کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازوبند پهلوانی در انتظار نیروی انتظامی؛

ناجا یاعلی را گفت

24 خرداد 1390 ساعت 8:30


نیروی انتظامی،  رسماً و البته مجدداً گشت های امنیت اخلاقی خود را آغاز کرد.

به گزارش جهان طرحی که درست در هنگامه ای آغاز شد که موجی از انتقادات و نارضایتی ها از عملکرد نهادهای مسئول در کشور پیرامون مقوله مبارزه با بدحجابی و مزاحمان نوامیس مردم شکل گرفته است.

در واقع ناجا همواره نشان داده است که در توجه به سرفصل های مأموریتی خود هیچ اهمالی ندارد اما نکته آنجاست که وقتی در میان نهادهای ذیربط و مسئولان امر، اختلاف نظرهایی در زمینه چگونگی برخورد با مظاهر منافی عفت در جامعه وجود دارد، طبیعیست که نقطه نظرات و انتقادات از عملکردها، سمتی را هدف می گیرد که در ویترین پاسخگویی ها قرار دارد و البته در این مسئله هم ویترین، نهاد نیروی انتظامی است.

از ناجا انتظار می رود در اجرای طرح امنیت اخلاقی قوت و همتی صد چندانی به خرج دهد که رمق و آرام از برهم زنندگان امنیت اخلاقی جامعه سلب شود.

ناجا و فرماندهان و پرسنل رشید آن، نیک بدانند که مردم بازوبندهای پهلوانی را زمانی بر بازوان آنان خواهند بست که مشاهده کنند دیگر کسی از ترس مهابت و صلابت پلیس اسلامی ما، حتی خیال بر هم زدن امنیت اخلاقی جامعه و مردم را نیز در سر نمی پروراند چه رسد به مخدوش کردن استهزا انگیز آن.

مادران جامعه ما برای کودکان لالایی دلاوری پلیس هایی را خواهند خواند که در بزنگاه های حساس ترک تازی مزاحمان نوامیس مردم، در صحنه حاضرند و هیچ مزاحمی نخواهد توانست دور از دید آنها؛ کوچه و خیابان را به محلی برای قداره زنی و عربده کشی تبدیل کند.

ناجا در طرح امنیت اخلاقی اش باید بیش از همه این نکته را مد نظر داشته باشد که طرح های در دستور کار قرار گرفته برای امنیت اخلاقی، همچون مسکن های مقطعی عمل نکند بلکه سرآغاز راهبردهایی باشند که پی در پی یکدیگر اجرا شده و در هر مرحله بهبود بهتر و بیشتری به مأموریت ناجا در امنیت اخلاقی جامعه ببخشند.

از دیگر سو، انتظار افکار عمومی و جامعه ارزشی ایران این است که ناجا از برخورد مقطعی و ارائه طرح های فصلی در این قضیه به صورت جدی حذر کند و این اطمینان را به مردم بدهد که طرح های امنیت اخلاقی پلیس کشورمان هیچگاه تعطیل نخواهد شد.

به طور قطع، مردم زمانی استدلال های ناجا را در مقابل برخی انتقادات باور می کنند که این استدلال ها باورپذیر و در عین حال ملموس باشند.

پلیس کشور باید بداند که تا آن هنگام که در سنگر هزیمت ناامنی در هر عرصه ای، خالصانه و بدون کم کاری کار کند، دعای خیر مردم خوب ایران را در کنار خود خواهد شد.


کد مطلب: 171072

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/171072/ناجا-یاعلی-گفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com