پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۴

کامنت احمدتوکلی زیر مطلب حاتمی کیا

جمعه ۱۲ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 160994
جهان: احمد توکلی ذیل خبر مربوط به سخنان ابراهیم حاتمی کیا در سایت وابسته به خودش نوشت:
حاتمی کیای عزیز
از برخورد صادقانه ات تشکر میکنم و خدا را بر نعمت وجود هنرمندانی مانند حاتمی کیا، مجید مچیدی و سید رضا میرکریمی و امثال آنان سپاس میگویم. شما ها میدانید، برای اینکه آنان که این حدیث را نشنیده اند، بدانند میگویم که پیامبر -که دورد بی پایان خدا بر او و خاندانش باد- فرمود: یاور برادرت باش چه ظالم باشد چه مظلوم! پرسیدند اگر مظلوم باشد میدانیم چگونه یاریش کنیم وقتی ظالم بود چه کنیم؟ فرمود: او را از ستم بازدارید. روشی که در پیش گرفته ای روش پیامبر(ص) است که در انعکاس هنری واقعیت حسن ها را برجسته میسازی و عیب ها را نیز پیش چشم می آوری تا ظلم ها و انحراف ها نیز دیده شود و صاحبان قدرت وظیفه خویش باز شناسند و از آن دست بکشند یا از آن باز دارند. هرکس مردم این سرزمین را برادر خویش می شمارد، به گفته قرآن و قرآن ناطق، خواه این
برادری اسلامی باشد (با مسلمانان) یا توحیدی (با اهل کتاب) و خواه بشری (با بقیه)، با آنان، همگی آنان، باید همان کرد که پیامبر بزرگوارمان(ص) فرمود. شماها بر این راه استوار باشید و دعا کنید ما هم بر همین مسیر پایدار بمانیم. پوزیسیون بودن به معنایی که برخی صاحبان قدرت و برخی جوانان و نیروهای خوش نیت آن را رواج میدهند، وظیفه ما نیست. پا در جای پای پیامبر(ص) و خاندن پاکش ـ درود خدا بر همه آنان باد ـ گذاردن افتخار است و بس.
یک نکته ظریف را نیز فرو نگذاشتی آنجا که گفتی چیزی نمیسازی که ناامیدکننده باشد. کار حقی که رهبر فرزانه ما همواره به منتقدان سفارش میکند. آن عزیز از خود نمیگوید، از مولای خود پیروی میکند که یأس را از فرماندهان شیطان خوانده است. باز هم خدا را سپاس که برای فرماندهان ابلیس، کار نمیکنیم. بنده دعاگوی امثال تو هستم و محتاج دعای همه شما ـ ارادتمند احمد توکلی ـ مجلس شورای اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
فقط این را میگویم که ابراهیم بچه جنگ است ومردم با آثار او آشنا هستند ؟
Iran, Islamic Republic of
ُسلام چه عجب ايشان به گفته ي حاتمي كيا كه گفتند با زور نمي شود مسائل فرهنگي را حل نمود انتقاد نكرده اند و يا شايد هم چون ايشان گفته اند صحيح است اما قبلا چون رييس جمهور مي گفت غلط بود؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
منم همین نظر را دارم آقای توکلی:
ُچه عجب ايشان به گفته ي حاتمي كيا كه گفتند با زور نمي شود مسائل فرهنگي را حل نمود انتقاد نكرده اند و يا شايد هم چون ايشان گفته اند صحيح است اما قبلا چون رييس جمهور مي گفت غلط بود؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگه حاتمي‌كيا رو درك كنم، هيچ وقت مجيد مجيدي رو درك نمي‌كنم. چون مجيدي هنرش را در اختيار سياست‌بازان فتنه‌گر قرار داد و با بي‌صداقتي قصد داشت گنجشكي را به رنگ قناري نشان بدهد يا به عبارتي بهتر گرگي را در لباس ميش نشان دهد.
اگه در فيلم تبليغاتي موسوي واقعيات را همانگونه كه بود نشان مي‌داد دلگير نمي‌شدم اما وقتي ديدم كه به دروغ يك بازيگر را در نقش يك مادر نشان مي‌دهد و يا مثلا در حين پخش صداي موسوي كه به دروغ مي‌گويد منظور ما از انتخاب رنگ سبز، ابراز ارادت به اهل‌بيت(ع) است، به جاي صداي سوت و كف حاضران، صداي صلوات مي‌گذارد، لذا در صداقت مجيدي شك كردم.