پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۵۸
سخنرانی جدید مشایی:

احمدی نژاد ناراحت ۱۵ میلیون رای است +صوت

شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 180974
وقتی به احمدی نژاد مراجعه می کنی که الان رکورد آرا را زده است، می بینی همچنان ناراحت است.ناراحت چیست؟ناراحت این ۱۵ میلیون رای اینطرف است.
به گزارش جهان، اسفندیار رحیم مشائی اخیرا در میان جمعی از طرفداران خود، اظهاراتی درباره تحلیل آرای انتخاباتی سال ۸۸ داشته است. این اظهارات به صورت فایل صوتی پیوند این خبر است. آنچه در ادامه می خوانید خلاصه ای از سخنان وی درباره علت دغدغه احمدی نژاد برای جذب ۱۵ میلیون رای کاندیداهای طرف مقابل است. 

صوت

ساده اندیشی درباره تحولات منطقه 

حساسیت ها در این دوره بسیار زیاد شده است. حساسیت ها نسبت به ۱۵ ماه پیش به شدت بیشتر شده و فصل انتخاب های بزرگ است. یکی از مسائل مهم بحث های منطقه است. من فکر می کنم در مورد بحث های منطقه یک ساده اندیشی هایی جدی در جمهوری اسلامی وجود دارد. حداقل احتمالات را باید دید. وقتی خانم کلینتون درباره لیبی سکوت می کند و بعد می گوید آمریکا برنامه هایئ دارد که به موقع عمل می کند می شود گفت این یک خالی بندی بزرگ است. ایرادی هم ندارد. آمریکائی ها فقط کارهای بزرگ انجام می دهند. خالی بندی شان هم بزرگ است. ما هم می دانیم که این می تواند درست باشد. ولی خیلی خب بالاخره این وزیر خارجه آمریکا است و دارد یک چیزی را رسما اعلام می کند. ما باید یک کم بررسی کنیم و بحث کنیم ببینیم برنامه های آمریکا چیست. یا حداقل چه می تواند باشد. الان دوره مهمی است. انقدر الان برای فردا مهم است ۱۵ یا ۲۰ سال پیش مهم نبوده است. اشکال کار ما این است که یک وقت افق هایمان و قله هایمان کوچک می شود. نگاهمان از بالا به پائین می افتد. مهمترین کار شیطان هم همین است که افق را عوض می کند. 

تقسیم بندی اصول گرا و اصلاح طلب غیرواقعی است 

ما اگر جای شیطان بودیم چه تصمیمی می گرفتیم .من راجع به این موضوع زیاد فکر کردم و حرف زیاد دارم. موضوع شیطان عدالت جهانی است. چون شیطان قسم خورده که انسان ها رشد نکنند. گمراهی، پیمان شیطان با خودش است و شیطان تاکید کرده است که گمراه کند. می خواهد انسان از مسیر و از قله باز بماند. نگاه به ظواهر نمی کند. نیاز به جهت ندارد. یک نفر نماز شب می خواند، شما فکر می کنید که شیطان می رود اول سراغ این که او را از این کار باز بدارد. شما بدانید بسیار نماز شب خوان وجود دارد که شیطان موقعی که اینها نماز شب می خواند رفته و خوابیده است. این حرف من نیست حرف آقای حائری شیرازی است. من باید این ها را مستند بگویم تا درست در بیاید حرف من که درست نمی شود.(خنده حضار)

اقای حائری در جلسه دولت که من هم بودم می گفت چه بسا نماز شب هائی که نقش و یا اثرش فرو بردن بیشتر در قعر جهنم است. حرف تکان دهنده ای است. خیلی روشن است. هر چیز که خدا نباشد باز دارنده است زیرا آدمی که ظاهر گرا است و آدم ها را از روی ظاهر می بیند. ما تقسیم بندی هایمان در جامعه از همین نوع است. از یک شاخه هائی تقسیم بندی ها را شروع کردیم و اختلافات و سطح بندی ها را پذیرفتیم. این سطح بندی ها پیش خدا هیچ ارزشی ندارد. اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم بندی ما است. اینها پیش خدا هیچ ارزشی ندارند و این تقسیم بندی ها در آسمان وجود ندارد. نمی خواهم بگویم اصولگرائی و اصلاح طلبی یکی است. شما که اهل فن هستید می فهمید چه می گویم. شیطان این طوری حساب نمی کند که من باید اصولگراها را منحرف کنم چون اصلاح طلب ها خودشان منحرف هستند. 

