شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۵۷
تذکر صریح ذوالنور به احمدی نژاد:

يعني چي كه رابطه من پدر و فرزندي است؛ رابطه ما امام و مامومي است

سه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 165172
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه انتقادات صریحی را خطاب به رئیس جمهور و برخی از اعضای تیم همراه او وارد کرد.
يعني چي كه رابطه من پدر و فرزندي است؛ رابطه ما امام و مامومي است
به گزارش جهان، حجت الاسلام مجتبی ذالنور، شامگاه دوشنبه در سلسله نشست های سیاست روحانی در مدرسه علمیه صدوقی قم، در سخنانی که با موضوع تبیین شخصیتی مقام معظم رهبری مشخص شده بود، پس از بیان سخنانی در مورد شخصیت رهبر انقلاب، انتقادات صریحی را خطاب به محمود احمدی نژاد و تیم همراه او وارد کرد.

وی افزود: دوستانه خدمت احمدی نژاد عرض می کنم، که ایشان در عبارات شان هم تجدید نظر کنند؛ این که می آیند و می گویند من ثابت می کنم رابطه من و مقام معظم رهبری، رابطه پدر و فرزندی است، معتقدم این سخن ولو این که این طور هم باشد، اشتباه است؛ چرا که در روایات و احکام اسلامی داریم که ممکن است پدر یک فرد، او را امر به شرک کند و به همین دلیل نباید از او تبعیت کرد. ممکن است پدر اشتباه کند و طبق احکام اسلام، باید مخالف او حرکت کرد؛ حال باید پرسید این که آقای احمدی نژاد که می گویند رابطه من با مقام معظم رهبری رابطه پدر و فرزندی است، یعنی چه؟

وی افزود: باید گفت که رابطه با رهبر معظم انقلاب باید رابطه امام و مأموم باشد؛ این رابطه، رابطه مطیع و مطاع، رابطه مقلد و مقلد است؛ این حرف ها یعنی چه که رابطه ام با رهبری رابطه پدر و فرزندی است؟ این حرف ها معنی ندارد. این حرف، حرفی انحرافی است.

ذالنور افزود: توقع داریم احمدی نژاد موضع ش را شفاف تر بیان کند؛ رابطه پدر و فرزندی یعنی چه؟؛ مقام معظم رهبری، ولی حاکم است، او نائب امام زمان(عج) است و بدون امر او، نه رئیس جمهور و نه هیچ کس دیگر مشروعیت ندارد.

وی گفت: اگر اذن و رضایت ولی حاکم نباشد، عمل آن فرد حرام است، حتی اگر عمل واجب انجام دهد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، گفت: معنی ولایت را باید با حب و جان قبول کرد و از این عبارات دو پهلو مانند این که رابطه ام با رهبری رابطه ای پدر و فرزندی است، اجتناب کرد؛ البته من نمی گویم که احمدی نژاد نظر و مقصود خاصی داشته است که این حرف ها را می زند، ولی به هر حال باید عبارات خود را درست کند و بگوید ولی امر، نائب امام زمان(عج) است، که مشروعیت همه ارکان نظام با اوست.

به گزارش خبرآنلاین وی در پاسخ به سؤال یکی از طلاب مبنی بر این که در زمان آغاز به کار دولت دهم که آقای احمدی نژاد مشایی را به عنوان معاون اول معرفی کرد و بعد جریانات پس از آن پیش آمد و متعاقب آن برخی احمدی نژاد را خطری انحرافی دانستند، اما شما آن موقع گفتید نه و این کار احمدی نژاد تنها یک کار غلط در کار اوست، آیا هنوز هم سر حرف خود هستید؟، گفت: هنوز هم سر این حرف خود هستم.

ذالنور گفت: با دکتر کواکبیان در دانشگاه شاهد مناظره داشتم و او ۸ ایراد از احمدی نژاد گرفت که یکی از آن ها مسئله مشایی بود و باز گفت تمام این موارد در تضاد با رهبری و امام و انقلاب است، که بنده در پاسخ به او گفتم من همه این موارد را قبول دارم اما باید پرسید که احمدی نژاد را با چه کسی مقایسه می کنید؟

وی افزود: یا این که باید گفت این که نمره احمدی نژاد ۲۰ است و شده ۱۸؛ ما نارحت هستیم؛ چرا کسی که شب و روز کار می کند و زحمت می کشد، باید این کارها را بکند، این قابل قبول نیست ما ناراحت هستیم و دعا می کنیم این کارها رفع شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: حالت دوم این است که احمدی نژاد را با کاندیداهای دیگر چون موسوی و کروبی مقایسه کنید؛ حوادث بعد از انتخابات نشان داد اگر احمدی نژاد ۵۰ضعف دارد، آن ها هزاران ضعف دارند.

وی گفت: حوادث بعد از انتخابات نشان داد که اگر ما بازهم به انتخابات برگردیم، باز هم به احمدی نژاد رأی می دهیم؛ البته یعنی ما دیروز نمی دانستیم که آقای احمدی نژاد این جور می شود، ولی با تمام این احوال که امروز این علم را نسبت به او پیدا کردیم، اگر باز هم برگردیم به انتخابات به احمدی نژاد رأی می دهیم، چون گزینه دیگری وجود ندارد که بخواهیم آن کار را کنیم؛ مگر غیر از این است؟؛ شما می خواهید به کروبی و موسوی رأی دهید که بهتر شود؟؛ تجربه نشان داده است که غیر از این است؛ بنابراین هیچ خلاف تکلیفی اتفاق افتاده و درست هم بوده که شما به احمدی نژاد رأی دادید. چرا که آن ها صریحا مقابل انقلاب و ولایت فقیه ایستادند.

ذوالنور تصریح کرد: احمدی نژاد بعد از ۲سال ممکن است یک لغزشی نشان دهد، اما آن ها از همان ابتدا، موضع مخالفت با ولایت فقیه داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رابطه نوح و فرزندش هم پدر و پسری بود!
Iran, Islamic Republic of
احسنت به جناب ذوالنور .حرف دل همه حزب الله را زدند. يعني چه كه رابطه من پدر و فرزندي است؟ بايد بگوئيم من تحت ولايت شما هستم
آقا اين بنده خدا به ترك ديوار هم گير ميده!
اولا احمدی نژاددرجلسه اخیر نگفت پدر وفرزندی بلکه شفاف نظرشو اعلام کرد . بله قبلا این حرف رو زده که نباید از اون بدترین برداشت ممکن رو کرد .ثانیا رابطه پدر وفرزندی در عبارات حضرت امام و آقا هم هست که حکایت از رابطه ای محبت امیز می کند
Iran, Islamic Republic of
آقا اينقدر جوسازي نكنيد. مگه آقا از جوسازي منع نكردند. يكي نيست به اين آقاي ذوالنور بگه شما كه معتقدي رابطه ما امام و مأموم است چرا خودت عمل نمي‌كني.
Iran, Islamic Republic of
بسیار سخن هوشمندانه ای بود.
Iran, Islamic Republic of
واقعا و بینی و بین الله آقای ذوالنور سخنان شما چه ضرورتی را به مردم یادآور می شود؟؟ اینکه از ادبیات یکدیگر نکته گیری کنیم چه التهابی را در جامعه فرو می نشاند؟؟ آیا سخنان شما درخواست رهبری معظم مبنی بر عدم التهاب آفرینی را محقق می سازد؟؟ آیا این سخنان جذب حداکثری را متحقق می سازد؟؟ آیا اگر بر پایه سخنان شما در کوچه و خیابان راه بیفتیم و بر علیه احمدی نژاد شعار بدهیم رابطه ولایی رخ خواهد داد ؟؟ چرا در مقابل دیگران اینگونه نکته گیری نکرده و نمی کنید؟؟
جناب آقای احمدی نژآد سلام امیدوارم خوب گوش کنید رابطه پدر و فرزندی داشتن با رهبری وقتی است که پای احساسات و عواطف در میان باشد من فرزند شهیدی هستم که برای مقام معظم رهبری به عنوان پدر دینی و معنوی جان می دهم چون به او عشق می ورزم در مقام فتوا و عمل اگر باشد فقط منتظرم لب تر کنند تا تمام تلاش خود را بکارببندیم تا نظر ایشان را عملی کنم آقا جان شتر سواری که دولا دولا نمی شود شما هم خدا رو می خوای هم خرما نمی گم زحمت نمی کشید ولی انقدر حرفها و اعمالی از خودتان بروز ندهید که زحماتتان را هدر دهد. رهبری وقتی پای دوستی و مرام باشد از من و شما بیشتر مایه می گذارد بیایید خودمون را شبیه خلق و خوی آقا کنیم تا بخوایم از ایشان سوء استفاده کنیم نمی شه بگیم ما رابطه پدر و فرزندی داریم ولی به حرف این مو سفید کرده در راه اسلام و دین گوش ندیم و کار خودمان رابکنیم خلاصه اینکه نمی شه نمی شه نمی شه
United States
امام عصر- ارواحنا له الفداء- فرمود «در حوادث واقعه به راويان حديث (فقها) مراجعه كنيد كه آنان حجت من بر شما و من حجت خداوند بر آنها هستم». دور زدن اين مسير روشن به هر بهانه، انحراف است از سر ناداني و خطا باشد يا از سر نقشه و برنامه
از نظر فقهی دقیق میگوید.اختیارات پدر نسبت به فرزند تام نیست اما اختیارات ولی فقیه تام و واجب الاطاعه است
Iran, Islamic Republic of
امت حزب الله هم حرفشون همینه.
حتی اگر بخواهید بگویید پدر و فرزندی نگفته یا منظورش چیز دیگه ای بوده از این حرف، باید بدانید که در عمل ولایت پذیری خود را آنطور که مدعی بوده نشان نداده. خیلیها ادعای ولایت پذیری می کنند، اما کو عمل؟
در ضمن به نظر می رسه عده ای مأمور شدند تا بیان و کامنتهایی با مضمون تکراری بذارند توی سایتها.
دقت کنیم رییس جمهور و رهبر در سطح کلان کشور هستند ... بنابر این رابطه پدر و فرزندی زیبابترین تعبیری است که رییس جمهور بیان کردند...
با سلام
اولا پدر بر فرزند ولايت دارد
ثانيا پيامبر(ص) فرمودند "من و علي(ع) پدران اين امت هستيم" يعني رابطه ما با امت فرزند و پدري است. خودشان فرموده اند
ثالثا خدا به نوح گفت كه پسرت از اهل تو نيست و رابطه پدر و فرزندي اش قطع شد.
چرا اینقد گیر میدهید اخه
مگه رهبری عزیز نگفتند عباراتی به کار نرود که باعث سوءاستفاده شود
Iran, Islamic Republic of
اين ديگه كيه بابا
تو را خدا ول كنيد اين احمدي نژاد رو
كارهايي مهمتر از اين هم داريم
Pakistan
مگر جناب آقای ذوالنور خودش به نصایح و اوامر رهبر انقلاب پایبند است که حالا هر روز میدان داری می کند و حکم می دهد که دکتر احمدی نژاد چگونه باید اظهار نظر بکند. از خدا بترسید و اینقدر بی پروا نسبت به این رئیس جمهور محبوب ملت توهین نکنید . البته مطمئن هستم که در نهایت نقاب گروه نفاق کنار می رود و چهره واقعی شما برای مردم آشکار می شود .
لطفا به فضای آرام جامعه کمک کنید نه به تنش. آقای ذوالنور ورخصوصا سایت جهان
Sweden
تورا به هرکی می پرستید به من بگید این بابا چرا اینطوری حرف می زنه!!!؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
هر انساني ضعف هايي دارد. فكر نمي كنم تخريب احمدي نژاد با اين شدت به صلاح كشور و انقلاب باشد. اين كار بازي كردن در زمين دشمن و به نفع دشمن است.
Iran, Islamic Republic of
لطفا هر که توانست این پیام را به سریعا به جناب ذالنور برساند.
با عرض سلام.
به عرض جنابتان برسانم که در این وضعیت حاضر ، انتظار از شما بالاتر از این هست که دقیقا و دقیقا پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کنید . ایراد گرفتن به لفظ پدر و فرزندی آن هم شاید بر اساس مبانی کلامی یا چیز دیگر صحیح باشد ولی گوینده ی نیت فرد که نمی باشد . چه بسا منظور نظر ایشان رابطه صمیمانه ای باشد که از امام خود حرف شنوی کامل دارند. شما که خود بهتر می دانید نباید صرفا از ظاهر کلام قضاوتی کرد. اگر هم شما به مبانی پایه ای کلماتی که ایشان به کار برده اند ایراد دارید ، میتوانید ((خصوصی)) با ایشان مطرح کنید . این شیوه رهبر ماست ، اگر شک دارید می توانید از مقام رهبری استعلام کنید. حتی این سوال را از رهبر معظم انقلاب بفرمایید که شما کار مرا تایید می کنید یا خیر، درست همان انتظاری که از جناب احمدی نژاد دارید. مسلما رهبری با تمام جان و دل در پی حل اختلافات در محیطی آرام و سازنده اند و این شیوه سخن(آن قسمتی که ذکر آن رفت.) آن هم در ملا عام اصلا به مصلحت نظام و اهداف عالیه رهبری نمی باشد. چه بسا اگر خدای نکرده به واسطه این گونه حرفها حاشیه ای برای دولت درست شود ، بعید نیست پیش خدا بایستی جوابگو باشید.
والسلام
Iran, Islamic Republic of
گلی به گوشه جمالت اقای ذواالنور دقیقا مشکل خواص از همین جاست چرا ؟در اخرین لحظات حیات امام(ره) حاج احمد اقا خدا بیامرز را فرا خوانده وبه ایشان می فرمایند اقای احمد اقا از شما می خواهم بعد از من مطیع محض اقای خامنه ای باشی وحاج احمد اقا هم عرض میکند چشم خیالتان راحت باشد همگان خوب گوش کنند ------------؟؟؟؟؟؟؟؟ می دانید معنای مطیع محض یعنی چه ( یعنی در برابر مقام ولایت ومقام معظم رهبری هیچ احدی بعد از ایشان در هر رتبه ومقامی از کل علما وایات عظام گرفته تا تمام ریز و درشت مسئولین حق ندارد در برابر ایشان ابتدا اظهار نظر کند بلکه باید سراپا گوش باشد وسپس بلافاصله اجرای محض فرامین ولایت را با جان ودل داشته باشد و اگر اقا فرمودند نظرت را بگو باز به فرمان ایشان نظرمان را با در نظر گرفتن رضای خدا به ایشان عرض نموده وبعد از آن هم بگوییم اقا باز هم امر امر شماست این ولایت داشتن است نه مثل اقای هاشمی که گویا خود را هم ردیف رهبری میداند این یعنی ؟؟؟؟یا اقای احمدی نژاد که می گوید رابطه فرزندی وپدری . رابطه حاکمیت الهی است نه تعارفات مسئله دار )
Iran, Islamic Republic of
راست میگه رئیس جمهور باید از این اقا می پرسید که تو سخنرانی چی بگه!!!!
سلام بر فرزند ولایت محمود احمدی نژاد
بعضی ها نه حرف زدن و تحلیل شان درست است ونه می دانند کی سکوت کنند و کی حرف بزنند.
