پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۰

اگر راست می‌گویید عکس مجسمه‌های مبتذل را منتشر کنید

دوشنبه ۶ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 173282
متاسفانه شما در آن اطلاعیه نه تنها بابت این خیانت فرهنگی از مردم شریف و عفیف ایران عذرخواهی نکرده اید، بلکه برای توجیه اقدام زشت خود با دروغ گویی بی پروا آسمان و ریسمان بافته اید و مطالب و محاورات تماما کذبی را بیان کرده اید که نشان دهنده عدم پایبندی نویسندگان این اطلاعیه رسمی به اخلاق دینی و تعمد در دروغگویی است.
به گزارش جهان، محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، چند روز پیش با اشاره به اقدام سازمان میراث فرهنگی در برگزاری نمایشگاهی از آثار تاریخی ایران در اردیبهشت سال ۸۶ در مکزیک، در وبلاگش نوشته بود: آنچه تعجب و تاسف مرا بر انگیخت تعداد قابل توجهی از آثار مستهجن تاریخی بود که در بین این آثار دیده می شد. این مجسمه ها آشکارا و بی شرمانه به اندام های تناسلی مردان و زنان پرداخته بود و در یک مورد نیز معاشقه عریان مرد و زنی را ترسیم می کرد.

روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی در اطلاعیه ای در پاسخ به این یادداشت، با ذکر خاطراتی علیه قدیری ابیانه، مدعی شد که تنها یک مجسمه مبتذل در نمایشگاه بوده و این مجمسه هم "به هيچ‌وجه قابل اهميت" نبوده است. رئیس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري روح الله احمدزاده کرمانی، استاندار سابق فارس است.

قدیری ابیانه هم امروز در وبلاگش به اطلاعیه سازمان میراث فرهنگی پاسخ داده که متن آن به شرح زیر است:

روسای فعلی، سابق و اسبق سازمان میراث فرهنگی !

اطلاعیه ای که در پاسخ به درج خاطره ای در وبلاگ شخصیم درباره نمایش آثار مستهجن در خارج از کشور صادر کرده اید را مشاهده کردم.

متاسفانه شما در آن اطلاعیه نه تنها بابت این خیانت فرهنگی از مردم شریف و عفیف ایران عذرخواهی نکرده اید، بلکه برای توجیه اقدام زشت خود با دروغ گویی بی پروا آسمان و ریسمان بافته اید و مطالب و محاورات تماما کذبی را بیان کرده اید که نشان دهنده عدم پایبندی نویسندگان این اطلاعیه رسمی به اخلاق دینی و تعمد در دروغگویی است و متاسفانه به عنوان بدنه ای از دولت حتی در طرح دروغ های عجیب خود ملاحظه روابط دیپلماتیک را هم نکرده اید.

آقای احمد زاده، رییس فعلی سازمان میراث فرهنگی!

از آنجا که ظاهرا به شدت جویای نام هستید، به شما توصیه می کنم بیش از این آخرت خود را فدای دنیای خود و دیگران نکنید. به عنوان رییس جدید سازمان میراث فرهنگی باید بیاموزید که یکی از میراث های فرهنگی ایرانیان نجابت و صداقت است که متاسفانه شیفتگان قدرت و مدعیان مکتب ایرانی آن را به فراموشی سپرده اند.

۱ - در جواب خود گفته اید که "مجسمه مورد ادعا يک مجسمه معمولي گلي به ابعاد حدود ۳۰ سانتي‌متر است و به هيچ‌وجه قابل اهميت نبود"

اولا بحث یک مجسمه مستهجن نبود بلکه حداقل ۳ مجسمه مستهجن به نمایش گذاشته شده بود.

ثانیا ابعاد و جنس مجسمه ربطی به مستهجن بودن یا نبودن آن ندارد. مثلا اگر مجسمه گلی نبود و از طلا ساخته شده بود و یا بزرگ تر بود فرقی می کرد؟

ثالثا من در نوشته خود به ابعاد مجسمه ها و جنس آنها اشاره ای نداشتم و محل بحث من نبوده است.
حتما می دانید که از همین مجسمه ها، عکسهایی تمام صفحه در مطبوعات و رسانه های خارجی منتشر شد و خدشه ای به کیان فرهنگی ایرانیان وارد کرد که جبران آن به سادگی ممکن نیست.

اگر واقعا مدعی هستید که این مجسمه ها مستهجن نیستند، عکس آنها را منتشر کنید و یا لااقل آن ها را در معرض نمایش خصوصی خبرنگاران قرار دهید!

۲ - در جای دیگری از بیانیه خود از قول من خطاب به حمید بقایی آورده اید :"اين مکزيکي‌ها به سفارت مي‌آيند و مسلمان مي‌شوند و ما به آن‌ها هزار دلار آمريکا مي‌پردازيم و هم اکنون چندين نفر را اين‌گونه مسلمان کرده‌ام. شما هم مثلا يک ميليون دلار بدهيد و در اين کار خير شرکت کنيد!"

متاسفم که جایگاه سازمان میراث فرهنگی تا این حد نازل شده است که اینچنین بی پروا مجبور به طرح مسایلی سراسر دروغ در بیانیه رسمی خود می شوید و با این کار مرگ اخلاق در مدیریت ارشد سازمان را آشکارا اعلام می کنید.

حتی اگر پاداش دروغ هایی که منتشر کرده اید تمام ثروت دنیا باشد باز هم مطمئن باشید ارزش خود را به عنوان یک انسان نادیده گرفته اید.

اگرچه پاسخ گویی به این دروغ های سخیف را در شان خود نمی دانم ولی مجبورم برای دفاع از حیثیت تازه مسلمانان و تنویر افکار عمومی کشورمان به ناچار در این باره توضیحاتی را ارائه دهم:

در دوران ماموریتم در مکزیک به واسطه ارتباط خوبی که با دانشگاه ها، مدارس، مراکز فرهنگی، سندیکاها، سازمان های مردم نهاد، انجمن های نویسندگان و اهالی رسانه برقرار کرده بودم و تقریبا هر هفته به صورت پیاپی برای سخنرانی دعوت شده و در صحبت هایم علاوه بر تبیین مواضع ایران به معرفی اسلام نیز می پرداختم. عمده کسانی که در این مدت مسلمان شدند در حاشیه همین سخنرانی ها و جلسات بحثی که پیرامون آن شکل می گرفت اسلام را انتخاب می کردند.

از میان تمام حدود سیصد نفری که در مکزیک مسلمان شدند، هیچ کس حتی یک دلار نیز دریافت نکرده است. حداکثر هدیه سفارت به کسانی که اسلام می آوردند، قرآنی به زبان اسپانیایی ، مهر خاکی، جانماز و سی دی و امثال اینها بوده است.

البته به اندیشمندانی که مسلمان می شدند علاوه بر اقلام گفته شده بعضا نمادهایی از آثار فرهنگی ایران هدیه می شد که جنبه مادی نداشت و مسلما مجموع هزینه همه آنها، از هزینه پوسترهایی که شما در استانداری فارس برای تقدیر و تشکر از خودتان چاپ می کردید کمتر است!

متاسفانه باید گفت که فقط دین فروشان می توانند فکر کنند که دین خریدنی است و لابد شما بر این باورید که شهید ادواردو آنیلی، وارث ثروت افسانه ای امپراتوری اقتصادی ایتالیا هم با دریافت پول مسلمان شده بود!

ادعای دروغ و سخیف شما، توهین به همه کسانی است که در جامعه مسیحی با اذعان به حقانیت قرآن، اسلام را برگزیده اند و این در حالی است که در بین تازه مسلمانانی که خداوند رحمان توفیق معرفی اسلام به آنان را به من عنایت کرد، تعداد قابل توجهی از خبرنگارن، اساتید دانشگاه، و شخصیت های فرهنگی برجسته از جمله چند رییس دانشگاه به چشم می خورند.

۳ - از آنجا که ممکن است ادعاهای کذب سازمان میراث فرهنگی در رسانه های خارجی نیز منعکس شود لازم می دانم نکته ای را یادآوری نمایم.

در اسلام بر عکس مسیحیت رایج که حتما مسیحی شدن باید به دست کشیشان صورت پذیرد، مسلمان شدن به بیان شهادتین توسط خود فرد صورت می گیرد و واسطه ای نیاز ندارد زیرا خداوند به همه چیز آگاه و شنوا و همه جا حاضر است و بنابر این در اسلام "مسلمان شدن" مطرح است و نه "مسلمان کردن" و طبیعتا اگر کسی داوطلب ورود به اسلام شود نیاز به واسطه و کسب اجازه از دیگری ندارد و خود می تواند با بیان اعتقادش به خدای واحد و پیامبری حضرت محمد (ص) مسلمان شود. این تفاوت را می توان در طلب توبه نیز مشاهده کرد. در اسلام توصیه شده، فرد در خلوت از خدای خویش طلب توبه کند و حق ندارد گناهان خود را نزد هیچکس بیان کند، حال آنکه در مسیحیت طلب بخشش نزد کشیش و با اقرار گناهان نزد وی انجام میشود.

۴ - باردیگر تاکید می کنم که تمام محاوره هایی که از قول آقای بقایی به اینجانب نسبت داده شده است دروغ محض است. و البته دروغگویی یک روال و تاکتیک این باند انحرافی است.

همین دیروز مديرعامل بازداشت شده منطقه آزاد ارس و مدير سابق كاخ موزه نياوران گفت كه شايعه كشف اسناد از كيف شاه در كاخ نياوران با طراحي حميد بقايي براي انحراف افكار عمومي از سخنان جنجالي وي درباره تركيه صورت گرفت.

من همواره به دنبال افزایش بودجه فعالیت های فرهنگی سفارت بوده ام و از هیچ کوششی در این رابطه فروگذار نکرده ام و همواره تاکید کرده ام که به هر اندازه در آمریکای لاتین برای تقویت جایگاه ایران و معرفی اسلام سرمایه گذاری شود باز هم کم است چرا که زمینه بسیار مساعد است.

به فضل الهی فعالیت های دیپلماتیک، فرهنگی و سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مکزیک آنچنان گسترده بود که مطابق با اسناد افشا شده ویکی لیکس، حتی رئیس جمهور مکزیک در ملاقات با رئیس سازمان ملی امنیت آمریکا، با توجه به تضعیف جایگاه آمریکا خواستار حضور پر رنگ تر آمریکا در آمریکای لاتین می شود و در همان ملاقات به " فعالیت گسترده سفارت ایران در مکزیک" نیز اشاره می کند.

حال اینکه چرا یک معاونت رییس جمهور باید به خود اجازه دهد بدون ملاحظه روابط دیپلماتیک و به طرح دروغ ها و نشر اکاذیب بپردازد، بسیار جای سوال دارد.



۵ - در بیانیه خود پرسیده اید که چرا بعد از گذشت ۴ سال این خاطره را در وبلاگ شخصي خود درج کرده ام؟

پاسخ واضح و روشن است! اولا معمولا خاطرات را پس از گذشت چند سال یا به مناسبت رویدادی خاص نقل می کنند. در این مورد نیز هم چند سال متداول سپری شده بود و هم به واسطه انتصاب جنجالی آقای ملک زاده به معاونت وزارت امور خارجه و از انجا که او به عنوان معاون وقت سازمان میراث فرهنگی در زمان ماجرای نمایش مجسمه های مستهجن مسئولیت داشت، لازم بود از ورود افرادی با چنین طرز تفکرهای معلومی جلوگیری شود.

ثانیا در همان زمان نیز با علم به اینکه با توجه به نفوذ آقای مشایی در دولت، درگیر شدن با ایشان می توانست به آینده کاری من لطمه بزند، گزارشهای لازم را به مقامات و نهاد های مسئول ارسال کردم و حتی به ارسال گزارش مکتوب از مجاری اداری نیز بسنده نکرده و شخصا گزارشی را در این رابطه به رییس جمهور رساندم. شما که اکنون معاون رییس جمهور شده اید و قطعا به ایشان دسترسی دارید، اگر از ایشان بپرسید حتما به شما خواهند گفت که گزارش نمایش آثار مستهجن توسط سازمان میراث فرهنگی را در همان زمان از من دریافت کرده اند.



۶ - بیانیه خود را با این جمله پایان داده اید که من بابت هزینه ها هنوز رسیدی به سازمان میراث فرهنگی ارائه نکرده ام.

با طرح این مساله نشان داده اید که به شدت خام و بی تجربه هستید.

اولا هیچ یک از مسئولان گذشته و حال میراث فرهنگی حتی یک ریال هم بودجه در اختیار سفارت قرار نداده اند که بخواهند منتظر فاکتور باشند!

ثانیا در مورد بودجه های سفارت هم بد نیست بدانید کسانی که تجربه مدیریت دولتی داشته باشند می دانند که برای هر خرجی سند مالی لازم است و لذا متاسفانه باید به اطلاع شما و کسانی که شما را جلو انداخته اند برسانم که با توجه به همین مساله، حتی برای خرید قند سفارت نیز فاکتور وجود دارد و قبل از پایان ماموریتم در مکزیک به درخواست اینجانب حسابرسان وزارت خارجه به مکزیک آمدند و به طور کامل حسابرسی و تسویه حساب صورت گرفت.

۷ - از آنجا که اطلاعیه سراسر دروغ سازمان میراث فرهنگی قطعا به سفارش مسئولان سابق آن سازمان و با تاکید و مهر تایید آنان بر نشر اکاذیب تهیه شده است حق شکایت از نشردهندگان اکاذیب را در هر مقامی که باشند برای خود محفوظ می دانم.

البته می دانستم که نمایان کردن عقبه فکری و طرز تفکر جریان انحرافی هزینه خواهد داشت و با وجود اینکه خود را آماده تهاجمات دروغین و ناجوانمردانه کرده بودم اما حقیقتا فکر نمی کردم با دروغ پردازی خود به این رسوایی خود دامن بزنند. از این پس نیز در صورت مشاهد دروغ های عجیب تر و حملات ناجوانمردانه و البته ناشیانه تر نیز تعجب نخواهم کرد!

۸ - امیدوارم جناب آقای احمدی نژاد شخصا دستور دهند تا مجسمه های مورد بحث را به وی نشان دهند تا روشن شود چه کسانی در این سالها بر مسند میراث مظلوم فرهنگی کشور نشسته اند.

البته من به شخصه با وجود همه دروغ سازی ها و فعالیت های غیر اخلاقی جریان انحرافی، هنوز هم امیدوارم دکتر احمدی نژاد با پاکسازی برخی اطرافیان ناصالح خود، مانع از تداوم تکرار اشتباه خواص مردود شود و اجازه ندهد دستاوردهای بی نظیر دولت نهم در عرصه سیاست خارجی بازیچه دست افراد مشکوک قرارگیرد و اگر حقایق بر وی آشکار شد، با بازگشت به مشی عدالتخواهانه و اصول گرایانه، بر حمایت بی چون و چرا از متخلفین پافشاری نکند.

امروز مردم آزاده در سراسر جهان، بیش از هر زمان دیگری به ایران چشم امید دوخته اند وتشنه اند تا مانند گذشته مواضع عزتمندانه و روشنگرانه امام راحل، رهبری عزیز و مردم مومن کشورمان را از زبان رییس جمهور بشنوند و شاهد از سرگیری فتوحات و ابتکارات دیپلماتیک او و شاهد پریشانی و آشفتگی بیشتر دشمنان بشریت باشند. ان شاء الله
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت به این پاسخ دندان شکن. برای احمدزاده متاسفیم.
واقعا میراث فرهنگی نمی فهمد با طرح این ادعای مسخره مشکل دیپلماتیک هم درست می کند. توهین به تازه مسلمانان!! وای بر دولت احمدی نژاد که ملعبه دست این دوستان نادان شده است. بله مجسمه ها را منتشر کنند! از چه می ترسند. منتشر کنند تا ببینیم که حق با کیست؟
Iran, Islamic Republic of
آفرین به آقای قدیری بابت این جواب محکم و کوبنده. سوابق ایشان کاملا شفاف و روشن است و در عرصه دیپلماتیک شخصیتی شناخته شده اند.
برای آقایان بقایی و احمدزاده و ملک زاده هم متاسفم
خوب است اين احمد زاده ي بي بصيرت منحرف بداند كه افتخار دوستي با شهيد ادواردو آنيلي براي قديري ابيانه ثبت شده و تا ابد بر سينه او مي درخشد.
Iran, Islamic Republic of
آخیش
حال کردم
خدا قوت
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Japan
مطمئن هستم احمدی‌نژاد (نسخه ۸۴)‌ حتما از خودشیفتگی‌ها و شیرین‌کاری‌های احمدزاده با پول بیت‌المال که پوسترهایش بعضا هنوز در سطح استان فارس موجود است بی‌خبر بوده که ایشان را به معاونت خود انتخاب کرده است.
مسئولين بايد نسبت به اين اقدامات زشت كه باعث بد جلوه دادن كشور اسلامي ميشود پاسخگو باشند از مجلس محترم درخواست مي كنم تا با اين افراد برخورد كنند
Iran, Islamic Republic of
به این می گویند: و جادلهم بالتی هی احسن
United Kingdom
پاسخ بسیار قوی و مستدلی بود. از احمدزاده با آن سوابق در استانداری فارس، بیش از این انتظار نبود. تازه این از نتایج سحر است!