خاکریز اصلی خدا و امام و نه هر عنوان دیگری 

خدا و انسان کامل، اینها خاکریز ما هستند. پشت آن خاکریزی نداریم، یعنی اگر از این خاکریز آمدی بیرون تمام شده است. حالا به هر دلیلی از دختر همسایه دلیل می شود تا یک عنوان الهی که گاهی اوقات از عنوان خدا هم سنگین تر می شود.
سیاست منهای اخلاق باطل است و اخلاق منهای سیاست هم باطل است. معارف منهای سیاست باطل است و سیاست منهای معارف هم باطل است. هر گامی که بر می داریم گام بعد به او بستگی دارد و آنجا که امدی بالا، پله دوم به این مرتبط است. افق نگاه جامعه در حال تغییر است که خطرناک است. وقتی این افق عوض شد، امام در آن دیده نمی شود. حالا شما می خواهید دفاع کنید، از چه چیزی می خواهید دفاع کنید. افق را باید عوض کنید، اگر افق عوض نشود آدم ها حذف می شوند. کسان دیگری می آیند و خوشگل تر و پاسخگو تر به نظر می رسد، اما افق نگاه عوض شده است. 

حزب اللهی گری چیست؟ 

می آیند می گوید آقای احمدی نژاد و آقای فلان. پس این همه مطالعه و این همه کتاب چه زمانی قرار است به آدم کمک کند. حدیث یاد می گیری کمک نمی کند. آیه قران حفظ می کنی ولی کمک نمی کند. برعکس به قول آقای حائری ما را پائین هم می برد.

این دعوا هائی که الان در جامعه وجود دارد اصل نیست. من تجربه دارم. خیلی از اینهائی که الان در سیاست هستند را می شناسم  و می دانم که اینها از کجا شاخه شان عوض شده است. اتفاقی عوض شده است. مثلا یک آقایی درشت تر بوده و زنگ زده که شما بیا و مدیر من بشو. بعد هم همینطور به خاطر این شغل بالاتر رفته و بعد هم رویش نشده بگه من با تو نیستم. بسیاری از این تقسیم بندی ها که الان راه افتاده واقعیت ندارد. بروید و  در قلب آدم بنشینی، می بینی این آدم ها چیزی نیستند که ما فکر می کنیم. ما می خواهیم دفاع کنیم. از حزب اللهی گری، ولی حزب اللهی گری چیست. 

خواهشا بروید آمار انتخابات ۸۸ را تحلیل کنید. 

تحلیل آمار انتخابات خیلی درس آموز است. آقای خاتمی ۲۲ میلیون رای داشت. ولی در ایستگاه انتخابات ۸۸، ۱۳ میلیون داشت. ۹ میلیون پرید. حالا نه میلیون نگوئیم، حداقل ۷ میلیون رفته به احمدی نژاد رای داده است. یعنی یک جمعی رفتند پای کار آقای خاتمی و یه جمعی هم رفتند پای کار آقای احمدی نژاد. 

فاصله ها انطور کا ما فکر می کنیم نیست. ضمن اینکه رای دادن ملاک باورها و ملاک انتخاب حقیقت نیست. طرف گفته ما دفعه قبل به این رای دادیم و الان رای ندهیم ضایع می شود. یکی میگه تا حالا به این رای دادیم امروز هم رای می دهیم. داریم از این جور آدم ها. من می گویم این آدم ها که مثل هم هستند چی شده که یکی رفته پای کار احمدی نژاد و یکی رفته پای کار خاتمی. چرا ؟ مزاج و دریافت شان از عالم و خط و خطوط سیاسی شان مثل هم است. خیلی فاصله ندارند. خط کش نمی شود گذاشت.
به جامعه بگویئد حزب اللهی یعنی چه؟ تا آدم ها خودشون بفهمند که حزب اللهی هستند یا نه. تا مردم بفهمند خط ها کجاست. کسی تبیین نمی کند. اما یک نفر می شود مظهر حزب اللهی، حزب اللهی بودن کاری ندارد. میلیون ها نفر آمدند پای کار احمدی نژاد. میلیون ها نفر هم نیامدند. فکر نکنید این آدم ها دو چیز می خواستند. مردم در خواسته ها با هم متفاوت نیستند.۱۰ میلیون که تا حالا پای کار انتخابات نیامده بودند که داستانشان خیلی زیباتر است. امام گفت نیامدند، آقا گفت نیامدند، حالا که آمدند باید می رفتند پای کار آن طرف ولی نرفتند. توجه داشته باشید اینها نتایج مطالعات است. اگر اینها ضدانقلاب و ضد دین بودند که سراغ احمدی نژاد نمی آمدند.

مردم در هر انتخاباتی به خودشان رای می دهند، این را از من داشته باشید. نه به خود فیزیکی شان بلکه به علائق و باورهایشان رای می دهند. ۲۴ میلیون نفر به کسی رای دادند که اوج حزب اللهی گری بود، یعنی احمدی نژاد. البته الان یه چیزهائی عوض شده ولی آن موقع که اینطور نبود. حالا اگر هر کس دیگری جای احمدی نژاد بود من اسم نمی برم شما بگویید، نتیجه انتخابات چه می شد؟ اینها که می گویند ما اصولگرایان بردیم؛ خب یکی دیگر بگذارید جای احمدی نژاد. از این خزانه(خنده حضار) یک نفر بزارید جای احمدی نژاد ببیند چه می شود؟حالا ما چه می کنیم؟ 

چرا احمدی نژاد دنبال آن ۱۵ میلیون رای است؟
 
وقتی به احمدی نژاد مراجعه می کنی که الان رکورد آرا را زده است می بینی همچنان ناراحت است. ناراحت چیست؟ ناراحت آن ۱۵ میلیون رای ان طرف است. از چه نظر؟ از نظر خودخواهی ؟ نه. احمدی نژاد ۲ ناراحتی دارد. یکی اینکه عددی که آنطرف ایستاده خودش یک ملت است. اینجا خودمانیم. این را اگر بیرون بگویم دوباره برای ما داستان درست می کنند. آقا اندازه یه ملت است. ۱۵ میلیون است. ۵ و یا ۶ کشور را جمع کنیم ۱۵ میلیون نمی شود. اینها قدرت و اثر دارند. ضمن اینکه اینهائی که رفتند به یک امیدی رفتند با آدم هائی که رفتند فرقی ندارند. ما هر چی می رویم جلوتر باید آزادی را بیشتر کنیم.ن می توانیم مردم را محدود بین ۲ گزینه کنیم. این نگرانی اول احمدی نژاد است.

مساله دوم این است که احمدی نژاد می گوید من تلاش کردم در کشور مظهر چند چیز باشم، مثل عدالت و  خدمت. شعار عدالت و خدمت دادم. تلاش کردم مظهر دین و ضد فساد باشم. علامت اعتماد به ملت باشم. من به مردم اعتماد کردم. من گفتم ملت پای این همه فشار می ایستد. چرا ۱۵ میلیون به احمدی نژاد رای ندادند. چرا علی رغم اینکه چنین مظهری وجود داشته به او رای ندادند، خودش که کم نگذاشته است، خودش که تخلف جدی نداشته که پیش مردم شرمنده باشد. احمدی نژاد می گوید این ۱۵ میلیون را باید جذب کرد. این اسمش انفعال نیست، این اسمش آن نیست که بخواهیم رای احمدی نژا  را بالا ببریم. ۲۴ میلیون رای دارد. این که افتخار دارد پس رای کسی را نیاز ندارد. ولی وقتی اسم ولایت می آید فرق می کند. ولایت معنی اش محبت است. ولایت فرق می کند. اگر من سنگ ولایت را بر سینه می زنم مسئولیتم سنگین می شود. خیلی بد است که یک نفر طرفدار ولایت باشد ولی برایش مهم نباشد که چند نفر زیر علم ولایت سینه نزنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این توهمات را بنی صدر هم داشت. اول قدم سقوط در دره غرور همین توهم و عجب نسبت به خود است.کسی که برای خدا کار می کند به این حرف ها توجه ندارد.
Iran, Islamic Republic of
نظرات درستي بود. شما هم جوسازي نكنيد. همه بايد نظرات خود را بگويند. حزب اللهي قشر خاصي نيست. مشائي و بقائي هم جزو حزب الله هستند.
Iran, Islamic Republic of
این شالله امت حزب الله تو انتخابات بعدی از خجالتشون در میان...
Iran, Islamic Republic of
اينقد شهيد داديم بعد اين اقا از بيخ گوش رئيس جمهور اين حرفا رو بزنه. اين حرفا نهايت پلوراريسم هست. كي گفته ولايت يعني محبت اينكه همون از ياد برندگان غديره. ولايت يعني اطاعت . معيار ولايت است يعني گفتمان امام انقلاب رهبري .. راي مردم مي خواي چي كار خدا از ادم راضي باشه..
Iran, Islamic Republic of
یاد سخنرانی های التقاطی دوره اوایل انقلاب افتادم. به آقای احمدی نژاد حق می دهم خداوکیلی ..... این مشائی کیه دیگه .... آدم رو می بره تو توهم ....
Iran, Islamic Republic of
خدا به دادت برسه اجمدی نژاد...
هرچه دقت کردم اثری از انحراف ندیدم. ای کاش معیار قضاوت در باره افراد صرفاً گفتار آنان بود و نه گفتاری که به آنان نسبت داده می شود.
Iran, Islamic Republic of
البته ولایت به معنای محبت هم هست که اطاعت نشانه اون محبته
Iran, Islamic Republic of
سلام
مشایی در جملات آخر ولایت را معنی کرد. دقت کنید که گفته ولایت یعنی محبت.
این معنی انحرافی عامل 1400سال غصب حق واقعی مسلمین از حکومت امام برحق است که حاصل آن انحرافات حکومتهای به ظاهر مسلمان در بلاد اسلامی است
Iran, Islamic Republic of
نیروهای امنیتی کشور مسئولند و باید در پیشگاه خداوند به خاطر ساکت نکردن این اقا پاسخگو باشند .
Iran, Islamic Republic of
یعنی هیچ کس تو این کشور نیست جلوی این اقا بایسته؟!!!
شما که نظرات محالف گذاشتید(البته من طرفدار هیچ طرفی نیستم) می خوام ببینم تو این حرفها کجاش اثری از انحرافی هست. انسان باید بدون حب و بغض قضاوت کنه بسیاری از این قضایا تولید رسانه های ماست که تولید حساسیت می کنند. من که هنوز احممدی نژاد را دوست دارم .
Latvia
حرفهای قشنگی بود و انحرافی در آن نبود.
Iran, Islamic Republic of
یه جریانی میخواد از گنده کردن خطر این آقا به نفع خودش بهره برداری سیاسی کنه.
برخی آقایون مدعی اصول گرایی که تو ایام فتنه سکوت اختیار کرده بودند با بزرگ جلوه دادن جریان منتسب به این آقا ، مجلس و دولت آینده رو هدف گرفتند
United States
یکی این مشایی رو کنترل کنه.
آیاواقعا معنی ولایت فقط دوستی است ودوست داشتن یااینکه اولی به تصرف
آیا این منطق آقای مشایی منطق قرآنی است؟
آیا منطق ایشون با حرف آقا که فرمودند "جذب حداکثری ، دفع حداقلی" یکی هست؟
خوب با حرف این آقا انگار تمام مشکلات از سمت ما هست.
انگار نه انگار که زمان تمامی پیامبران و اولیا من جمله زمان رسول الله ، امام علی و امام حسن و امام حسین و... و زمان امام خمینی این طرفداران کفر و نفاق و حزب الشیطان و اسلام آمریکایی بوده اند.
اگر آقای مشایی فکر می کند می تواند جذب صد در صدی کند در توهم است.
آقای مشایی بداند که الان جمعیت آنها 15 میلیون نیست و آنهایی که باید در میامدند از آن جمعیت در آمدند.
راستی ایشان چرا نگران 24 میلیون رای خودشان نیست که از دستشان پریده؟
United States
حتما آقای احمدی نژاد توقع داشتند 39 میلیون رای بیاورند!!! بابا اسفندیار جان قبل حرف زدن یه کم فکر کنی بد نیست که بهت نخندند ملت!! مهم رای دادن است. قبل انتخابات که فتنه گر بودن آقای فلانی واسه اکثر مردم معلوم نبود اومدن رای دادن به هر حال اینا همه از فیلتر نظام گذشته بودند پس نمی گم همه اما اکثر اون 13 میلیون هم درون نظامند و به نظام رای دادند
چرا بی خود دشمن سازی می کنی واسه نظام؟ آقای انسان کامل شناس...
اهل سنت هم معنی ولی را در خطبه غدیر که پیامبر اکرم ص در روز غدیر در وصف امیرالمومنین خواندند دوست معنی کردند و به این صورت حکومت را از علی ع گرفتند! آقای مشایی ولایت یعنی وصایت یعنی صاحب الامر چرا اینجوری سفسطه بازی می کنید و خلق الله را به تردید میندازید؟! در حکومت اسلامی شرط امر خداست نه رای مردم چون حکومت حکومت خداست بر مردم نه مردم بر خدا ! پس اینقدر رای رای نکنید! بهتره آقای احمدی نژاد بجای اینکه نگران اون 15 میلیون رای باشند که جذب بشن ، نگران این 24 میلیون رای باشند که دفع نشن! اونم با افاضات حضرتعالی !
Iran, Islamic Republic of
چشم تا جایی می بیند كه اسیر توهم نباشد. خرد آزاد به بینایی انسان معنا می بخشد وگرنه ممكن است چشم بینا هم به انسان دروغ بگوید! به تعبیر علی علیه السلام «تدبیر و تعقل مانند دیدن با چشم نیست چرا كه گاه چشم - به مقتضای موضع بیننده- به صاحبش دروغ می گوید اما عقل با كسی كه از او راهنمایی و نصیحت بخواهد، فریبكاری و دغلبازی نمی كند.» (حكمت 182 نهج البلاغه)
Iran, Islamic Republic of
ویژگی انسان عادل عاقل متقی و حق طلب جوانمرد، قبل از هر چیز داشتن بینش درست است. چپ و كج و معوج نمی بیند. در محاسبه نسبت ها و فاصله ها و موقعیت ها به خطا نمی رود. و اگر به خطا رفت، دارای سیستم خودكنترلی و هشدار است. موقعیت یاب دایمی دارد. «جی پی اس» خرد او مدام بر نمایشگر قلب وی آشكار می كند كه كجای جهان ایستاده و پیرامونش چه خبر است. آینه ای كه پشت سر را به او می نمایاند، محدب نیست كه فاصله ها را غیرواقعی نشان دهد و به خطا اندازد.
آن 13 میلیون نفر هم زیر پرچم ولایت هستند زیرا موسوی دم ز امام و خدا و اسلام می زد و گفته بود اول دیدار من با رهبری خواهد بود. آن 13 میلیون هم به نظام رای دادند. مشکل آنها نه با نظام بلکه با احمدی نژاد و مشایی بود. احمدی نژاد را در مقابل موسوی نمی پسندیدند.
Iran, Islamic Republic of
دموکراسی همینه ، بعدشم کی گفته نظر احمدی اینه که ایشان می گویند احمدی خودش زبون داشت اومد گفت این دولت ، دولت چهل میلیون نفره حالا کی گفته که اون 15 میلیون نفر حزب اللهی نیستند ، همه کسانی که رای دادند به نظام رای دادند و اون 40 میلیون هم به نظام رای داده و اون موقع رای هر یک از افراد رای به حکومت اسلامی بود که دولت باید در آن به آباد کردن کشور می پرداخت حالا بیا و تفرقه بنداز ، تفرقه 15-20 . مهم این بود که همه پای صندق اومدن نه چیزه دیگه
Iran, Islamic Republic of
حرفهای آقای مشایی مرا خیلی تحت تاثیر قرار داد معلوم می شود بسیار با تدبیر صحبت می کند .
Canada
چند وقتی نبود دلمون آروم بود دوباره اومد خدا به دادمون برسه
Iran, Islamic Republic of
مطمئنم افرادی که حرفهای مشایی را نقد کردند یا بی سوادند ویا اصلا نخواندند یا نفهمیدند که ایشان چه می گوید
Iran, Islamic Republic of
واقعا سخنان ارزشمندی بود
15 میلیون از جمعیت کشور رو هم در نظر داشتن امر مهمیه!!!
به هر حال درسته برخی منفعتشون اینه که (جذب حداقلی) داشته باشیم و حداقل مشارکت در انتخابات انجام بشه تا اونها رای بیارن
Iran, Islamic Republic of
گاش در زمره ي "الذين يستمعون القول و يتبعون احسنه...

