سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

اختلافات سران سياسي و نظامي اسرائیل

سه شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 175547
سران سياسي و نظامي رژيم صهيونيستي به رغم اينكه عمدتاً از جريان راستگراي افراطي هستند، اختلافات زيادي با هم دارند كه اين اختلافات بتازگي بويژه در خصوص برنامه هسته اي ايران علني شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه الخليج با چاپ مقاله‌اي به بررسي كشمكش‌هاي موجود در ميان سران سياسي و نظامي رژيم صهيونيستي پرداخته و ريشه‌هاي اين درگيري‌ها واختلافات را بررسي كرده است.

اين روزنامه مي‌نويسد: با وجود آنكه جنگ ادامه روند سياسي و روي خشن آن است و با اينكه معمولاً فرماندهان نظامي خشن‌تر از رهبران سياسي هستند، اين موضوع در مورد اسرائيل صدق نمي‌كند، چرا كه اسرائيل رژيمي استعماري است كه مي‌خواهد با بلعيدن ديگران خود را بزرگتر كند، به همين علت سيطره بخش نظامي بر رهبران سياسي به يكي از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين رژيم تبديل شده است.

اين گزارش مي‌افزايد كه با وجود اينكه سران نظامي و اطلاعاتي اسرائيل انسان‌هاي افراطي و خونخواري هستند، اما با اين حال "بنيامين نتانياهو" نخست‌وزير اسرائيل باز هم در خيلي از موارد با آنها اختلاف پيدا مي‌كند.

اين اختلافات تا حدي است كه گاه از پشت درهاي بسته به بيرون درز مي‌كند و در رسانه‌هاي اسرائيل نيز مطرح شده و تحليل‌ها و نطرات زيادي در مورد آنها ارائه مي‌شود.

مئير داگان، رئيس سابق موساد اولين كسي بود كه اين اختلافات را از پشت درهاي بسته خارج كرد، وي كه خود از خونخوارترين سران اسرائيل است، نسبت به خطر نتانياهو و ايهود باراك وزير جنگ وي براي اسرائيل هشدار داد و آنها را ماجراجو و بي مسؤوليت ناميد.

داگان همچنين گفت كه رهبران جديد ستاد ارتش و موساد و اطلاعات نظامي اسرائيل، قدرت كنترل نتانياهو و باراك را بويژه در زمينه تعامل با برنامه هسته‌اي ايران ندارند.

اين گزارش با اشاره به اينكه بسياري از اين افراد وابسته به جريان هاي چپ نيستند و اين بيانگر اختلاف در ميان جريان‌هاي راست‌گرا و افراطي در اسرائيل است نوشت كه اين اختلاف حتي در ميان خود سياستمداران راستگراي اسرائيلي نيز وجود دارد، همين اختلاف بود كه در گذشته‌‌اي نه چندان دور باعث شكاف در حزب ليكود شد و كاديما از درون اين حزب خارج شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *