قیام علیه ظلم به قصد برپایی عدالت و حکومت عادل در قرآن مجید تعبیر به جهاد فی سبیل الله شده است که در دین مبین اسلام بارها مورد تاکید قرار گرفته است.
به گزارش جهان،از جمله این قیامها را میتوانیم به دفاع مردم مظلوم فلسطین از اعتقاداتشان اشاره کنیم که با وجود تمام مشکلات اما دست از این حرکت دینی خودشان برنداشتهاند. همین حرکت را هم در بحرین و دیگر کشورهای میبینیم که علیه حاکم ظالم اتفاق میافتد.
نقطه مقابل این ماجرا قیام باطل است علیه حق که میتوان در این مورد مثال از فتنه ۸۸ کشورمان آورد. این اتفاق که اکنون از سوی عوامل داخلی آن با قیامهای مردم منطقه قیاس و هم جنس آنها خوانده میشود در تناقضات ظاهری و باطنی زیادی است.
مثلا عمال داخلی فتنه ۸۸ سعی کردند تا فتنهانگیزی خود را تعبیر به یک حرکت دینی کنند و در این خصوص دست به دامان برخی مراجع خودخوانده شدند و نمادها و شعارهای دینی و غیره را هم به کار گرفتند اما به روشنی میشد درک کرد که این حرکت نه تنها دینی نیست بلکه علیه دین است.
در یک حرکت دینی و عدالت خواهی لوازم آن نیز دینی است. اگر ادعای اسلامگرایی و تفکر دینی بر یک قیام حاکم باشد وجود آن حرکت تماما دینی خواهد بود. به عنوان مثال نقش زنان در حرکت جهادی مردم مظلوم بحرین و فلسطین را اگر مورد توجه قرار دهیم میبینیم که آنان با پایبندی کامل به اصول اسلام که از جمله آنان حجاب است پا در این عرصه گذاشتهاند اما اگر تنها شعار اسلامگرایی مطرح باشد دیدیم که اصول زیر پا گذاشته میشود.
در قضایای فتنه ۸۸ ما شاهد آن بودیم که حتی قبل از انتخابات و در میتینگها و در بعد انتخابات، در راهپیماییها و آشوبهای خیابانی نه تنها بسیاری از اصول انقلاب زیر پا گذاشته شد بلکه دین و مذهب نیز مورد تمسخر قرار گرفت و از جمله آنان اتفاقات روز عاشورا بود.
آیا حرکت زنان و دختران بحرینی که اکنون در زندانهای آلسعود و آلخلیفه زیر شکنجهها به شهادت میرسند اما حاضر نمیشوند لحظهای از اعتقادات و در راس آن حجاب خود دست بردارند با پردهدریهای جریان فتنه داخلی قابل مقایسه است؟
و عکسهای فتنه88