Portugal
جناب آقای ذوالنور چون منتصب به جانشینی نمایندگی ولی فقیه در سپاه هستند، مورد احترام همه مومنین به انقلاب هستند.
ولایی بودن احمدی نژاد نگارنده را بیاد مثلی انداخت که روزی روحانی بالای منبر سخنرانی می کرد بعد از اختتام سخنرانی، رندی برگشت و گفت آقا ببخشید شما باسواد هم هستید؟!
Iran, Islamic Republic of
جهان جان!!! براي چي اين اخبار رو كار ميكي؟؟؟ هان!
مشكل داري مگه؟ امام خامنه اي نفرمودند كه جوسازي نكنيد اين مسائل رو برن بطور خصوصي به احمدي نژاد بگن لازم نيست تو بوق و كرنا كنن
Iran, Islamic Republic of
این آقا تو اغتشاشات بعد انتخابات که فتنه گران عکس امام ورهبری رو آتش می زدند و بعد هم دم ازخط امامی بودن می زدند کجا بود؟
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای ذوالنور شما که ظاهرا انسان فرهیخته ای هستید از بازی با کلمات چه هدفی دارید ؟ انصافا منظور شما از این انتقاد سازندگی است یا تخریب ؟ ادامه این موضوع با اینجور سخنرانی ها که شما می کنید آب به آسیاب دشمن ریختن و آتش بیار معرکه شدن نیست ؟
بهتر نیست قبل از هر صحبتی کمی هم در ارتباط با عواقب آن فکر کنیم ؟
ایام عزت مستدام ...
رابطه پدر و فرزندی است ولی گاهی پدر ها بعضی از فرزند ها را عاق هم می کنند
آقای ذالنور بداند فردای قیامت به خاطر زدن این حرفهای دون شان احمدی نژاد و خلاف امر رهبری و دشمن شاد کن باید جوابگوی خدا باشد
Iran, Islamic Republic of
این آقا هم دیگه شورش رو در آورده بابا تو این مملکت مشکل دیگری نیست که درباره اون حرف بزنی. همه اش دنبال این هستید که ایراد بگیرید. از بیکاری، فقر، اعتیاد، ..... جهان سوم بودن و .... و هزاران مشکل دیگر اگه مسلمون هستی حرف بزن وگرنه به نظر من نیستی
Iran, Islamic Republic of
آقا بسه دیگه شورش رو درآوردید منظورتون از اینطور بی محابا تیتر زدن وتندروی و اشکالات بنی اسراییلی چیست.چرا اصرار دارید این بنده خدا رو از دایره دوستان خارج کنید چرا تندروی میکنید. تو رو خدا بس کنید. حرف رهبری رو در مورد رسانه ها گوش کنید
Australia
واقعا چه رئیس جمهور مظلومی داریم، هرکی‌ که میخواد خودی نشون بده از دیوار ایشون میره بالا، آقای ذوالنور دیگه چیز مهمتر از این نبود که مورد برسی شما قرار بگیره، من به عنوان یک ایرانی از همین کوتاه بینی‌ و بیجا و بی‌ محتوا صحبت کردن شما شاکی‌ هستم، حالا من کی‌ را باید ببینم، شما بهتر که به عمق معنی‌ کلام اکتفا کنید، همه ما میدونیم که موضع ریاست جمهوری محترم تبعیت از مقام معظم رهبری بوده و هست، جو سازی نکنید.
Iran, Islamic Republic of
به همه توصیه می کنم درموردسخنان امام خامنه ای درجمع مردم فارس تفکرکنند.
United Kingdom
خداییش دیگه خیلی بیمزش کردین!
Iran, Islamic Republic of
من روزانه چند بار به سایت شما سر میزنم بچه های خوب شما هم میشناسم اما احساس میکنم شما در خبر رسانی دچار بی تقوایی شده اید از 5 خبرتان 4 خبرتان حاشیه است نه متن، که برخلاف وظیفه بزرگ شما در این عرصه حساس است شما باید دستاوردهای مهم مسئولین دانشمندان و کشور عزیزمان ایران به مردم اطلاع رسانی کنید
رهبری حرف در گوشی با کسی ندارد. لطفا طوری صحبت نکنید که انگار شما نماینده رهبر ی هستید
الان آرامش از همه بهتر است
Iran, Islamic Republic of
"در روایات و احکام اسلامی داریم که ممکن است پدر یک فرد، او را امر به شرک کند و به همین دلیل نباید از او تبعیت کرد. ممکن است پدر اشتباه کند و طبق احکام اسلام، باید مخالف او حرکت کرد"
خود آقای ذوالنور فهمیده چی گفته؟ چه مثال تلخی! احمدی نژاد که نگفته من پدرم و آقا فرزند!
اونوقت اینطوریه که اولی کامنت میگذاره که:
"رابطه نوح و فرزندش هم پدر و پسری بود!"
Germany
از کی تا حالا روشنگری شده جوسازی؟!
Iran, Islamic Republic of
"حرف دل همه حزب الله را زدند"
چرا چند وقتی هست که همه فکر می کنند نماینده همه هستند. همه مردم!
همه حزب الله!
همه سبزها!
هر کسی نظرش رو از طرف خودش عنوان کنه.
تو همین صفحه چند تا نظر متضاد دیدید؟
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هم باید به فرمان رهبری عمل کرد که از جوسازي منع كردند.
البته بحث پدر و فرزندی در روایات ماهم آمده است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: من و علی پدران این امتیم.
Iran, Islamic Republic of
اقاي محترم رابطه امام زمان عليه السلام وپيامبر با امت رابطه پدروفرزندي است از بس شمشيرهايتان را از رو بسته ايد براي اين خدمتگذار صادق ديگر اعتقادات خود را نيز فراموش كرده ايد
Iran, Islamic Republic of
رابطه مسئولین با رهبری در درجه اول رابطه امام و مامومه نه پدر و فرزند
البته رهبری در نصیحت کردن و راهنمایی کردن پدرانهرفتار می کنند که این نباید باعث خلط مبحث بشه و یا باعث سوءاستفاده
United States
ذوالنور جون شدی علی مطهری
یا احمدی نزاد تابع رهبری هست یا نیست اگر هست مته به خشخاش نگذار اگر نیست با این کار هولش بده به دامان دشمن در ضمن اگر خودتان را مرید رهبر می دانید به حرف های رهبر گوش کنید و حرف دشمن شاد کن نگویید
Iran, Islamic Republic of
عجب جناب آقای ذوالنور زمانی که دکتر احمدی نژاد در دفاع از انقلاب و ولایت یک تنه مقابل فتنه سبز ایستاده بود کجا تشریف داشتید
یکی از استدلالهای قوی در بحث اولویت امام به ماموم در بحث ولایت فقیه هم با اولی بودن پدر به فرزند ثابت می شود.
Iran, Islamic Republic of
در اين كشور انچه اصلاً خرج ندارد حرف است.جناب آقاي ذوالنور كه حرف بي ربطي هم نزده است بايد بدانند در اين موقعيت آنچه خير وصلاح جامعه است آرامش است .
Iran, Islamic Republic of
در روایات هم داریم که رابطه امام و امت پدر و فرزندیه ولی بحث زمان اطاعت و مواقع محبته
این حدیث درباره اینه که محبت امام به امتش مثل پدر و فرزنده ولی در باب اطاعت پذیری بحث امام و ماموم مطرحه خوب بود دوستان از روی محبت به دکتر بحثو خلط نکنن
آقای ذوالنور چرا با این حرفهای حاشیه ای دل رهبر معظم انقلاب را خون میکنید چرا هر حرفی احمدی نژاد میزند بر علیه او تفسیر میکنید چرا ؟ به خدا قسم باید نزد خداوند پاسخگو باشید.