لا تنظر من قال ... انظر ما قال..." باشيم

از شنيدن حرف هراس نداشته باشيم...
بشنويم... اگه خوب بود بپذيريم اگه بد بود نپذيريم...
اما درب شنيدن حرف حتي از مخالف رو نبنديم...
Iran, Islamic Republic of
همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند چه 24 میلیون و چه 15 میلیون و چه بقیه همه انقلابی و میهن پرست هستند اساساً تقسیم بندی آقای مشایی غلط است.
Iran, Islamic Republic of
سخنان بسیار دقیق و کارشناسانه ای بود...مشایی مظلوم واقع شده...آقایان در آن دنیا باید جواب تهمتها را بدهند...
United States
یار گیری انتخاباتی مدتی است شروع شده مردم راستگو و دروغگو را می فهمند اقا ی اسفندیار.
Iran, Islamic Republic of
سخنانش باطل نیست،آمیخته ای از حق و باطل هست.موندم اینهمه اراجیف رو چجوری سر هم میکنه؟
Iran, Islamic Republic of
"۱۰ میلیون که تا حالا پای کار انتخابات نیامده بودند که داستانشان خیلی زیباتر است. امام گفت نیامدند، آقا گفت نیامدند، حالا که آمدند باید می رفتند پای کار آن طرف ولی نرفتند. توجه داشته باشید اینها نتایج مطالعات است. اگر اینها ضدانقلاب و ضد دین بودند که سراغ احمدی نژاد نمی آمدند."
"میلیون ها نفر آمدند پای کار احمدی نژاد. میلیون ها نفر هم نیامدند. فکر نکنید این آدم ها دو چیز می خواستند. مردم در خواسته ها با هم متفاوت نیستند"
این دوتا رو چه طوری میشه با هم جمع کرد؟!؟!؟!؟!؟!
United States
قبلا اين 15 ميليون خس و خاشاك بودن ولي حالا يه ملت... يه تغييري صورت گرفته به دست و پا افتادن از حضور كم رنگ ملت مي ترسن
United States
خرده فرمايش‌هاي مشاءالدوله:(قضاوت با شما):
«آمریکائی ها فقط کارهای بزرگ انجام می دهند!!!»

«این حرف من نیست حرف آقای حائری شیرازی است. (به مسخره مي‌گويد!!!)»

«معارف منهای سیاست باطل است!!»

«خدا و انسان کامل، اینها خاکریز ما هستند. پشت آن خاکریزی نداریم!!»

«مردم در خواسته ها با هم متفاوت نیستند!!»

«ما هر چی می رویم جلوتر باید آزادی را بیشتر کنیم!!»

«ولایت معنی اش محبت است.»

