامل آن به همين اتهام از كار بركنار شده و در انتظار محاكمه به سر مي برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این وصله ها به این سید بزرگوار نمیچسبد.
Iran, Islamic Republic of
خوب كه چي ؟ بر فرض مثال اين خبر صحت داشته باشد كه حداقل 6 سال از آن گذشته و جرم اختلاس و گندكاري مقامات الان و در سال 90 در آمده و دولت فعلي مستقر بايد جوابگو باشد شما داريد وصلش ميكنيد به زمان اصلاحات
خوب اگر واقعا جدي هستيد و فرافكني نمي كنيد همه را باهم احضار كنيد از سران قبلي و فعلي دولتها و مديران ارشد بانك مركزي
اگر دراين مدعا روزنامه كيهان واقعا صادق است !!
Iran, Islamic Republic of
آقا شما را به خدا دنبال عوامل اصلی باشید
Iran, Islamic Republic of
آقای خاتمی برخلاف ژست حقوق بشری که به خود می گیرد در 2 دوره زمامداری اش به همگان ثابت کرد که فقط توانست ملت را ازخفقان دوران هاشمی نجات دهد (که البته ازاین بابت جای تشکر دارد) اما به دلیل بی عرضگی در مدیریت و دستور گرفتن از دیگر اربابانش هیچ خدمت شاخصی برای کشور نکرد .
در دوران خاتمی بی دلیل ومنطق اجناس گران می شد . کمیاب می شد و چه بسا بعضی ازاقلام ضروری نایاب می شد . خاتمی برخلاف تمام ادعاهای واهی اش برای جوانان هیچ قدمی برنداشت و تنها وتنها شعارآزادی می داد .
من شخصاٌ عقیده دارم تمام اختلاس گران کنونی دشمنان شماره 1 نظام و احمدی نژاد هستند .
من به عنوان یک شهروند معمولی به خاطر زحماتی که احمدی نژاد برای کشور می کشد از او ممنونم .
زیرا برخلاف تمام تبلیغات منفی ودروغین علیه احمدی نژاد خودش فردی کاردان وامین است .
Iran, Islamic Republic of
سلام اگر ايشان دزد بودند در 8سال رياست جمهوري خودشان اين كار را مي كردنند.در زمان دولت كريمه شما اين اتفاق افتاده اقایان
Iran, Islamic Republic of
هر جا سخن از اختلاس است نام فتنه گران میدرخشد.
شهرام جزایری‌ها، مهدی هاشمی‌ها و... در زمان خاتمی رشد پیدا کردند. بجز مسائل اقتصادی همه کسانی که صراحتا به دین و ایمان مردم توهین و حمله کردند در زمان این شخص بوجود آمدند بجز مسائل اقتصادی و اعتقادی جپ و راست این مملکت در زمان این آقا محاصره شد. بجز مسائل اقتصادی، اعتقادی و امنیتی فرهنگ ملی و دینی مردم در زمان این فتنه گر ویران شد
Iran, Islamic Republic of
تنها رابطه خاتمي با اين بانك اين است كه خانواده ضرابيه يزدي هستند
Iran, Islamic Republic of
حالا رابطه داره یا نداره نمی دونم اما این حرفها باعث غفلت از دست اندرکاران این اختلاس نشه
United States
همه این آتش ها از گور این ها بلند می شود...
Iran, Islamic Republic of
محمد ضرابیه پدر ولی ضرابیه (مدیر عامل سابق بانک سامان ) وهمچنین پدر ف... ضرابیه (مدیر روابط عمومی بانک سامان ) است .محمد ضرابیه از سرمایه داران عجیب وغریب این مملکت است که به دلایل نا معلومی گمنام مانده .
Iran, Islamic Republic of
هر عیبی را بخواهید به رقبای سیاسی نسبت دهید مشکلی حل نمی شود. باید نسبت به دشمنان هم منصف بود. اختلاس اخیر در زمان آقای احمدی نژاد انجام شده و باید پاسخگو باشد.
Iran, Islamic Republic of
به هر حال رابطه داشتن يا نداشتن خاتمي با اين بانك چيزي از مسئوليت جهرمي و خاوري و جريان انحرافي كم نميكنه كه تازه مسئوليتشون بيشتر هم ميشه كه چجوري با يكي از سران جريان فتنه در مسائل مالي كنار اومدن؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خوبه حالا همون سایتای اپوزیسیون پته خاتمیو رو آب ریختن که طرفداراش اینطور گریبون چاک میدن
تازه از این هم که بگذریم در زمان دستگیری جزایری معلوم شد اون بابا هم 400 میلیون برای دور دوم حضور خاتمی تبلیغات کرده بود
Canada
كاش كيهان از سايت هاى اپوزيسيون خبرى دريافت نكند، مهم خود اختلاس است نه اينکه پدر زن عموى خاله فلانى با فلانى ماست خورده سى سال پيش
سلام
من به عنوان یک دانشجوی جوان این رو فهمیدم که غیر از امام خمینی و مقام معظم رهبری و عده قلیلی باقی مسئولین کمیتشون می لنگه
آقاي خاتمي انسان پاکدستي است
لطفا" اشاره اي به شركاي اصلي هم بكنيد ...! گرچه ملت خودش ميداند
Iran, Islamic Republic of
من يكي از منتقدان شديد جريان اصلاح طلبي هستم و هميشه هم مواردي را مطرح كرده ام؛ ولي نكته اي هم هست كه نميشه از ان گذشت!! خدائيش اين خاتمي با اين طرز تفكر و ... كي جرات كرد مقابل حرف حضرت آقا بايسته؟؟!! اصلا اجازه چنين كاريو به خودش نمي داد!! اصلا من شنيدم كه بارها گفته من وقتي ميرم پيش آقا نورانيت ايشان منو ميگيره و نمي تونم حرفي بزنم!
نمیدونم چرا بعضیها نمیتونن باور کنن سید بودن ملاک نیست بی صدر هم سید بود خاتمی هم سیده، نوه ارشد امام هم سید بود همه لنگیدند این که نمیشه هر کی سید بود هر کاری کرد کسی کاریش نداشته باشه
Iran, Islamic Republic of
کسی نمیگه به سادات اعتراض نشه
بحث سر بی احترامیه دوست عزیز
ما به هیچ بشری نباید توهین کنیم خصوصا وقتیکه سید هم باشه
United States
فرض گیریم که محمد خاتمی سهامدار این بانک و یا بانک دیگری باشد ، سهامدار بودن یک بانک چه اشکالی دارد. بسیاری از مردم سهام بانک سامان را خریده اند. پس باید نتیجه بگیریم که مردم سهامدار هم در این دزدی بزرگ نقش دارند. به نظر میرسد دولت و حامیان آن برای فرار از این رسوایی بزرگ دارند فرا فکنی می کنند.
Iran, Islamic Republic of
در تکمیل سخن دوستمون، جعفر کذاب هم سید بود! پسر امام و برادر امام و عموی امام و نوه امام هم بود!
Iran, Islamic Republic of
برادر و خواهر محترم سید بودن ملاکی برای تطهیر افراد نبوده و نیست اما اگر نسبتها ناروا به اشخاص داده شود درحالی که به گفته " آقا " بایستی منابع اطلاعاتی درست انتخاب شود تا در رسانه ها و تریبونها حرمت افراد نگه داشته شود اینگونه اظهارنظرها به هیچ وجه قابل توجیه نیست مخصوصاً اگر مقاصد سیاسی و حزبی پیش از رضایت خداوند بخشنده را بدنبال داشته باشد .
جالبه بازم گشتید یه چیز جدید پیدا کردید هرچند تا به حال نظرات ما رو در سایتتون نمایش ندادید اما به هر حال میخونید خیلی جالبه مشایی که مدارک همه کارهاش رو خودتون تو سایت گذاشتید یا همین جناب بقایی راست راست دارند میچرخند ارتباطشون هم که کاملا مشخصه نسبت فامیلیشون هم واضح هیچکس کاری به کارشون نداره تازه تشویقی سفر آمریکا هم میرن. اونوقت شما یه نسبت همشهری اونم با برادر آقای خاتمی پیدا کردید سریع منتشر کردید که چی بشه بابا برید بچسبید به اصل موضوع این پولها داره کجا میره پولهای شهرداری که ابهام داشت چی شد؟ آقای خاوری کجاست ؟؟ کی اینها رو وارد بانک کرد جناب جهرمی که وزیر بودند کجا هستند؟
Iran, Islamic Republic of
برويد تحقيق كنيد كه مدير عامل فراري بانك چرا ممنوع الخروج نشده و با همكاري كدامين مقامات دولتي از كشور خارج شده است تا بقيه رفقا و شركاي خود را در صورت محاكمه لو ندهد. اين اختلاس عظيم در زمان مديريت آقاي احمدي نژاد رخ داده است و هر فرد عامي نيز مي داند كه با امضا و توصيه چه مقامات دولتي مي توان اين مبلغ پول كلان را ازسيستم بانكي خارج نمود. آقاي خاتمي كه كاره اي نيست. مردم فريبي نكنيد.
Latvia
سوابق كاري اكثر مديران فاسد و مسئله دار نشان مي دهد كه آنها در دولتهاي قبل صاحب جايگاه و نفوذ شده و پرورش يافته اند و دوره آموزشي اختلاس و دزدي را در مكتب رابطه سالاري و اشرافيت دولتهاي قبل از سال 84 طي كرده اند. همچنانكه دولت احمدي نژاد بي تقصير نيست.
Iran, Islamic Republic of
تودوره خاتمی هم فساد بود منتها لو نمی رفت چون از طرفی هاشمی شاهرودی فکر می کرد با لو دادن اونا و محاکمه شون امنیت اقتصادی به خطر می افته (بر خلاف نظر صریح امام خامنه ای) و از طرف دیگه اینکه کلا با مسئولین خاطی راه مماشات طی می شد مثل مماشاتی که با مسئولیندخیل در پرونده جزایری شد
پس باز خداپدر احمدی نژادو بیامرزه که با پا گذاشتن روی خواست خودش اجازه داد این همدست جریان انحرافی لو بره ولو به این قیمت که امثال طرفدارای اقای خاتمی ناجوانمردانه این فسادو به کل دولت فعلی ربط بدن
United States
"من يكي از منتقدان شديد جريان اصلاح طلبي هستم و ..."

دوست عزیز خاتمی دیگه باید چه می کرد ؟ کم فتنه درست کردن ؟ چرا همه فتنه هایی که به اصل نظام حمله میکرد در دوران این اقا و ایادیش اتفاق افتاد؟ مگه مدام اقا اصرار بر عزل مهاجرانی نداشت و عملا این اقا وقعی نمیذاشت؟ مگه اقا نگفت 16 سال قطار انقلاب از ریل خارج شده بود که 8 سالش دست پخت خاتمی بود و این به معنی ایستادگی وی درمقابل ولایت فقیه نیست؟
Iran, Islamic Republic of
ازکی تاحالا رسانه های اپوزیسیون راستگو شدن؟
Iran, Islamic Republic of
...