چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۱۹

طهران در آخرالزمان از زبان معصوم علیه السلام

چهارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 175779
بدان ای مفضل در حوالی ری کوه سیاهی ست که در دامن ان شهری بنا شده است که طهران نامیده شود و ان است زورا که قصرهایش مثل قصرهای بهشت و زنهایش مثل حور العین است

به گزارش جهان درباره تهران و ری و زورا که برخی از محدثین آنرا تهران نامیده اند روایاتی زیادی آمده است که بخشی از آنها را محمودی گلپایگانی در کتاب پیرامون ایران و طهران جمع آوری کرده اند.

در همین رابطه در منتخب التواریخ ص 875 آمده است:
امام صادق علیه السلام فرمودند :
ای مفضل ایا میدانی زورا کجا واقع شده است؟
عرض کردم خدا و حجتش داناترند.
فرمود :بدان ای مفضل در حوالی ری کوه سیاهی ست که در دامن ان شهری بنا شده است که طهران نامیده شود و ان است زورا که قصرهایش مثل قصرهای بهشت و زنهایش مثل حور العین است بدان ای مفضل ان زنها متلبس به لباس کفار میشوند ودر هیئت ظالمان میباشند و به محل سکونت شوهر ها کفایت نمیکنند و از ایشان درخواست طلاق میکنند و مردها به مردها و زنها به زنها اکتفا میکنند و مردها شبیه به زنها و زنها شبیه به مردها میشوند پس اگر تو بخواهی دینت را حفظ کنی پس دراین شهر سکونت مکن و مسکن برای خود قرار مده چون محل فتنه است پس از انجا به قله کوهها و از سوراخی به سوراخی مثل روباه و بچه اش فرار کن. 

همچنین در مناقب العتره ابن فهد حلی آمده است:
رسول خدا صل الله علیه واله وسلم فرمودند :
وای بر امت من از شورای کبری و شورای صغری
عرض شد این دو شورا چه وقت خواهد بود؟
فرمود شورای کبری بعد از وفات من برای غصب خلافت برادرم و حق دخترم برپا خواهد شدو شورای صغری در غبیت کبری و در زورا (تهران) برای تغییر سنت من و تبدیل احکام واقع خواهد شد.
در کنز العمال ج۱۴ ص ۲۲۹ نعمان بن بشیر روایت کند که : پیش از ساعت ظهور فتنه هایی بروز میکند همچون اینکه شب تار باشد و شخص در صبح مومن بوده و چون شب فرا رسد کافر گردد و یا شب کند در حالی که مومن بوده و صبح کند در حالی که کافر شده استو گروهی دین و اخلاق خود را هب متاعی ناچیز از دنیا بفروشند.

