پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

عفو تعدادی از زندانیان جریان انحرافی

شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 184405
به گزارش جهان، رهبر معظم انقلاب اسلامي در آستانه عید فطر و به پیشنهاد رئيس قوه قضاييه با عفو و تخفيف مجازات ۱۲۱۸ نفر از محكومان محاكم عمومي و انقلاب، سازمان تعزيرات حكومتي و سازمان قضايي نيروهاي مسلح موافقت كردند.

تعدادی از این عفو شدگان از محکومان آشوب ها و فتنه ۸۸ بودند که آزادی آنان بیش از همه مورد توجه رسانه ها از جمله محافل جریان اپوزیسیون قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، جمع دیگری از زندانیانی که مورد عفو و رافت رهبر انقلاب قرار گرفتند، از نیروهای منسوب به جریان انحرافی بوده اند که در نتیجه اتهاماتی در زندان بسر می بردند.

برخلاف زندانیان آزاد شده فتنه ۸۸ که اسامی و مشخصات آنان بلافاصله در منابع خبری منتشر شد، اطلاعات دقیقی درباره مشخصات و عناوین عفو شدگان جریان انحرافی و جایگاه آنان نزد سران این جریان در دست نیست.

اما گفته می شود تعدادی از آنان به طور همزمان با جریان فتنه و جریان انحرافی رابطه دارند و در راستای پروژه های مشترکی همچون انتخابات مجلس نهم فعالیت خواهند کرد. 

تعداد عفوشدگان منسوب به جریان فتنه حدود 100 نفر اعلام شدند که پس از اعلام برائت از این جریان و پشیمانی از رویکرد خود آزاد شده اند؛ بر همین اساس انتظار می رود عفوشدگان جریان انحرافی هم از این جریان و سران آن اعلام برائت کرده باشند.

منابع خبری جریان انحرافی تاکنون در این باره سکوت کرده و واکنشی نشان نداده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *