کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماجرای قطع رابطه آیت الله خوشوقت با آیت الله امجد

29 خرداد 1390 ساعت 18:24

چندی پیش حاج آقای صدیقی، امام جمعه موقت تهران حکایتی از یکی از دیدارهای جمعی از بزرگان و خواص با رهبرمعظم انقلاب تعریف کرد.


به گزارش جهان، حجت الاسلام صدیقی، چهارشنبه، شب ولادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام، در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله خوشوقت در تالار شیخ صدوق در جوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در میان سخنان خود به این حکایت اشاره کرد و گفت: حضرت آقا در دیداری که جمعی از بزرگان و خواص خدمتشان رسیده بودند، فرمودند: طوفان های بزرگی در راه است، خودتان را متصل کنید.

وی گفت: در آن جلسه یکی از افراد از حضرت آقا می پرسند، به چه کسی خود را باید متصل کنیم؟ و حضرت آقا، آیت الله خوشوقت را از بزرگانی معرفی می کنند که اتصال به ایشان مایه نجات در گردبادها و طوفان های تند اعتقادی و سیاسی آینده خواهد شد.

و اما ذکر اینکه نکته، من را یاد برخی ها می اندازد که متاسفانه باد ها و گردبادها بردشان و نیز برخی که هنوز هم در مقابل بادها مقاومت می کنند و همچنین عده ای که کالجبل الراسخ، استوار و محکم دربرابر بادها ایستادگی کرده اند.

در این میان اما، افراد وجود دارند که خودشان محل رجوع جوانان و مردم از اقشار مختلف اند که انحراف ایشان و اسیر گردباد شدن شان، خرابی های بزرگ تری را به بار می آورد.

از جناب حاج آقای امجد که من از دوران نوجوانی ارادت خاصی به محضرشان داشته ام این روزها خبرهایی در برخی سایت ها و وبلاگ ها منتشر می شود که برای امثال من ناراحت کننده است برای مایی که نمازهایی پشت سر ایشان، اقامه کرده ایم و اوقات جوانی خود را با منبرهای اخلاقی ایشان گذرانده ایم سخت است که اکنون مواضع عجیب و غریب ایشان را نظاره گر باشیم.

روی سخن من البته اینجا با جناب آقای امجد نیست که نصیحت بزرگان کار بزرگان است و اما آنچه برای من در مطالعه احوال کنونی ایشان جالب می نمود این است که در آن، به برهه ای برخورد کردم که رابطه ایشان با حضرت آیت الله خوشوقت به دلیل عمل نکردن به راهنمایی های ایشان قطع شده است.

یکی از نزدیکان حضرت آیت الله خوشوقت می گوید: حاج آقای امجد مرتب به مسجد و مجالس آیت‌الله خوشوقت می‌رفت و در اکثر مجالس خود، می‌گفت: من خودم، دائم از حاج آقای خوشوقت استفاده می‌کنم شما هم این فرصت را از دست ندهید، تا می‌توانید از ایشان استفاده کنید.

آیت‌الله خوشوقت هم در مجالس روضه آقای امجد حاضر می‌شد، تا اینکه بعضی از چهره‌های سیاسی در این مجلس روضه ورود پیدا کردند.

از همین رو حاج آقای خوشوقت به آقای امجد تذکر دادند که حضور این چهره‌ها در مجلس شما، در ذهن مردم به ویژه جوانان جنبه تایید از طرف شما را دارد، آنها را راه ندهید. اما آقای امجد گفت: نمی‌توانم که آنها راه ندهم، مجلس روضه امام حسین(ع) است. آیت‌الله خوشوقت گفت: اگر نمی‌توانی مانع آنها شوید پس مجلس خودتان را تعطیل کنید و الا تایید باطل به هر نحوی حرام است. اما آقای امجد قانع نشد و حضرت آیت الله خوشوقت ارتباط خود را با آقای امجد بطور کلی قطع کردند. الهي لا تكلني علي نفسي طرفة عين، ابدا.


کد مطلب: 172050

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/172050/ماجرای-قطع-رابطه-آیت-الله-خوشوقت-امجد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com