کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله به دانشجوی باحجاب ایرانی/تصاویر

25 فروردين 1390 ساعت 12:12



نسیم:«زهرا کاظمی صالح»، دانشجوی ایرانی در لندن و عضو انجمن اسلامی دانشجویان، در حالی که راه هر روز خود از محل تحصیل به منزلش را پشت سر می گذاشت، مورد حمله چهار دختر جوان انگلیسی برای برداشتن حجاب از سرش قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

 ضاربین وقتی با مقاومت این دانشجوی محجبه ایرانی در حفظ حجابش روبه رو شدند، در انظار عمومی و در خیابانی اصلی در شهر لندن، اقدام به ضرب و شتم وی کرده و پس از وارد آوردن جراحات شدید به وی، صحنه را ترک کردند.

در همین حال، انجمن اسلامی دانشجویان لندن، با محکوم کردن حمله افراد ناشناس به عضو این انجمن، دولت انگلیس را به دلیل ترویج و حمایت از گروه های ضد اسلامی، مسئول مستقیم چنین رخدادهایی دانست.

گفتنی است، در چند روز گذشته، موج جدیدی از مبارزه با حجاب در اروپا شکل گرفته است و در همین راستا، دولت فرانسه از چند روز گذشته، قانون ممنوعیت حجاب در این کشور را به اجرا گذاشته است.

بنا بر این قانون، هر کس در انظار عمومی با حجاب ظاهر شود، ۱۵۰ یورو جریمه می شود.

در بلژیک نیز قوانین مشابهی برای ممنوعیت حجاب وجود دارد؛ البته این موضوع، تنها به بلژیک و فرانسه محدود نمی شود، بلکه در دیگر کشورهای اروپایی هم هست.

همچنین مجلس هلند نیز تلاش می کند، تا طرحی را برای ممنوعیت پوشاندن صورت توسط زنان در مدارس و ادارات دولتی به تصویب برساند.

تشدید حملات علیه زنان محجبه در انگلیس، در حالی است که از شصت میلیون نفر جمعیت این کشور، سه میلیون نفر مسلمان هستند و روند تصاعدی گرایش به اسلام، باعث پدید آمدن نگرانی های شدید در میان مسئولین دولت انگلیس و تلاش برای مهار این روند شده است.









 


کد مطلب: 162607

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/162607/حمله-دانشجوی-باحجاب-ایرانی-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com