و اين گونه برخي‌ها گول مي‌خورند...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ان 13 میلیون که به موسوی رای داده بودند 90درصدشان بعدا از رای خود پشیمان شدند چون نمیدانستند که این موسوی دهه60 نیست
Iran, Islamic Republic of
بهتر است اجازه بدهيم همه حرفهاي خودشان را بزنند و بعد خود مردم، حرف درست تر را تشيخيص مي دهند. حرفهاي ايشان نيز تا اندازه اي درست است.
Iran, Islamic Republic of
حرفهاش کاملا منطقی به نظرمیرسه. شماهاسوپرحزب اللهی هستیدکه قبول نمیکنید.احمدی نژادعزیزمن بسیارانسان پخته وفهیمیه.واقعاعاشقشیم.
مثل یک پدردلسوز واسه مملکتش عاشقانه کارمیکنه.ماهم به جانش جان میدهیم وعاشقانه حمایتش میکنیم...
Iran, Islamic Republic of
حرفهای خوب زیادی توش بود، هر چند عاری از انحراف هم نبود.
مشکل ما با اهل تسنن بر سر ماجرای غدیر هم همین است که آنها میگویند ولایت یعنی محبت و ما هم حضرت علی را دوست داریم.ولایت به معنای سرپرستی را نمیپذیرند...
این تقسیم بندی مشائی باز هم نوعی القائات و شعبده بازی است.آنچه که مسلم است کسانی که به احمدی نژاد رای دادند در حقیقت به شعارهای او که طرفداری از ولایت فقیه و اصل و اساس انقلاب بود رای دادند.
اما طرفداران موسوی به دو دسته اصلی تقسیم میشوند یک دسته ،آنان که فکر میکردند که موسوی طرفدار واقعی انقلاب و ضد اسرائیل و آمریکا است .
دسته دوم کسانی بودند که از طریق پالسهای زهرا رهنورد و دهها ضدانقلاب خارج و داخل متوجه شده بودند که موسوی در واقع نماد "نه غزه ،نه لبنان "است. لذا بسیاری از کسانی که در اکثر انتخابات ها شرکت نکرده بودند به نفع موسوی در انتخابات88 شرکت کردند.
Iran, Islamic Republic of
ولایت=محبت!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خاكريز ما فقط خدا و انسان كامل است و نه هيچ چيز ديگر. لابد انسان كامل زمان هم دربست نمايندگيشان را به ايشان داده اند كه ايشان حضرت را رو در رو مي بينند و ميشنوند و به ما عوام الناس يا بقيه دولتمردان هم ميگويند.
به والله قسم اول دشمن اين فكر و اين افراد خود حضرت عليه السلام است. آيت الله بهجت ها، علامه حلي ها، مقدس اردبيلي ها و... كه با حضرت ارتباط داشتند يك بار اين ادعا ها را نكرده اند. خود حضرات (4امام) جريان روحانيت را براي ايام غيبت تدارك ديدند حال اينها از پس 1300 سال در امده اند و شدند رابط. با اعتقاد مي شود گفت اينها اعتقاد به روحانيت كه ندارند هيچ به اسلام هم ندارند.
مضافا اينكه چه توجيه قشنگي داشت براي اينكه توجيه كند ازادي ها چطور بايد اضافه شود.
نتيجه اين آزادي ها مسخره كردن حجاب از سوي روزنامه رسمي دولت است و....
Iran, Islamic Republic of
با سلام این سخنرانی رو شنیدم فکر نمیکنم حرف بدی زده باشه

جالبه برام یه سری فقط منتظرن مشایی یه حرفی بزنه بدترین برداشت هارو از حرف این شخص کنند این شخص رو من از نظر تفکری قبول ندارم به اون صورت ولی قرار نیست کسی رو که تفکرش با ما فرق داره لگد مال کنیم.

کسانی که اینطور حمله میکنند به تفکرات و نظرات دیگران پیرو رهبری و ولایت فقیه نیستند و ندونسته آب تو آسیاب دشمن میریزند.

ان شاءالله بتونیم پیرو واقعی برای رهبر باشیم و اوامرشون.
Iran, Islamic Republic of
رهبرانقلاب هم گفت جذب حداکثری خوب این که حرف خوبی زد که ؟؟!!
همه دنبال بهانه هستید بابا !!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
افکارش شبیه مارقینه.طرفدار جذب همه است.
United Kingdom
بسم الله الرحمن الرحیم
چند نکته در خصوص سخنان ایشان برای کسانی که فکر می کنن در صحبت های وی انحرافی وجود ندارد

اولین انحراف : کسی که از سکوت آمریکا می ترسد چگونه می خواهد در برابر صحبت های آنها مقاومت داشته باشد.آیا این یک انحراف و عقب نشینی در اصول انقلاب اسلامی نیست

دومین انحراف : مقام معظم رهبری بارها در خصوص جریانات اخیر منطقه صحبت کردند آیا نظر ایشان هم ساده اندیشی است

سومین انحراف : چه کسی گفته نباید سطح بندی وجود داشته باشد مگه خود خدا در جاهای مختلف قرآن انسان ها رو سطح بندی نکرده در جایی افراد عاقل رو از غیر عاقل ها در جای دیگه افراد متقی رو از غیر متقی و در جای دیگه اولوالالباب رو از غیر اولوالالباب و ... تازه خود مقام معظم رهبری هم در سال های گذشته یک تقسیم بندی کردند و فرمودند خودی و غیر خودی
نکنه این تقسیم بندی ها هم در نظر ایشون شیطانی هست

چهارمین انحراف:کتمان واقعیت چراکه اگر واقعا به تحلیلی که در خصوص آمار طرفداران ارائه می کنید ایمان دارید چرا بعد از جریان خانه نشینی احمدی نژاد دیگر استقبال های عمومی را لغو کردند نکنه ترسیدند چیزی خلاف آنچه برای خودشون تصور می کنن ببینند.