https://jahannews.com/vdcd5k0fnyt0556.2a2y.html
jahannews.com/vdcd5k0fnyt0556.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خداعاقبت تهراني ها را بخير كند.
Iran, Islamic Republic of
خدا کمک کنه بتونم مهاجرت کنم .شما هم دعا کنید بتونم انتقالیمو بگیرم
Iran, Islamic Republic of
این پاراگراف اخر چه ربطی به تهران دارد
Iran, Islamic Republic of
لطفا به احاديث صحيح السند ارجاع دهيد و به منابع معتبر
Iran, Islamic Republic of
من تهرانی نیستم واز تهران بدلیل ترافیک سنگین وهوای آلوده خوشم نمی آید ولی شهر ما بدلیل حضور دانشجویان دانشگاه ... که از شهرهای مختلف کشور هستند از تهران بدتر شده است واین مطلب از زبان ائمه (ع) درست نیست
Iran, Islamic Republic of
برادر من-اول سند حدیث باید بررسی بشود-دوم هرحدیثی که شنیدی نباید سریع به آن اقدام کنی-سوما حدیث برای همه عمومیت ندارد-چهارما زمان آخر زمان هیچ وقت معلوم نشده چرا که از دوران گذشته در هر زمانی که قدری تطبیق با شواهد و قرائن حدیثی وجود داشته می گفتند آخر زمان هست؟پنجما-اینکه سیرو سلوک کلا چیز خوبی هست و باید با تمام شرایط فراهم کرد-و کلام آخر اینکه توی همین تهران آدمهای زندگی می کنند خیلی خیلی پاک عالم و عارف و دارای کرامات... اما اگر فکر می کنی با زندگی در تهران دینت رو از دست می دهی حتما مهاجرت کن خدا کمکت کن.التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
البته برخی معتقدند این حدیث جعلی است زیرا یکی از راویان این قصه « سهل بن زیاد » است که دروغگو و ضعیف و غالی بوده ( رجال النجاشی، ص 185 ) و همچنین روایاتش فاسد بوده است ( رجال ابن داود ص 460 ) همچنین یکی دیگر از راویان این قصه « بکر بن صالح » بوده که فردی بسیار ضعیف بوده ( رجال النجاشی، ص 109 و رجال العلامة ص 209 و رجال ابن داود ص 432 ) و قابل اعتماد نیست.
Iran, Islamic Republic of
تهران ام القری اسلامی و مرکز شیعیان حقیقی است . با این روایات مجعول که ساخته دشمنان شیعه است و نقل آنها ، دشمن شاد می شود
منظور از زوراء در بسیاری از احادیث بغداد است نه تهران. در هیج متن تاریخی از تهران به عنوان زورا نام برده نشده اما در چندین حدیث در بحارالانوار از زورا ( بغداد) به عنوان مرکز خلافت بنی عباس نام برده شده است. ضمنا احادیث ذکر شده در این مطلب از نظر سند خیلی قابل اعتماد نیست .
Iran, Islamic Republic of
من خودم مغازه دارم برای خرید کیف وکفش تهران میام واقعا این شهر افتضاحی شده همه جوره حالم به هم میخوره ازاین تهران
Iran, Islamic Republic of
در قديم گروهي از انسان هاي نيك گرد هم جمع شدند و از شهر خود كناره گرفتند كه آنها را طاهران مي ناميدند كم كم اين اسم به طهران تعريب يافت و بعد ها معلوم نيست چه كساني خواستند اين حقيقت را به فراموشي سپارند كه آنرا تبديل به تهران كردند . لذا طهران درست است كه يادآور نسل طاهران خودمان است.
Iran, Islamic Republic of
البته بد نيست وضعيت ديگر كشورهاي مسلمان بويژه كشورهاي عربي را نيز مشاهده كرد بعضي از اين كشورهاي باصطلاح مسلمان در بي بندوباري از غرب هم پيشي گرفته اند ولي نمي دانم چرا هميشه بلا ها بر سر مردم ايران مي آيد در صورتي كه دين اسلام از سرزمين عربستان به سرزمين ما وارد شده و زبان ما با زبان قران مجيد فرق مي كند با اين حال مي بينيم در بسياري از مسائل ما ايرانيها بيشتر از خود اعراب براي اسلام و مسلمين دلسوزانده ايم و هزينه كرده ايم
Iran, Islamic Republic of
اره تهران واقعا شهر بدیه قربونتون برگردین شهر های خودتون تهران رو بزارین واسه همین تهرانی ها !
طهران یا همان تهران شهری است مثل سایر شهرها ، اما با این تفاوت که عاشقان اهل بیت علیهم السلام در این شهر زندگی می کنند و وجود نفوس زکیه موجب شده است که بلای زلزله که وقوع آن حتمی بوده تا کنون از سر این شهر گذشته و البته وجود عده ای بی دین نافی تعلق این شهر به مومنین نمی باشد . با برخی احادیث نه چندان قوی چهره تهرانی ها را مخدوش نکنید.
Iran, Islamic Republic of
مطمئن هستید در مورد ام القراء اسلام فقط این نوع روایات بیان شده است
نباید انفعالی عمل کرد
تهران اگر چه گناهکار زیاد دارد لیکن مظهر قدرت اسلام هم همین شهر است
United States
چرا بعضی ها نمیتونن بدیهای تهران را بشنون تهران هم بدی داره هم خوبی ولی بعضیها انقد ... نمیتونن همه چیزا بشنون
Iran, Islamic Republic of
متن خيلي سطحي بود گويا گرد آورنده از حب و بغض اين مطلب را گردآورده البته بنده سواد احاديث و نقل گفتار را نمیدانم اما تصور نميكنم قابل استناد باشند
مهدی
باسلام .من تحقیقات زیادی انجام دادم تو این چند سال و خدمت برخی علما هم رسیدم و پرسیدم صحت این احادیث را.ایشان فرمودند که این احادیث در مورد تهران نیست و زوراء در احادیث برای بغداد کنونی وضع شده است.
ایدا
Iran, Islamic Republic of
من قبلا چنین سخنی رو در تلگرام خوندم،راستش سخن خیلی سنگینی هس،از طرفی باید سند وجود داشته باشه .