Iran, Islamic Republic of
بیشتر کامنت های این مطلب را خوندم خداییش مردم با بصیرت داریم و خیلی از برخی مسئولین و عالما جلو تر هستند . ولی بعضی ها کمی بی انصافی می کنند
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
رابطه پدر و فرزندی آنچنان مهم است که خداوند در قران مجید بعد از توحید ،انسان را خوبی به پدر و مادر توصیه می فرمایند. قران مجید می فرماید به پدر و مادر اف مگویید .
Iran, Islamic Republic of
1- گفته آقاي رئيس جمهور محل ايراد نيست كما اينكه دوستان ديگر حديث آوردند و تحليل نمودند
2-با فرض اينكه اشكالي وارد باشد امر به معروف و نهي از منكر به اين شکل صحيحه؟ اون هم به شخص اول اجرايي مملكت
3-مگه خود آقا كم سفارشي به آرامش داشتند
لذا از آقاي ذوالنور بزرگوار، فرزندانه مي خواهیم كه اين همه به مسائل خاشيه اي كم اهميت نپردازند و فضا را غبار ندهند
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
اتفاقا استاد ذوالنور كاملا صحيح و درست و اسلامي فرموده اند و اين تذكرشان يه اقاي احمدي‌نژاد كاملا بجاست وآن اينست كه رابطه پدر و فرزندي هرگز نميتواند جايگزين امام و مامومي باشد . چون بسياری اوقات هست كه پدر ممكن است امري بكند ولي بر فرزند واجب الطاعه نباشد و يا بشود در آن ترديد كرد ليكن فرمايش امام براي تمام افراد واجب الطاعه و فرض و قطعيست و جاي چون و چرا و حتي شك كردن ندارد.
به نظربنده قسمت دوم صحبت های ایشان که پشتیبانی کرده وگفته اگرنمره ایشان قبلا 20بوده وحالا18شده باز هم ماایشان را قبول داریم واگر باز هم انتخابات شودبه ایشان رای می دهیم حرف دل همه ی مردم می باشد(عموم مردم)ولی تحلیل ایشان ازرابطه ی پدرو فرزندی واین حرفها کاملا بی ربط است ونظرات اکثر خوانندگان خیلی خوب وپخته است
Iran, Islamic Republic of
مسلما رهبري معظم انقلاب هم از اين تعابير خوشنود نيستند چرا كه بارها به مشورت و همفكري تاكيد كرده اند . آقاي ذوالنور فراتر از رهبري حركت نكنيد بخدا اين موضع گيريها جفا به رهبري عزيز مي باشد . به خاطر همه چيز رهبر عزيزمان را درگير نكنيد
Latvia
عزیزان ! چرا ما دنبال دعوا می گردیم مگر از رابطه پدر و فرزندی زیباتر هم داریم ؟ منظور احمدی نژاد هم همین بوده که شما می گویید .منظور همه همان انگور است. هرکسی در زندگی دچار اشتباه می شود . قهر دکتر هم اشتباه بوده اما حالا که عشق وعلاقه اش را با رهبر عزیز و فرزانه مان ابراز داشته باید همه بپذیریم و اجازه بدهیم به مسایل مهم کشور مثل بیکاری جوان ها رسیدگی شود .
Iran, Islamic Republic of
بله رابطه پدر و فرزندی بسیار رابطه والا و مهمی است لذا بنده هیچ وقت در مقابل حرف پدرم ایستادگی نکردم و همیشه احترام ایشان را داشته‌ام پس اگر حتی اعتقاد به رابطه پدر و فرزندی داریم هر چند به گفته آقای ذوالنور اگر بگوییم امام و مامومی درست است پس نباید در مقابل تصمیمات مقام عظمای ولایت کوچکترین تردیدی از خود نشان دهیم .
درود بر خامنه ای کبیر و همه فرزندان پاک ایران اسلامی