انحراف پنجم:خطرناکترین انحراف در این صحبت ها این است که از مفاهیم دینی برداشت غلطی ارائه شده چه کسی گفته ولایت یعنی محبت اگه این باشه شما که با اهل تسنن در خصوص تفسیر آیه و روایت غدیر تفاوتی نداریدانسان کاملی که هنوز برایمان توضیح ندادید چه کسی است غیر از معصومین علیهم السلام ؟ که باید ولایت آنها را پذیرفت.
Iran, Islamic Republic of
حرف زدنش مثل بازاری های قدیمی ست که براثرگذشت زمان تجربه های خوبی دارن ولی به دلیل بی سوادی یا کم سوادی خوب نمی تونند بازگو کنند یه چیزایی درهم وبرهم از درست واشتباه وتجربه های فقط شخصی خودش که خیلی هم بیراه نیست میگه، ولی آیا مغزمتفکر مملکت ما این باباست حالا... خدایا خودت فرجی برسون
Iran, Islamic Republic of
كيه كه ندونه رابطه ايشان با معجزه هزاره سوم رابطه مريد و مراده ؟؟؟ اتفاقا" بعد از قهر 11 روزه رييس دولت از موضع گيري دشمنان ميشد كاملا" فهميد ايشان تعريف جديدي از تبعيت از مقام ولايت دارند .....تازه آقايان به شعور مردم فهيم ايران هم گستاخي ميكنند...!!
Iran, Islamic Republic of
توصیه میکنم مبانی حکومت اسلامی از دیدگاه تشیع را مطالعه کنه تا حکومت داری ... اگه قرار باشه سکولار فکر کنیم جناب مشایی صحیح میگوید
Iran, Islamic Republic of
مشائي يقين بداند كه از ان 24 ميليون 20 ميلونش راي خود را از احمدينژاد پس گرفته اند با اين افكار حاكم بر او كه از طرف کسانی نظير مشائي او را احاطه كرده اند
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
چه خوش خیالند ایشان که گمان می کنند امام گفت مردم بیایید مردم نیامدند رهبری گفت بیایید مردم نیامدند احمدی نژاد گفت بیایید ده میلیون اضافه شد؟ متاسفم که شرایط را و مردم را نمیتوانید به خوبی تحلیل کنید.
همچنین متاسفم که فکر می کنید آن سیزده میلیون نفر با رهبری نیستند. اگر کسی شما را قبول نداشت یعنی رهبری را هم قبول ندارد. ضمن اینکه کسانی که به شما هم رای داده اند شاید آدم بی رگ باشد که با رهبری میانه خوبی نداشته باشد.
مطلب دیگر اینکه ملت یک دست که راهی به سوی پیشرفت ندارد . یک دست کردن مردم نه ممکن است نه مطلوب . مگر اینجا کشور سوسیالیستی است که همه باید یک جور فکر کنند.
......
United States
تو این کشور همه حق اظهار نظر دارند.حتی مشایی.وقتی مشایی حرفی میزنه خیلی ها برای اینکه ثابت کنن ولایی هستن شروع میکنن به تجزیه و تحلیل و ژست بچه حزب اللهی هارو میگیرن ولی همینها تو این چند وقت که خیلی ها به رییس جمهور مکتبی توهین هتاکی فحاشی و لجن پراکنی کردن
احمدی نژاد غصه اون 15 میلیونی که بهش رای ندادند رو نخوره غصه بخوره که این 25 میلیونی که بهش رای دادند پشیمون نشن
بسیار عالی بود.
درمورد ولی منظور این بود که در لفظ ولایت علاوه بر سرپرستی نوعی محبت نیز وجود دارد و ولایت به معنای سرپرستی از روی زور نیست، بلکه بین ولی و مولی علیه علاقه وجود دارد و صحبت آقای مشایی صحیح بود.
پیشنهاد می گردد به روایات این باب مراجعه کنید.
Iran, Islamic Republic of
مطمئن اید که 15 میلیون رای بوده؟!!!!
به احمدی نژادبگوییدرای بچه های حزب ا...روهم ازدست داده!!
میشه اینقدر در مورد مشایی صحبت نکنید.دل ما بچه حزب اللهی ها از دست این آدم خونه